Citat:
Ursprungligen postat av knorrisen
Jag kommer inte kunna göra något känns det som, för då kommer jag även förstöra för min bror allt kommer bli åt helvetet som det redan är, jag önskar nästan jag vore död , att min mamma hittade mig död och fatta att det är hennes jävla fel. Hon har förstört min barndom totalt. Snackar jag med henne så lär jag aldrig kunna prata med henne igen,.
Just därför ska du inte göra något på ett tag. Låt dina föräldrar komma med frågor istället om hur du mår och försök att vara taktiskt varsam i dialog med dom. Har din pappa nyligen haft en hjärtinfarkt så tror jag inte att en familjekris med tankar om en förestående skilsmässa är det optimala att befinna sig i. Är det som du säger att din mamma fortfarande är notoriskt otrogen så måste någon konfrontera henne med detta, men det behöver inte vara DU som konfronterar henne. Det kan vara hennes syster, bror eller din mormor som gör det. Om man läser mellan raderna så verkar det som att din pappa upplever sig leva i ett lyckligt äktenskap....eller?! Det kan ju vara så att han vet mer än du tror om din mamma...egentligen.
Att tänka i termer att du bestraffar din mamma genom du tar ditt liv är inte unikt på något sätt, det är symptomatiskt utifrån hur du mår just NU. Men det är inte så man löser problem. Såklart att allting och hela din barndom passerar revy och du fastnar i något som känns olösligt, du befinner dig i en livskris och jag själv har säkert befunnit mig i 4-5 livskriser i mitt liv. Men man tar sig igenom eftersom det i grunden handlar om att ta hand om sig själv och att våga ställa frågor på vägen även fast det gör ont. Diskuterar man inte öppet problem som man känner med sina närmaste så byggs det på eftersom och till slut så sköljs det över och där befinner du dig just nu. Då måste man ta en time out och göra någonting annat, framför allt vila och se bort ifrån det. Om du nu känner väldigt mycket smärta så hämta näring och energi från dina vänner och försök att minska på tablettintaget. Alternativen är kurator, läkare eller psykolog och det är absolut inget fel i sådana kontakter. Det viktiga är att du tar ett steg framåt och det tror jag att du fixar!