2012-01-20, 16:08
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hans privata behöver vi väl inte ens gå in på ... det får ju toblerone-affären att bli en liten tablettask i fickan på en tvååring faktiskt.

Lägenheten kostade väl runt 5000 kronor i månaden och Sahlin handlade faktiskt för ungefär 50000 kronor(det kallas toblerone just för att de var en av de saker hon köpte, hon påstår förövrigt att hon "lånade" pengarna).

Sahlin köpte alltså inte bara en liten chokladbit, för att klargöra det.

Så antingen blåser upp Juholts misstag till skyarna, eller så sopar du Sahlins misstag under mattan.
Citera
2012-01-20, 16:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HertigTorulf.
Lägenheten kostade väl runt 5000 kronor i månaden och Sahlin handlade faktiskt för ungefär 50000 kronor(det kallas toblerone just för att de var en av de saker hon köpte, hon påstår förövrigt att hon "lånade" pengarna).

Sahlin köpte alltså inte bara en liten chokladbit, för att klargöra det.

Så antingen blåser upp Juholts misstag till skyarna, eller så sopar du Sahlins misstag under mattan.
Sahlin gjorde som flera andra - använde kortet och betalade sedan in det hon hade handlat för i efterhand. Det som var klandervärt var att hon - och andra, bl a Unkel - använde korten privat, inte att hon aldrig korrigerade uttagen.

Juholt stal medvetet från staten. (En snällare tolkning skulle vara att han inte förstår att läsa svenska och därför inte kunde förstå de regler som han är skyldig att läsa igenom när söker bidrag -- du vet som alla oss andra när vi intygar saker med vår namnteckning).

Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av micro113 2012-01-20 kl. 16:53.
Citera
2012-01-20, 18:22
Medlem
Varken Juholt eller Sahlin var särskilt starka kort, så jag håller med om att det är lite konstigt att Sahlins ställning inte ifrågasattes mer. Juholt har trots alt fört partiet till rekordlåga nivåer i opinionsmätningarna, han är inte precis fantatsik på sitt jobb, så jag tror nog att anledningarna till att hans partiledarskap ifrågasätts sträcker sig lite längre än att han är man.
Citera
2012-01-21, 14:53
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Sahlin gjorde som flera andra - använde kortet och betalade sedan in det hon hade handlat för i efterhand. Det som var klandervärt var att hon - och andra, bl a Unkel - använde korten privat, inte att hon aldrig korrigerade uttagen.

Juholt stal medvetet från staten. (En snällare tolkning skulle vara att han inte förstår att läsa svenska och därför inte kunde förstå de regler som han är skyldig att läsa igenom när söker bidrag -- du vet som alla oss andra när vi intygar saker med vår namnteckning).

Förstår du skillnaden?

Trams, att hon skulle betala tillbaka det hon köpt privat på korten är ju skitsnack.

Förstår inte varför du direkt tror på att Sahlin talar sanning och Juholt ljuger, skillnad i beloppen är det knappt samt så hade de samma post med lika dåliga bortförklaringar båda två.

Skulle våga sätta allt jag äger på att du är kvinna. Kul utveckling det blev på tråden.
Citera
2012-01-21, 15:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Trams, att hon skulle betala tillbaka det hon köpt privat på korten är ju skitsnack.
Nej, det är inte skitsnack, både Sahlin, Unkel och andra hade använt korten på samma sätt under lång tid. Utredningen visade att det inte ens var ett regelbrott att använda korten på det sättet - även om det för en socialdemokrat ansågs omoraliskt.

Citat:
Förstår inte varför du direkt tror på att Sahlin talar sanning och Juholt ljuger, skillnad i beloppen är det knappt samt så hade de samma post med lika dåliga bortförklaringar båda två.
Här har du också fel. Sahlin hade vid tiden för skandalen kring henne inte partiledarposten, hon blev partiledare först ca tio senare. Juholt har gjort bort sig på flera punkter som sittande partiledare och hans fiffel blev inte känt förrän han innehade posten som partiledare.

Citat:
Skulle våga sätta allt jag äger på att du är kvinna. Kul utveckling det blev på tråden.
Jag skulle sätta en hel del på att du är man givet att du väljer att blunda för Juholts fadäser och faktiska fiffel och istället väljer att stirra dig blind på gammal skåpmat om Sahlin - som inte kan belastas med liknande fadäser när hon satt som partiledare.
Citera
2012-01-21, 19:19
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Jag skulle sätta en hel del på att du är man givet att du väljer att blunda för Juholts fadäser och faktiska fiffel och istället väljer att stirra dig blind på gammal skåpmat om Sahlin - som inte kan belastas med liknande fadäser när hon satt som partiledare.

De har lika mycket skit i säcken båda två, tror inte ett ögonblick på Sahlins bortförklaringar.. Bara att titta på historien vad hon har i garderoben.

Sahlin hade bara tur att inte någon rev ner hela fasaden när hon satt som ledare.

Vart står det någonstans att jag blundar för Juholts skandaler? Är du läskunnig?

Har bara jämfört deras tabbar, tycker de är fifflare båda två. Tycker det är bra att Juholt tog sitt ansvar och avgick idag.
Senast redigerad av HertigTorulf. 2012-01-21 kl. 19:33.
Citera
2012-01-21, 19:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De har lika mycket skit i säcken båda två, tror inte ett ögonblick på Sahlins bortförklaringar.. Bara att titta på historien vad hon har i garderoben.

Sahlin hade bara tur att inte någon rev ner hela fasaden när hon satt som ledare.

Vart står det någonstans att jag blundar för Juholts skandaler? Är du läskunnig?

