2012-01-22, 20:46
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Kungen på underklassafari i malmö:

http://www.sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_malmo/article1602855/TV-Kungen-vill-veta-mer-om-skotten.html
hahaha.

Nåja. Eloge till kungen för att han bryr sig om sitt land. Om det nu är på eget initiativ dvs.

Var det månne middagen med JÅ som har fått kungen att vakna till?
Citera
2012-01-23, 12:01
Medlem
AmiralSjostedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Hade du skött dig i gymnasiet eller skrivit ett bra HP så skulle du kommit in på HHS, Industriell ekonomi, civilekonom i t.ex. Lund eller till jurist och tjänat pengar du med.

Så svårt är det inte att bli rik.

Istället valde du själv att stanna kvar i den situationen som du befinner dig i och skylla allt på oss skötsamma.
Infantila drömmar om att belöningar kommer med skötsamhet och bestraffningar för oärlighet har Alliansen sedan länge förpassat till historiens skräphög genom att enbart fokusera på att oärligt berika sig själva.
Citera
2012-01-23, 12:35
Medlem
Rimberts avatar
Låt dom komma bara. Jag ska stå på groggverandan och skåla med ett glas champagne.
Kanske får de en insikt om hur bra man kan få det, om man anstränger sig lite...
Citera
2012-01-23, 12:40
Medlem
Funderarmusens avatar
Ja fyfan...det är synd om överklassen som än en gång, blir så förtryckta. Safari nu, vad blir härnäst?

KDU snubben i klippet säger att han inte har något emot "inkomstspridning i samhället", vem fan har det?

Det är väl centraliseringen som utgör dem sociologiska problemen vi ser. Och som han säger också, det hjälper inte med några "hatresor", däremot hjälper inga jävla rädda barnen galor heller som överklassen dämpar sitt samvete med ett Sms.

Dom förvärrar inte situationen men dom löser den inte. Varför bryr sig media så mycket? Det dom visar är ju åtminstone sant...

Måste vara massa rikingar som skiter på sig
Senast redigerad av Funderarmusen 2012-01-23 kl. 12:47.
Citera
2012-01-23, 12:50
Medlem
blodpalts avatar
Allt det här jävla snacket om att ökade inkomstfklyftor är dåligt är fanimej det som får mig att vilja flytta från det här skitlandet. Ingenstans är det så värdelöst att skaffa sig en utbildning och jobba hårt som just i Sverige, istället ska alla ha det skitdåligt och käka gröt för då är det rättvist och gulligt och jämställt. Jävla idioter.

Som vanligt sa Thatcher det bäst.

http://www.youtube.com/watch?v=okHGCz6xxiw
Citera
2012-01-23, 13:27
Medlem
Luposs avatar
"Alltså det är tråkigt om nån känner sig hotad..."

Hon marknadsför resorna med att odla sitt hat, när någon hatar en och dessutom arrangerar resor för att få fler att hata dig vore det en aning naivt att inte känna sig hotad. Redan idag får de människor hon pratar om som svaga nära på allt serverat på ett silver fat, Sverige är helt unikt när det gäller att upprätthålla levnadsstandard för de svagaste.

Att odla hat kommer inte direkt att leda till ökad solidaritet med förortturkar som denna mustachprydda flicka. Hade hon arrangerat tacksamhets resor där förortsnegrer fick åka ut och sjunga sånger eller tvätta bilar som tack för alla skattepengar man bidragit med hade jag haft stor förståelse för initiativet.

Varje fattig människa i förorten står i extremt stor tacksamhetsskuld till de rika människorna.
Citera
2012-01-23, 13:46
Medlem
Oj vad avundsjuk man kan vara då, är det inte bättre hon gör ett safari där hon försöker påvisa hur man blir som dem som bor där genom hårt arbete eller hög risk eller genom en god idee eller genom arv för att en släkting hittat på en bra idee. Ska det verkligen vara så jävla svårt o fatta.
Citera
2012-01-23, 15:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Helt sant.

De har all makt i värden att förändra sina liv om de bara vill.

Att bli "överklass" är inte så svårt.

