2012-01-18, 19:12
Medlem
Towans avatar
Jag har precis fått ärva min flickväns iPhone, men tyvärr är det så att den inte går att låsa. (Antagligen har vår dotter sugit lite på den. Typiskt dåligt för mobiler och elektronik.)

Jag har tänkt på att det borde gå att göra en app som kör scriptet som låser mobilen. Är det möjligt? Finns det kanske redan en sån app?
Citera
2012-01-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag har precis fått ärva min flickväns iPhone, men tyvärr är det så att den inte går att låsa. (Antagligen har vår dotter sugit lite på den. Typiskt dåligt för mobiler och elektronik.)

Jag har tänkt på att det borde gå att göra en app som kör scriptet som låser mobilen. Är det möjligt? Finns det kanske redan en sån app?

Inställningar > allmänt > autolås > 1 minut
Citera
2012-01-18, 19:15
Medlem
Settings -> General -> Auto-Lock -> (1 Minute, 2, 3, 4, 5, Never)

Edit: BBulle var visst snabbare.
Citera
2012-01-18, 19:21
Medlem
Towans avatar
Jo. Det går ju, men det skulle ändå vara skönt att kunna låsa på en gång, utan att behöva vänta en minut!
Citera
2012-01-18, 19:25
Medlem
Citat:
Jo. Det går ju, men det skulle ändå vara skönt att kunna låsa på en gång, utan att behöva vänta en minut!

på en gång? om det ändå skulle vara så, så skulle din telefon låsas direkt när du tar fram hemskärmen för att byta app, hur roligt är det?
Citera
2012-01-18, 19:28
Medlem
MrTorwers avatar
Tror du att detta kan vara till hjälp?

http://support.apple.com/kb/TS2802?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE
Citera
2012-01-18, 19:30
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBulle
på en gång? om det ändå skulle vara så, så skulle din telefon låsas direkt när du tar fram hemskärmen för att byta app, hur roligt är det?

Hur menar du nu? Om jag har en app som låser mobilen så lär den ju endast låsas när jag kör just den appen, inte när jag använder mig av "gå-till-startsidan-knappen". (Eller vad den nu heter)
Citera
2012-01-18, 19:33
Medlem
Citat:
Hur menar du nu? Om jag har en app som låser mobilen så lär den ju endast låsas när jag kör just den appen, inte när jag använder mig av "gå-till-startsidan-knappen". (Eller vad den nu heter)

jahaaaa så menar du!! förlåt mig! då har ja faktiskt ingen aning
Citera
2012-01-18, 20:32
Medlem
Wosps avatar
Detta funkar om du har ISO5 annars uppdatera:

Inställningar ---> Allmänt ---> Hjälpmedel ---> AssistiveTouch (Aktivera)
Nu kommer det som en liten svart prick som du kan flytta runt själv. Tryck på den

Enhet ---> "Lås skärm"
Citera
2012-01-18, 23:25
Medlem
addd3s avatar
Om den är jailbreakad kan du ladda ner QuickLock från cydia
Citera
2012-01-19, 12:42
Medlem
Towans avatar
Vad innebär egentligen att Jailbreaka? Är det jämförbart med att chippa en tv-spelskonsol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in