Eftersom jag inte får skriva i drogforumet vill jag dela med mig av allt helvete jag upplever efter att ha slutat med Lyrica. Jag låg på ganska höga doser och fick trappa ner relativt snabbt. När jag var nere på 150mg som klippte läkaren dosen och sedan dess, 4 veckor tillbaka har jag upplevt de mest helvetiska symtom. Jag har konstant ångest, livsleda, illamående, kallsvettas, oförmögen att ta mig till något i tillvaron. Mitt hopp har varit att allt ska lätta, men inget går åt rätt håll. Besökt psykakuten vid flera tillfällen, men utan någon direkt hjälp. Blev tillsist inlagd, men klarade inte av att vara på avdelningen då den extremt stökiga miljön bara gjorde allt värre. De sket i att ronda mig och jag fick inte träffa någon läkare och då kändes det ju meningslöst att stanna i denna destruktiva miljö. Jag känner att jag håller på att ge upp. Ingen ha motiverat mig att avstå från Lyrica och jag har varit utan Tramadol i över ett halvår, men önskar inget hellre än att återgå till denna medicinering.
Ni som har erfarenhet av att sluta med Lyrica, har ni någon uppfattning om hur länge detta helvete kommer att kvarstå? Känner mig så ensam i det här...