2026-05-05, 07:21
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Vad står det egentligen? Gäller tex en viss maxhyra som de betalar åt dig? Då kan du ju försöka söka lägenheter med rimlig hyra i bättre områden.
Finns ej
Citera
2026-05-05, 07:22
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Vad står det egentligen? Gäller tex en viss maxhyra som de betalar åt dig? Då kan du ju försöka söka lägenheter med rimlig hyra i bättre områden.
Står på egenskaper. Rivningskontrakt tom 31 aug
Citera
2026-05-05, 07:28
Medlem
Det är samma för oss andra. Kan bara söka lgh som finns och är inom budget.
Citera
2026-05-05, 08:32
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Bott här 19 år. Det var satellit lägenhet först till gruppboende sen gjorde de om den 6 år sedan till träningslägenhet
Citera
2026-05-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Finns ej

Sådant verkar variera rejält beroende på var man bor. Men om enda möjligheten är att söka sämre lägenheter i sämre områden, så kanske det kan duga tills vidare? Tills du hittar något annat. Det är väl ändå bättre än att eventuellt bli hemlös i värsta fall. För du kommer ju inte kunna bo kvar tills 31 aug. Om det inte förlängs eller om du inte får hjälp med boende på annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Bott här 19 år. Det var satellit lägenhet först till gruppboende sen gjorde de om den 6 år sedan till träningslägenhet

Okej. Har inte så bra koll på träningslägenheter och liknande där folk får hjälp med boende i någon form (andrahandskontrakt för det mesta). Många verkar ha möjlighet att få överta kontraktet så att det blir förstahandskontrakt. Om boendet funkar bra etc. Men eftersom det är rivningskontrakt så är det annorlunda.
Citera
2026-05-05, 12:23
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Sådant verkar variera rejält beroende på var man bor. Men om enda möjligheten är att söka sämre lägenheter i sämre områden, så kanske det kan duga tills vidare? Tills du hittar något annat. Det är väl ändå bättre än att eventuellt bli hemlös i värsta fall. För du kommer ju inte kunna bo kvar tills 31 aug. Om det inte förlängs eller om du inte får hjälp med boende på annat sätt.

Okej. Har inte så bra koll på träningslägenheter och liknande där folk får hjälp med boende i någon form (andrahandskontrakt för det mesta). Många verkar ha möjlighet att få överta kontraktet så att det blir förstahandskontrakt. Om boendet funkar bra etc. Men eftersom det är rivningskontrakt så är det annorlunda.

grr men ska ha uppföljningsmöte imorgon så får väl 1 år till och då förlängst kontraktet. boendestöd går ut 31 maj. hon ville ha mötet 20 maj men kunde ej då. då hade hon bara hat 10 dagar på sig sen att skriva
Citera
2026-05-05, 12:49
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:

Morsan har sagt jag ej ska flytta..... Dessutom köper farsan en lägenhet till mig. Men bor ej själv
Citera
2026-05-05, 13:01
Medlem
SodaFointains avatar
Kanske är så min lägenhet ska renoveras. Jag måste flytta ut. Bo nånanannstan under tiden sen flytta tillbaka. Men orka ha ut mitt data bord. Typ stambytas
Senast redigerad av SodaFointain 2026-05-05 kl. 13:05.
Citera
2026-05-06, 16:48
Medlem
SodaFointains avatar
Skulle haft uppföljning möte idag. Men hon var förkyld. Nästa vecka kan ej hon och jag kan kanske ev inte den 20 heller. Den 27 är för tätt inpå då har hon sen bara 2 dagar på sig men man kanske får anstånd. Boendestöd går ut 30 maj... Sen får man 1 år till det är bara säga att man vill fortsätta träffa sin boendestöd och det vill jag iof ej men måste ha boendestöd annars får man ej bo kvar utan måste flytta till sunk lägenhet. Nu är det så de områderna inte är något trevliga. En sorts personer, tvättstuga (dvs ingen tvättmaskin som jag alltid haft eller diskmaskin), kanske fult badrum
Senast redigerad av SodaFointain 2026-05-06 kl. 16:51.
Citera
2026-05-07, 18:28
Medlem
James-bs avatar
Vanligaste vräkning orsaken är besökare som stör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto