• 6
  • 7
2012-08-06, 22:07
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemesomething
Har fattat tycke för en kille som tyvärr pundar mycket. Vad jag vet så är det bara hasch/cannabis men det är typ varje dag. Han är en väldigt fin person men knarket påverkar ju hans känslomässiga sida. Så undrar om han kan bli intresserad av mig eller betyder bara rökat för honom?

Men förihelvete lägg ner, dumpa fanskapet..
Citera
2012-08-06, 23:39
Medlem
Panzerschlaffses avatar
I
Citat:
Ursprungligen postat av Funktion
Du kan ha rätt i det. Fast å andra sidan är det väl bättre med öppenhet i en relation från början istället för att komma med något dylikt senare i relationen? Cigg och snus är ju direkt smart att sluta med. Sen visst kan det vara själviskt också. Varför satsa sitt liv på nån som tänkt trilla av pinn i förtid liksom.

Cannabis får mig att personligen må dåligt, så jag har valt bort det ur mitt liv och det är viktigt för mig att fortsätta ha det så. Är det inte en viktig grej för honom så kan det ju inte vara så farligt att lägga ner det? Är det en viktig grej för snubben så är det mer värt att lägga korten på bordet nu än sen. Han har i alla fall blivit given den chansen istället för att mygla som vissa gör, som inte leder nån vart.

Förstår din syn på det ensidiga, men det är ju inte hela bilden. Nu var jag mer intresserad av denna diskussion eftersom det bekymrar mig och får mig illa till mods, annat bekymrar mig inte. Jag har kompromissat med att exempelvis ha en helt monogam relation, så det är inte utan give and take.
Är du på riktigt människa? Du har kompromissat om att ha en monogam relation gentemot din pojkvän? Du vill egentligen ha ett öppet förhållande, du vill inte låta honom röka och snusa nikotin och nu vill du inte låta honom koppla av med lite gräs som ett substitut för allt annat du förbjudit honom att göra?

Du verkar självisk och du vill anpassa din partner så mycket som möjligt för att du skall må bra. Och vad får han? Jo en flickvän som gått med på att inte knulla med andra. Jag trodde att det var det ett förhållande innebar. Man ska inte behöva ändra på sin partner efter egna behov, då kanske man inte hittat rätt ifrån början.

Du tycker inte om kulturen bakom cannabis, vad tycker du om alkoholens kultur? Iom att du pratar om skadeverkningar så kan jag inte låta bli att påpeka att det du häller ner i halsen förkortar era liv minst lika mycket om inte mer.
Citera
2012-08-07, 00:07
Medlem
Funktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
I
Är du på riktigt människa? Du har kompromissat om att ha en monogam relation gentemot din pojkvän? Du vill egentligen ha ett öppet förhållande, du vill inte låta honom röka och snusa nikotin och nu vill du inte låta honom koppla av med lite gräs som ett substitut för allt annat du förbjudit honom att göra?

Du verkar självisk och du vill anpassa din partner så mycket som möjligt för att du skall må bra. Och vad får han? Jo en flickvän som gått med på att inte knulla med andra. Jag trodde att det var det ett förhållande innebar. Man ska inte behöva ändra på sin partner efter egna behov, då kanske man inte hittat rätt ifrån början.

Du tycker inte om kulturen bakom cannabis, vad tycker du om alkoholens kultur? Iom att du pratar om skadeverkningar så kan jag inte låta bli att påpeka att det du häller ner i halsen förkortar era liv minst lika mycket om inte mer.

Det finns inga förbud, däremot val. Vill inte dejta en partner som gör det diskuterade, vilket jag sagt från första början, dock tror jag missförstånd uppstod om att i att sluta röka ingår cannabisröka också för mig. Vill man dejta mig är det en del av paketet. Vet inte vad som får dig att tro att jag vill anpassa min partner så mycket som möjligt för att må bra, det är helt enkelt en del grejer som historiskt sett har funkat dåligt i förhållanden och då är det en god ide att undvika det, liksom vad som helst annat som gått snett tidigare. Det har varit hans val att sluta med det, inte mitt. Syftade inte på skadeverkningar gällande cannabis och alkohol hör inte till diskussionen, tycker inte direkt det går att jämföra för att tillföra nåt till dialogen heller.
Citera
2012-08-08, 09:00
Medlem
Röker själv cannabis dagligen under perioder. Har egen lägenhet och fast jobb. Min tjejkompis har en pojkvän som också röker cannabis, och han verkar vara världens bästa pojkvän. Hon är konstnär och målar tavlor av honom, och han köpte en kattunge till henne och gjorde henne jätteglad. Så nog skulle jag ge honom en chans i alla fall. o
Citera
2012-08-08, 10:32
Medlem
submariners avatar
Citat:
Har fattat tycke för en kille som tyvärr pundar mycket. Vad jag vet så är det bara hasch/cannabis men det är typ varje dag...

så det är "bara" lite röka, men då är det ju lungt - man blir ju trots allt så pigg och framåt av dessa droger

men som Rayed säger, gillar du tavlor och kattungar kanske det är rätt kille för dig...
Citera
2012-08-09, 16:27
Medlem
Skogsbrandens avatar
Jag knarkar på rätt bra, inte överdrivet men ganska mycket (cannabis,lsd ( & kanske något annat ibland)) och jag är en fullt fungerande omtyckt ung människa med jobb, blivande jurist, många vänner samt ett starkt intresse för musik/konst och träning/sport.
Har det bra ekonomiskt också.

