2012-01-19, 18:46
Medlem
tverskoys avatar
Hur många soldater behöver USA för att krossa Iran?

Iran har 70 million befolkning och till skillnad från Irak, det inte kommer att bli en walk in the park för USA.

Hur många behöver USA?

Det krävdes som mest 165.000 i Irak, men Iran är ju mycket större. Man kan tänka med samma siffer minst gånger tre, så vi hamnar ju någonstans ca en miljon soldater.

Men hur ska amerika fixa en miljon soldater?

Ska turkiet ställa upp för att kriga mot iranier? Nja...

Nordic battle group? Är det ditt vi ska kasta våra soldater och pengar nu för Obamas skull? In i ett iranskt helvetet?
Senast redigerad av tverskoy 2012-01-19 kl. 18:49. Anledning: Nordci battle group heter det visst
Citera
2012-01-19, 18:54
Medlem
White.Sauces avatar
bra frågeställning, men jag tror inte jänkarna/sionisterna har samma taktik som dem hade i Irak kriget. I Irak har jag för mig att dem allierade var cirkus 500 000 soldater på sin höjd. Det behövdes för att dem "ockuperade" Irak. Iran tror jag inte dem kommer att ockupera på samma sätt.

Men bomba sönder skiten kommer dem göra garanterat.
Citera
2012-01-19, 18:55
Medlem
IDoNotKnows avatar
Har svårt att tro att ett eventuellt krig mot Iran hade inneburit marktrupper på samma sätt som i Irak och Afghanistan...
Ett krig mot Iran hade nog mest inneburit bombning av vissa viktiga byggnader etc. vilket det inte behövs lika många för... Kanske 50 000~ amerikaner hade behövts för flyg/flottan etc...

Däremot om det blir ett krig likt de ovan nämnda tror jag att strategin kommer se väldigt annorlunda ut ändå, men kanske 100 000~

Fast är ingen expert!
Citera
2012-01-19, 18:56
Medlem
DominusNihiluss avatar
Det kommer att kräva mycket mer tid än de 8 åren som togs för att ta över Irak, många fler soldater då Iran är mycket mer befolkat och mycket större till ytan. Om USA angriper Iran kommer det eskalera till ett blodigt krig som kommer förmodligen luta åt en Amerikans dock en pyrrhusseger. USA har helt enkelt inte råd att angripa ett sådant stort land. Med tanke på hur omfattande religionen är där skulle jag inte tveka på att terrordåd kommer att ske igen om USA förklarar krig mot Iran.
Citera
2012-01-19, 18:56
Medlem
Dom ''krossade'' ju Irak jävligt snabbt och enkelt iaf, det var väl ockupationen som var problemet.
Citera
2012-01-19, 18:58
Medlem
syrabatteriets avatar
Känns inte direkt som att USA går in med trupper i första taget. Från var i så fall?
Luftlandsättning eller via havet går bort som jag ser det. Om skiten träffar fläkten stöttar man nog snarare en annan invaderande nation med flyg och elitförband.

För övrigt tror jag att de kan göra mer i det fördolda för att Iran ska brytas sönder inifrån.

Sen grundar jag min strategiska kunskap på för mycket spelande av Steel Panthers II en gång i tiden och för många krigsdokumentärer.

EDIT: Självklart har jag även ökat min knivskarpa strategiska analysförmåga genom att spela många partier Risk också.
Senast redigerad av syrabatteriet 2012-01-19 kl. 19:01.
Citera
2012-01-19, 19:11
Medlem
DominusNihiluss avatar
Om det lugnar ned sig i Syrien tills dess, tror ni de skulle bli ett stort hinder?
Citera
2012-01-19, 19:23
Medlem
Hoppas USA får så jävla mycket smisk som möjligt om de ger sig på Iran.
Citera
2012-01-19, 19:25
Medlem
Det hoppas jag inte för om USA får smisk då kommer länder som Iran och Nord Korea ta över en stor del av världen.
Citera
2012-01-19, 19:28
Medlem
chainmails avatar
Med tanke på hur styrkemässigt lika Iran och Irak var i deras konflikt och att målet för sionisterna inte skulle vara en invasion av Iran utan ett luftkrig mot strategiska mål samt att hålla persiska gulfen öppen och säker - förmodligen inte ens 30 000 man...
Citera
2012-01-19, 19:30
Medlem
Min-Mammas avatar
Hoppas på att Iran åker på så jävla mycket smisk att dom stannar i stenåldern.

United States of America FTW!
Citera
2012-01-19, 19:56
Medlem
G-punktens avatar
Det finns ju vissa länder som tänker rygga Iran i fighten mot USA. Ryssland exempelvis och då kan det knasa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in