I
Citat:
Ursprungligen postat av Funktion
Du kan ha rätt i det. Fast å andra sidan är det väl bättre med öppenhet i en relation från början istället för att komma med något dylikt senare i relationen? Cigg och snus är ju direkt smart att sluta med. Sen visst kan det vara själviskt också. Varför satsa sitt liv på nån som tänkt trilla av pinn i förtid liksom.
Cannabis får mig att personligen må dåligt, så jag har valt bort det ur mitt liv och det är viktigt för mig att fortsätta ha det så. Är det inte en viktig grej för honom så kan det ju inte vara så farligt att lägga ner det? Är det en viktig grej för snubben så är det mer värt att lägga korten på bordet nu än sen. Han har i alla fall blivit given den chansen istället för att mygla som vissa gör, som inte leder nån vart.
Förstår din syn på det ensidiga, men det är ju inte hela bilden. Nu var jag mer intresserad av denna diskussion eftersom det bekymrar mig och får mig illa till mods, annat bekymrar mig inte. Jag har kompromissat med att exempelvis ha en helt monogam relation, så det är inte utan give and take.
Är du på riktigt människa? Du har kompromissat om att ha en monogam relation gentemot din pojkvän? Du vill egentligen ha ett öppet förhållande, du vill inte låta honom röka och snusa nikotin och nu vill du inte låta honom koppla av med lite gräs som ett substitut för allt annat du förbjudit honom att göra?
Du verkar självisk och du vill anpassa din partner så mycket som möjligt för att du skall må bra. Och vad får han? Jo en flickvän som gått med på att inte knulla med andra. Jag trodde att det var det ett förhållande innebar. Man ska inte behöva ändra på sin partner efter egna behov, då kanske man inte hittat rätt ifrån början.
Du tycker inte om kulturen bakom cannabis, vad tycker du om alkoholens kultur? Iom att du pratar om skadeverkningar så kan jag inte låta bli att påpeka att det du häller ner i halsen förkortar era liv minst lika mycket om inte mer.