PK- Error? Vi fortsätter till det viktiga.

Jag har haft väldigt många flickvänner och det har fungerat galant trots mitt sporadiska bruk av diverse knarkiga substanser.
Jag anser mig vara en kärleksfull och empatisk människa som sprider glädje.

Knarkare behöver alltså inte vara luffiga idioter som skiter i livet för att knarket är allt för dom.
De flesta av mina vänner som knarkar är bland de absolut mest intelligenta människor jag känner och alla studerar även respektabla utbildningar som civ.ingenjör, psykolog, läkare.
Jag har dock efter inte speciellt mycket tankeverksamhet kommit fram till att det kan vara för att jag är uppväxt på "rätt" ställe och inte i någon smutsig bondeort på vischan eller i någon annan socioekonomiskt underlägsen plats.

Så jag tycker alltså absolut att man ska överväga att bli tillsammans med en knarkare om denne sköter sitt liv i övrigt.
Sköter det på riktigt alltså, gör skillnad på knarkare och missbrukare.

Jag är dessutom kär i en kvinnlig knarkare och det fungerar utmärkt, förhållandet alltså, hon är för knarkkuriosans skull även färdigutbildad civ.ing. i IE snart.

Knark i måttlig mängd gör livet mer intressant.

Viktig att poängtera kan dock vara att jag knarkar för att ha roligt, precis som du dricker alkohol för att ha roligt, inte för att må bra som många andra verkar göra.
Citera
2012-08-09, 16:37
Medlem
givemesomethings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbranden
Jag knarkar på rätt bra, inte överdrivet men ganska mycket (cannabis,lsd ( & kanske något annat ibland)) och jag är en fullt fungerande omtyckt ung människa med jobb, blivande jurist, många vänner samt ett starkt intresse för musik/konst och träning/sport.
Har det bra ekonomiskt också.

PK- Error? Vi fortsätter till det viktiga.

Jag har haft väldigt många flickvänner och det har fungerat galant trots mitt sporadiska bruk av diverse knarkiga substanser.
Jag anser mig vara en kärleksfull och empatisk människa som sprider glädje.

Knarkare behöver alltså inte vara luffiga idioter som skiter i livet för att knarket är allt för dom.
De flesta av mina vänner som knarkar är bland de absolut mest intelligenta människor jag känner och alla studerar även respektabla utbildningar som civ.ingenjör, psykolog, läkare.
Jag har dock efter inte speciellt mycket tankeverksamhet kommit fram till att det kan vara för att jag är uppväxt på "rätt" ställe och inte i någon smutsig bondeort på vischan eller i någon annan socioekonomiskt underlägsen plats.

Så jag tycker alltså absolut att man ska överväga att bli tillsammans med en knarkare om denne sköter sitt liv i övrigt.
Sköter det på riktigt alltså, gör skillnad på knarkare och missbrukare.

Jag är dessutom kär i en kvinnlig knarkare och det fungerar utmärkt, förhållandet alltså, hon är för knarkkuriosans skull även färdigutbildad civ.ing. i IE snart.

Knark i måttlig mängd gör livet mer intressant.

Viktig att poängtera kan dock vara att jag knarkar för att ha roligt, precis som du dricker alkohol för att ha roligt, inte för att må bra som många andra verkar göra.

Kan denna tråd låsas eller?

Om du läser innan så ser du att jag försökte få han men han sket totalt i mig.
Citera
2012-08-09, 21:47
Medlem
Skogsbrandens avatar
Citat:
Kan denna tråd låsas eller?

Om du läser innan så ser du att jag försökte få han men han sket totalt i mig.
Ursäkta mitt OT, men jag trodde trådar var till för att diskuteras?
Citera
2012-08-09, 23:06
Medlem
Jag har rökt en del cannabis i mina dar men att det har påverkat relationer tror jag då inte, jag själv är väldigt flexibel utav mig men det vet man ju dock inte ifall killen i fråga är.

Mina kamrater ser liksom på mig som denne killens umgänge ser på honom på grund utav att jag helt enkelt tröttnade på att jaga brudar. Då dem antingen spelar för svåra, låtsas som inget så att jag tappar intresset helt eller så är det krogragg och eftersom jag själv inte dricker så hamnar man ofta i en underlig situation.
Citera
2012-08-11, 01:15
Medlem
powderfuckers avatar
haha jag röker weed [b]dagligen[b] för att kunna dämpa ångesten av att ha ett obefintligt kärleksliv (bland annat). och kan nu konstatera att de gått så långt att brajjet nästan går före brudarna i alla lägen och att det för mig skulle vara helt omöjligt på världskartan att kunna hålla en relation me en kvinna.

varje dygn för mig är att jag vaknar med att jaga, jagar tills jag somnar och repeat, så är det även om "det inte är beroendeframkallande" för många. klart fan man kan känna känslor men man kan också väga konsekvenser vilket e arketypiskt för missbrukare där val uppstår tyvärr
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in