Har bara jämfört deras tabbar, tycker de är fifflare båda två. Tycker det är bra att Juholt tog sitt ansvar och avgick idag.
Nej, du har inte jämfört deras tabbar, du försöker skriva om historien och göra Sahlins tabbar jämförbara med Juholts trots de inte var av samma magnitud, inte omfattade samma politiska tabbar, och inte skedde under hennes partiledarperiod utan var kända tio år FÖRE hon utsågs till partiledare.

Du är en tönt som försöker få Juholt att framstå i bättre dager för att en kvinna någon gång gjort fel, och därför måste han som man ses med blidare ögon oavsett hur inkompetent han är..... Patetiskt.
Citera
2012-01-21, 20:10
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Nej, du har inte jämfört deras tabbar, du försöker skriva om historien och göra Sahlins tabbar jämförbara med Juholts trots de inte var av samma magnitud, inte omfattade samma politiska tabbar, och inte skedde under hennes partiledarperiod utan var kända tio år FÖRE hon utsågs till partiledare.

Du är en tönt som försöker få Juholt att framstå i bättre dager för att en kvinna någon gång gjort fel, och därför måste han som man ses med blidare ögon oavsett hur inkompetent han är..... Patetiskt.

Det är vad du tycker.

Bara för du tycker Mona Muslim för en vettigare politik än Juholt behöver inte jag tycka det, jag pratar om deras fiffeltabbar, inte deras politik i överlag. Du tar så mycket för givet i din feminstvärld hur jag ser på saker och ting, faktum är att jag struntar i könet på partiledaren.

Okej, jag är en tönt. "En kvinna någon gång gjort fel", du är en grådaskig feministfitta,face it.

Kul att jag lyckas locka fram ditt riktiga jag och feministiska åsikter, krävs väl en karl för det.

Orkar inte föra vidare en diskussion/pajkastning med dig, åk hem till Gudrun Schyman och gråt ut, ni kan ju även passa på att bränna några hundralappar över den öppna kaminen.
Citera
2012-01-21, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är vad du tycker.

Bara för du tycker Mona Muslim för en vettigare politik än Juholt behöver inte jag tycka det, jag pratar om deras fiffeltabbar, inte deras politik i överlag. Du tar så mycket för givet i din feminstvärld hur jag ser på saker och ting, faktum är att jag struntar i könet på partiledaren.
Jag talar inte om deras "politik överlag" - jag talar om rena politiska misstag. Uttalande som rör dagspolitiken som visar att Juholt inte är påläst och inte vet vad han talar om, en politik som visar att Juholt inte vet på vilken fot han skall stå, vilken politik han skall föra osv..

Misstag som Sahlin inte gjorde.

Citat:
Okej, jag är en tönt. "En kvinna någon gång gjort fel", du är en grådaskig feministfitta,face it.
Att jag kan se att en man gjort grövre och mer aktuella fel än en kvinna har inte att göra med om jag är feminist eller inte - utan att jag följer med i vad som händer, och inte likt dig sitter på kammaren och ruvar nöjd med att det är "rätt kön på posten".

Citat:
Kul att jag lyckas locka fram ditt riktiga jag och feministiska åsikter, krävs väl en karl för det.
Ja, helt säkert krävs det en riktig karl eller kvinna för det - och du är ingendera det är väl också därför du läser in dina ovidkommande fantasier i allt.

Citat:
Orkar inte föra vidare en diskussion/pajkastning med dig, åk hem till Gudrun Schyman och gråt ut, ni kan ju även passa på att bränna några hundralappar över den öppna kaminen.
Vad har Schyman med socialdemokratiska partiledare att göra?
Gällande F!:s kupp att bränna pengar har du dessutom lyckats missförstå den också kapitalt - det fanns inget självändamål med att bränna pengar och finns ingen poäng med att göra det i ett privat utrymme bortom medias uppmärksamhet. Jag inser dock att det är bortkastade bokstäver att försöka förklara konceptet för dig.
Citera
2012-01-22, 00:44
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
*övrigt pladder och påhopp*

Återigen kommer du gång på gång med massa påståenden tagna ur tomma intet av vad jag gör och inte gör, vad jag tycker och inte tycker - Men kvinnor brukar ju ha en tendens att lägga ord i munnen på folk.

Ruvar på kammaren, jo man tackar

Ser ut som att du är lite upprörd, de var inte meningen att låta så taskig, men sanningen kan göra ont ibland

Vet verkligen vilka knappar man ska trycka på när man ska få igång en hobbyfeminist.

Och att du ens tror att jag har missförstått konceptet med att bränna pengar säger ju mer om dig än om mig.

Citat:
Uttalande som rör dagspolitiken som visar att Juholt inte är påläst och inte vet vad han talar om, en politik som visar att Juholt inte vet på vilken fot han skall stå, vilken politik han skall föra osv..

Misstag som Sahlin inte gjorde.

Det beror på hur man ser på det. Sahlin visste inte vad hon snacka om heller i sakfrågorna, det enda hon lyckades med var att få över varenda bidragstagande invandrare till socialdemokraterna efter hennes "Allah ska med"-kampanj, dessvärre räckte inte de rösterna. Kan hålla med om att Juholt har haft svårt att hålla sig till sakfrågor i debatter och mest gjort bort sig i partiledardebatterna genom att börja snacka om ideologier hit och dit.
Senast redigerad av HertigTorulf. 2012-01-22 kl. 01:00.
Citera
2012-01-22, 21:46
Medlem
m.f.l.s avatar
Tycker allt att både Sahlin och Juholt har gjort ett bra jobb .
Citera
2012-01-22, 21:53
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:

Du skojar eller?
http://www.youtube.com/watch?v=87MVH7YHz2g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in