2012-01-17, 23:15
Medlem
breeze420s avatar
Hejsan,

Efter en del tittande och läsande funderar jag på att köpa en growbox. Dock vill jag inte köpa den med kort, trots att det är lagligt så har jag hört om folk som fått husrannsakan pga de "vet vad den kommer att användas till". Helst inte alltså.

Läste lite att vissa hemsidor (t.ex Azarius) att, om jag förstått rätt, kan man skicka kontanter i brev till en adress, sen skickar de hem den. Hur fungerar detta?

Det verkar så otroligt lätt att odla, och om det här man att skicka kontanter verkligen funkar vore det enormt bra..

Uppskattar svar, tack på förhand
Citera
2012-01-17, 23:18
Medlem
Kungensbordells avatar
Annars fungerar ju Ukash, det går inte att spåra och risken för att pengarna kommer på villovägar är minimal
Citera
2012-01-18, 01:57
Medlem
topsids avatar
Har beställt från azarius genom att skicka kontanter. Gör din beställning, växla till euro, skicka ditt brev med ordernummer och pengar till deras adress.
Citera
2012-01-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Hejsan,

Efter en del tittande och läsande funderar jag på att köpa en growbox. Dock vill jag inte köpa den med kort, trots att det är lagligt så har jag hört om folk som fått husrannsakan pga de "vet vad den kommer att användas till". Helst inte alltså.

Läste lite att vissa hemsidor (t.ex Azarius) att, om jag förstått rätt, kan man skicka kontanter i brev till en adress, sen skickar de hem den. Hur fungerar detta?

Det verkar så otroligt lätt att odla, och om det här man att skicka kontanter verkligen funkar vore det enormt bra..

Uppskattar svar, tack på förhand
Varf skulle de hjälpa mot husrannsakan? De tar den i tullen ju och gör sen husis på din adress du skickat den till, att de inte kan spåra köpet spelar ingen roll, de kommer ju inte ens att kolla upp det.
Citera
2012-01-18, 10:03
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Varf skulle de hjälpa mot husrannsakan? De tar den i tullen ju och gör sen husis på din adress du skickat den till, att de inte kan spåra köpet spelar ingen roll, de kommer ju inte ens att kolla upp det.

Jo men då kan men helt enkelt neka att man har något med det att göra. Att man inte vet någonting överhuvudtaget över det paketet och att någon måste ha skickat det till min adress. Betalar man med kort så finns det ju evidence... Eller vadå, får de husrannsakan-tillstånd utan några som helst bevis?
Citera
2012-01-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Jo men då kan men helt enkelt neka att man har något med det att göra. Att man inte vet någonting överhuvudtaget över det paketet och att någon måste ha skickat det till min adress. Betalar man med kort så finns det ju evidence... Eller vadå, får de husrannsakan-tillstånd utan några som helst bevis?
Varför skulle de behöva bevis på att du köpt den? Den är som sagt inte olaglig, de lär ju göra husis ett tag efter när svamparna växt upp och då grips du för narkotikabrott oavsett om de kan bevisa om du köpt den eller ej, dessutom letar dem efter andra droger.

Man behöver inga bevis för att göra husrannsakan, man gör husrannsakan för att få bevis, det som krävs är misstanke om brott och har de sett din growbox i tullen så finns misstanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in