2012-01-18, 17:06
Medlem
liten_anns avatar
Någon som hört något om barnmisshandel i Köping? Rättegången hölls i december tydligen.http://www.magazin24.se/nyheter/koping/2012/01/18/foraldrar-atalade-for-barnmisshandel
Citera
2012-01-18, 18:30
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten_ann
Någon som hört något om barnmisshandel i Köping? Rättegången hölls i december tydligen.http://www.magazin24.se/nyheter/koping/2012/01/18/foraldrar-atalade-for-barnmisshandel

Fan vad förjävligt att människor som inte kan klara av att ta hand om barn skaffa barn.
Synd för barnen, vet själv hur det känns att bli omhändertagen av socialen (blev inte misshandlad)
Citera
2012-01-19, 16:36
Medlem
Tuesdays avatar
Ännu en åklagare - Jessica Wenna - som inte yrkar på utvisning (till Eritrea). Föräldrarna har anknytning till Sverige där deras fem barn är LVU:ade.

För detta åtalade föräldrapar räckte det med ett sönderrivet papper, oupphängda kläder, sen gjord läxa och en negativ kommentar i ett annat barns kontaktskolbok för att sladden skulle fram.
Citera
2012-01-19, 20:53
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ännu en åklagare - Jessica Wenna - som inte yrkar på utvisning (till Eritrea). Föräldrarna har anknytning till Sverige där deras fem barn är LVU:ade.

För detta åtalade föräldrapar räckte det med ett sönderrivet papper, oupphängda kläder, sen gjord läxa och en negativ kommentar i ett annat barns kontaktskolbok för att sladden skulle fram.

Hur menar du nu?
Citera
2012-01-24, 11:58
Medlem
JAF0s avatar
http://www.magazin24.se/nyheter/koping/2012/01/24/foraldrar-fick-fangelse-for-barnmisshandel

Namnen på GM vore roligt att veta, gatlopp till finkan skulle vara obligatoriskt.
Citera
2012-01-24, 13:21
Medlem
longlegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Hur vet vi att dom kommer från Eritrea. Står inget i länken postad ovanför?
Citera
2012-01-24, 14:14
Medlem
nyckelnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longleg
Hur vet vi att dom kommer från Eritrea. Står inget i länken postad ovanför?

Jag kan bekräfta det. Hur vill jag helst inte gå in på men jag vet att det stämmer. Har ingen vetskap om vilka personerna är kan tilläggas. Men min källa har beskrivit att tolkar för det språket man talar i Eritrea, (tigrinja heter btw) har använts i delar rättegången och i förundersökningen.

Kan tillägga att jag genom en källa hört att denna rättegång och hela gripandeprocessen inte gått schysst till. Kanske för att de åtalade inte kan försvara sig då de inte kan/vet/förstår sina rättigheter. Hörde till exempel att barnen plötsligt togs från skolan och att ett spädbarn skiljs från sin mor under dramatiska former. Låter lite som det fallet som uppdrag granskning tog upp om paret utanför Gävle som anmäldes av mammans syster.

Hur som är alla förlorare i sådana här tvister. Tror inte någon kan vara nöjd när en familj trasas sönder såhär. Synd.
Citera
2012-01-24, 14:35
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelns
Jag kan bekräfta det. Hur vill jag helst inte gå in på men jag vet att det stämmer. Har ingen vetskap om vilka personerna är kan tilläggas. Men min källa har beskrivit att tolkar för det språket man talar i Eritrea, (tigrinja heter btw) har använts i delar rättegången och i förundersökningen.

Kan tillägga att jag genom en källa hört att denna rättegång och hela gripandeprocessen inte gått schysst till. Kanske för att de åtalade inte kan försvara sig då de inte kan/vet/förstår sina rättigheter. Hörde till exempel att barnen plötsligt togs från skolan och att ett spädbarn skiljs från sin mor under dramatiska former. Låter lite som det fallet som uppdrag granskning tog upp om paret utanför Gävle som anmäldes av mammans syster.

Hur som är alla förlorare i sådana här tvister. Tror inte någon kan vara nöjd när en familj trasas sönder såhär. Synd.

Hur som helst, så har dom ju en advokat som ser över deras rättigheter. Det kan inte bli så många fel då?
Hur det gick till i skolan vet jag ej... men tror att något av barnen berättade att h*n fått en ny mamma & ny familj, en svensk famij i en annan stad, men det var hemligt varför..
Citera
2012-01-24, 14:44
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.2688980/foraldrar-domda-till-fangelse-for-barnmisshandel

Står lite mer utförligt men inte mycket.
Citera
2012-01-24, 15:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAF0
Namnen på GM vore roligt att veta

Visst vore det?

Hela historien verkar rätt sorglig, där barnen antingen har haft det jävligt jobbigt genom att få stryk eller där de helt enkelt tycker så illa om sina föräldrar att de faktiskt är beredda att skicka dem i fängelse. Och föräldrarna hävdar att barnen ljuger under ledning av en av sönerna som "manipulerar" de andra. Det verkar inte vara nån trevlig familj att leva i i vilket fall som helst...

Hela domen: http://bayfiles.com/file/1r7N/oj3ZDa/dom-koping.PDF
Citera
2012-01-25, 00:33
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelns

Skulle inte barnen fått sin familj söndertrasad hade dom verkligen varit förlorare. Hoppas dom får hjälp att bryta med dom helt! Utvisning vore ju vettigast för att barnen skulle slippa föräldrarnas hämd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in