2010-02-12, 20:04
Medlem
ullabella11s avatar
Finns "VEET" speciellt för intim hårborttagning....Den heter dock "för bikinilinjen" men vaddå då!.. Läs noga på hur länge den ska sitta på annars kan du få bräbbblåsor och det gör ont som fan. Finns på sprayburk också. Mycket lättare att applicera...Finns på vilken "åhlens" eller "hm" butik som helst...Lycka till!.

http://www.backtoschooluk.com/wp-con.../veet_jpg1.jpg
Citera
2010-02-12, 23:32
Medlem
som nån sa innan - veet finns speciellt för intim-hårborttagning och funkar bra.

Jag brukar dock raka och fick tipset av en kompis att det funkar om man tar på deodorant efteråt (fråga inte mig hur hon kom på iden, antagligen för att man inte får prickar i armhålorna).
Det funkar verkligen bättre än alsolsprit och de krämer man kan köpa på apoteket som är gjort för ändamålet.
Jag brukar använda rexona (vanlig roll on, spray eller sån där hård tvålliknande deo funkar inte) direkt efter jag rakat och sedan nån gång till dagen efter eller så och har inte fått en röd prick sen des.. luktar gott gör man med

låter dumt, men det funkar!
Citera
2010-10-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girlaloud
som nån sa innan - veet finns speciellt för intim-hårborttagning och funkar bra.

Jag brukar dock raka och fick tipset av en kompis att det funkar om man tar på deodorant efteråt (fråga inte mig hur hon kom på iden, antagligen för att man inte får prickar i armhålorna).
Det funkar verkligen bättre än alsolsprit och de krämer man kan köpa på apoteket som är gjort för ändamålet.
Jag brukar använda rexona (vanlig roll on, spray eller sån där hård tvålliknande deo funkar inte) direkt efter jag rakat och sedan nån gång till dagen efter eller så och har inte fått en röd prick sen des.. luktar gott gör man med

låter dumt, men det funkar!

kan ju bero på att det är en hög alkoholhalt i parfym med (rakvatten)
Citera
2010-10-02, 16:49
Medlem
miss-darknesss avatar
På med handsprit efter rakningen
Citera
2010-10-02, 19:55
Medlem
hvuXs avatar
En tråd om intimrakning och ingen har nämnt RFSU's produkter ännu?
Finns på Apoteket för dryga femtiolappen.

Har själv bara testat Easy Shavin' och den har gett perfekt resultat varje gång.

Känner mig plötsligt som en reklampelare, men varsågod - länkar och info !

Easy Shavin (Intim Shaving Gel) - http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Easy-Shavin/
Nice N' Cool (Intim After Shave) - http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Nice-n-Cool/
Hair Helper (Peelingkräm mot inåtväxande hårstrån) - http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Intimvard/Hair-Helper/
Citera
2010-10-02, 20:14
Medlem
Rakar man sig regelbundet så försvinner problemen då huden vänjer sig vid att vara utan hår.
Gäller likadant för tjejer som killar som runt kön eller i ansikte.

Rakar man sig inte i ansiktet på länge så blir huden jävligt känslig där med....
Citera
2010-10-02, 23:32
Medlem
Jag har också samma jävla problem. Varmvatten, rakar medhårs så gott det går, klipper ner håret, smörjer in efteråt, luftar fittjäveln men inget hjälper

Det blir röda irriterande prickar som kliar dagarna efter, hur fan jag än gör.

Jävla helvetes skit.
Citera
2010-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingrid.
Jag har också samma jävla problem. Varmvatten, rakar medhårs så gott det går, klipper ner håret, smörjer in efteråt, luftar fittjäveln men inget hjälper

Det blir röda irriterande prickar som kliar dagarna efter, hur fan jag än gör.

Jävla helvetes skit.

RFSU-produkterna som nämnts fungerar säkert lika bra som det jag kommer att rekommendera.

Utslagen som kommer efter rakning är infektioner i de små sår som bildas efter rakningen. Infektionerna är acne-utslag och jag fick, precis som OT och er andra, utslag när jag rakade mig i början. När man nu lärt sig så smörjer jag alltid på Stioxyl efter rakningen och när huden torkat. Det finns att köpa på alla apotek och är en salva mot i huvudsak acne (vilket utslagen alltså är). Se förpackning och info på http://www.apoteket.se/privatpersone...x?Varuid=51718

Lycka till!
Citera
2010-10-03, 23:51
Medlem
fenceteeths avatar
antagligen rakfinnar, dessutom har du ju manglat sönder huden rätt rejält. använd produkter från typ rfsl till intimrakning. rakfinnar är en sådan jävla turnoff..
Citera
2011-08-28, 05:07
Medlem
kevin.mcclouds avatar
hoho, nu använder jag mitt första inlägg på fb till att bumpa upp en gammal tråd...

jag rakade mig för första gången igår och fy åt hela helvete vad det kliar och svider.
har googlat som en tok och följt alla tips jag kunnat hitta.
har mao spenderat de senaste timmarna med att bla:
badda med bakteriedödande gel,
smörja in med olja,
rolla med deodorant,
smörja med nåt illaluktande gammal naturmedelshopkok
samt att torrborsta med peelingvante (dummaste hitills),
innan jag tillslut försökte dränka hela mig i absolut.

den enda effekten jag fått av det hela är att fittan skrynklat ihop sig av alkoholångor och dyl och att det stinker i hela lägenheten av div skumma dekokter.

jag håller på att bli knäpp. hur lång tid tar det för det där jävla håret att växa ut igen?
kommer det fortsätta klia och röda sig på det här viset ända tills jag fått tillbaks min gamla matta?

jag åberopar ångerrätt och reklamering, ge mig mitt hår tillbaks!!!!
Citera
2011-08-28, 07:55
Medlem
Går över på ett par dagar. Huden är irriterad och det lägger sig. Kliar gör det mest när håren sticker ut så där minimalt att de bildar en stubb fastnar och skaver mot allt och alla.
Ha lite tålamod så ska det ge sig. Använd någon aftershave -gel eller något för att döda bakterier och gärna med någon återfuktande egenskap.
Men som sagt. Håll ut! så jävla farligt kan det inte vara!
Citera
2011-08-28, 08:27
Medlem
kevin.mcclouds avatar
jag håller ut allt vad jag orkar!

och nja, jag har ju varit med om värre grejer men bara tanken på att det kanske aldrig skulle kännas bra igen är rätt läskig! nu när du har lovat att det snällt och fint kommer växa tillbaka och att plågorna är övergående tror jag att jag till och med kan koncentrera mig på något annat för ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in