2012-01-19, 00:07
Medlem
PojkeTolvs avatar
Shululu!

Har en jailbreakad iPhone 3Gs och nu till problemet, det är så att jailbreaken gör att man inte kan starta utan ett program i datorn OCH NU! så har mitt uttag i luren där man stoppar i laddaren pajat.

Så jag kan inte starta skiten via datorn!

Kan man på något sätt reseta luren utan dator så jailbreaken blir väck?

Och man kan starta orginal?

PLZ HELP MÄ
Citera
2012-01-19, 00:09
Medlem
kapish

Nej du e för evigt körd.

Testa homeknappen och powerknappen o håll inne samtidigt tills den rebootar. Gör detta en massa gånger till slut så kommer den lilla jäveln starta tro mig men det kan ta ett antal försök.
Citera
2012-01-19, 00:16
Medlem
PojkeTolvs avatar
Haha.

Nej men det går väl inte, det är ju fortfarande en tethered jailbreak (eller vad det heter).

Och den är köpt, inte stulen!
Citera
2012-01-19, 00:20
Medlem
Bara slänga.
Citera
2012-01-19, 00:22
Medlem
Du får 500 spänn för den. PM isåfall
Citera
2012-01-19, 00:24
Medlem
Laserturkens avatar
Vem vare som fakking pajja den? Säg vem det fakking var! Jag ska klippa hans tung och göra kaoz med han göra kaoz med han ska jag och sen efter det jag ska ge han till polisen!
Citera
2012-01-19, 00:36
Medlem
PojkeTolvs avatar
hahahahaha!

Vill ej sälja, vill ha tips om hur jag kan få igång min förbannade iPhone
Citera
2012-01-19, 00:45
Medlem
Nus avatar
Lämna in den, kostar runt 500:- för att laga dockningskontakten.

Hur fan hade du tänkt att ladda den sen även om den var original?
Citera
2012-01-19, 00:47
Medlem
PojkeTolvs avatar
Ajjt!

Den funkar att ladda om man orkar sitta i två timmar och försöka hitta rätt position hehe

Tack för svaret!
Citera
2012-01-19, 00:53
Medlem
Om jag inte stänger av min telefon (vilket jag ändå inte kan då knappen är paj) så startar den automatiskt när den har fått ström igen, så jag behöver aldrig trycka på on knappen, försvinner den funktionen när du jailbreakar?
Citera
2012-01-19, 01:13
Medlem
PorrJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davve321
Om jag inte stänger av min telefon (vilket jag ändå inte kan då knappen är paj) så startar den automatiskt när den har fått ström igen, så jag behöver aldrig trycka på on knappen, försvinner den funktionen när du jailbreakar?
Nej. Men om man JB:ar "tethered" så måste du ha luren kopplad mot en dator och starta den med ett program, t ex redsn0w. Om du däremot JB:ar "UNtethered" så funkar den som vanlig, dvs att du inte behöver någon dator att starta den mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in