Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-18, 09:15
Medlem
Adobes avatar
Jag har Windows 7 och har den senaste veckan stått ut med att vänta ungefär dubbelt så länge för att få datorn att starta.
När jag startar datorn så laddar den som vanligt, men sedan när den ska komma till välkommen menyn, så börjar den istället med "Windows konfigureras, stäng inte av av datorn" eller något liknande, vet inte exakt vad det står. Iallafall så får jag vänta i en halv minut eller liknande för att den sedan ska starta om åter igen och sedan komma tillbaka till det stället, men då står det att konfigurationen inte lyckades och att den återställer som den var som innan. Sedan efter det så kommer jag in på datorn.

Tycker det är onödigt väntande, och har formenterat om datorn för knappt en månad sedan.. så ser inte det som ett alternativ.

Vet inte vad felet är, jag har stängt av Windows update. Såhär ser de inställningarna ut
http://piclair.com/0jdh4

Vad är problemet? Hur fixar jag så den slutar försöka konfigurera uppdateringen eller vad den än gör?
Citera
2012-01-18, 20:13
Medlem
Aendys avatar
Testa att avinstallera någon/några av dom uppdateringar du har gjort senast
Control Panel -> Programs and Features -> View installed updates

Skulle gissa på att det är någon av dom som strular till det.
Citera
2012-01-18, 20:20
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aendy
Testa att avinstallera någon/några av dom uppdateringar du har gjort senast
Control Panel -> Programs and Features -> View installed updates

Skulle gissa på att det är någon av dom som strular till det.

Det finns flera uppdateringar som är gjord sist det blev uppdaterat, har ingen aning om vad det ens är och om jag verkligen ska tabort allt? Funderar på om något program lär sluta fungera om jag avinstallerar alla?
Alla verkar vara Microsoft .NET Framework

http://piclair.com/fyrm7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in