Bara som en lite reflektion för att försöka förstå:

En del kanske inte tänker så. De anser att det här med olika klasser är en dålig idé, som är kontraproduktiv och skadlig för samhället. Därför strävar de i stället efter att rasera klassamhället i stället för att själva "bli" överklass.
Citera
2012-01-23, 23:06
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bara som en lite reflektion för att försöka förstå:

En del kanske inte tänker så. De anser att det här med olika klasser är en dålig idé, som är kontraproduktiv och skadlig för samhället. Därför strävar de i stället efter att rasera klassamhället i stället för att själva "bli" överklass.

Vem vill inte bli framgångsrik?
Citera
2012-01-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmiralSjostedt
Utmärkt ide

Den utsugna arbetarklassens hänsynslösa förtryckare får äntligen ansikten och adresser. Dom har alltför länge vaggat runt med hög hatt och monokel i sina reservat.
Vad snackar du ens om?
Tror du inte att ens klasstillhörighet är en konsekvens av ens livsval?

Du vet, ungefär som att jag är en blatte med ensamstående förälder (som inte ens gick ut gymnasiet och förresten indoktrinerades i ditt skitsnack i skolan) och att jag aldrig fick lämna min hemstad för att åka på semester (okej, EN gång fick jag faktiskt åka). Och nu har jag klarat ut högskolan och driver ett eget företag (är chef över fem personer) som fått enormt positiv feedback från stora, kända företag. Enligt er vänsterungar bör jag vara en kriminell, fattig alkis (kan erkänna att jag fortfarande är rätt fattig).

Eller som en av mina vänner, som är född med silversked i munnen, som har en högutbildad far som äger en fabrik och samlar sportbilar. Min vän, som åkte på utlandssemester tre gånger om året och fick låna farsans Porsche så ofta att den i princip blev hans. Fast min vän "pallade inte" att plugga, så han jobbar idag på ICA.
Senast redigerad av darkjak 2012-01-24 kl. 11:34.
Citera
2012-01-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
Vad snackar du ens om?
Tror du inte att ens klasstillhörighet är en konsekvens av ens livsval?
Ens klasstillhörighet är oftare en konsekvens av ens föräldrars livsval.

Citat:
Du vet, ungefär som att jag är en blatte med ensamstående förälder (som inte ens gick ut gymnasiet och förresten indoktrinerades i ditt skitsnack i skolan) och att jag aldrig fick lämna min hemstad för att åka på semester (okej, EN gång fick jag faktiskt åka). Och nu har jag klarat ut högskolan och driver ett eget företag (är chef över fem personer) som fått enormt positiv feedback från stora, kända företag. Enligt er vänsterungar bör jag vara en kriminell, fattig alkis (kan erkänna att jag fortfarande är rätt fattig).

Eller som en av mina vänner, som är född med silversked i munnen, som har en högutbildad far som äger en fabrik och samlar sportbilar. Min vän, som åkte på utlandssemester tre gånger om året och fick låna farsans Porsche så ofta att den i princip blev hans. Fast min vän "pallade inte" att plugga, så han jobbar idag på ICA.
Om din vän var överklass sa innebär inte hans arbete eller laga lön att han slutat vara överklass, precis som du är en parveny och inte överklass om ditt företag växer och du blir en rik företagsledare.

Överklass handlar inte bara om vad man arbetar med och hur stor lön man har...
Citera
2012-01-24, 11:54
Medlem
Kanske denna resa inte är det bästa sättet, även om det verkar lite komiskt.

Jag tycker dock att klass skillnaderna är enorma. Korruptionen också.
Enligt media förra året hade Fredrik reinfeldt 144000kr i månaden i lön.
Då framkommer inte ens vad det blir i timlön.
Förtjänar han dom pengarna? nej, 120k i månaden kunde han skänka till vård och skolor om han nu bryr sig om sitt land så mycket. Och ändå skulle han ha det okej ställt.

Medans folk som sköter grovjobbet och sliter ut sig på massor av olika arbeten som krävs för samhället att gå runt får minimala summor varje månad.
Vem är det som rengör Fredrik Reinfeldts kontor? Hans bajsränder i toan? Lagar hans bil? Ordnar på hans tomt så den hålls i bra skick? Arbetar på ICA för att han ska få mat?

Många jobb ger 1/10 del av vad han får, och han jobbar knappast 10 gånger hårdare än alla andra.

Logiskt tänkande, och realistiskt. Han förtjänar inte dom där summorna för att sitta och se dum ut med sin helikopter platta i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in