Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-17, 12:35
Medlem
hlemmurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett annat tips är att identifiera OT-inlägg och rapportera dessa. Då blir inte tråden alltför lång.

Löses enkelt då idiotiska kommentarer alltid blir nedröstade. Man slipper dessutom 10000 moderatorer.
Citera
2012-01-17, 12:36
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hlemmur
Om du har hängt på reddit i en veckas tid så kommer du ogärna gå tillbaka till systemet som finns här på flashback. Reddits uppröstningssystem gör upplevelsen mycket bättre/roligare/enklare samt blir det mycket mycket mer lättöverskådligt. Jag känner personligen att jag prioririterar det bättre än den kronologiska ordningen..

För den som är nyfiken så existerar det en sverige-subreddit: http://www.reddit.com/r/sweden

Reddit består o andra sidan till 99% av skit så jag vet inte om en jämförelse med Reddit är det bästa sättet att få till förändring på FB. Som någon redan har sagt så är det bara att använda RP-funktionen om man hittar mycket OT i en tråd.

Citat:
Jag tror även att det hade kunnat filtrera ut en del SD-anhängare pga: 1 mans sunda åsikt => 1000 inavlade människors rasistiska svammel ....
Det här bevisar med att önskvärd tydlighet att du inte förstår vad FB eller yttrandefrihet handlar om, så du kan gott hålla dig till Reddit.
Senast redigerad av Sunner 2012-01-17 kl. 12:39.
Citera
2012-01-17, 12:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Varför inte?

Det funkar hur bra som helst här: http://www.reddit.com/r/politics

Jag tror även att det hade kunnat filtrera ut en del SD-anhängare pga: 1 mans sunda åsikt => 1000 inavlade människors rasistiska svammel ....

Det här med yttrandefrihet då?

Du får tycka vad du vill, men dessa "1000 inavlade människor" har även rätt till en åsikt.
Citera
2012-01-17, 12:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Varför inte?

Det funkar hur bra som helst här: http://www.reddit.com/r/politics

Varför skall man rensa ut en del SD-anhängare? Skall man rensa ut judar och norrlänningar också?

Reddit är till för tonåringar med Facebook skrivet i pannan.
Citera
2012-01-17, 12:42
Medlem
hlemmurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Reddit består o andra sidan till 99% av skit så jag vet inte om en jämförelse med Reddit är det bästa sättet att få till förändring på FB. Som någon redan har sagt så är det bara att använda RP-funktionen om man hittar mycket OT i en tråd.

Jag skulle vilja säga att flashback är precis lika mycket skit som reddit, om det är det man är ute efter

Jag skulle vilja säga motsatsen och säga att deras politik, vetenskap, teknologi, nyheter, gaming, etc etc är mycket mer levande. Detta av den anledningen att de mest relevanta nyheterna syns direkt och de mest relevanta posterna i trådarna också syns, pga röstningssystemet...

Jämför detta med flashbacks motsvarighet och säg mig vad du får ut mest av...
http://www.reddit.com/r/science/
Citera
2012-01-17, 12:43
Medlem
knullklassons avatar
Var inne på reddit för första gången i mitt liv nu. Min första spontana tanke: En sån satans röra! Min andra spontana tanke: Ska det se ut så här? Min tredje spontana tanke: Har jag kommit rätt?
Fy fan så sidan ser ut. Det går ju inte få en vettig överblick överhuvudtaget! Designmässigt känns reddit väldigt 1999.
Citera
2012-01-17, 12:44
Medlem
hlemmurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Varför skall man rensa ut en del SD-anhängare? Skall man rensa ut judar och norrlänningar också?

Reddit är till för tonåringar med Facebook skrivet i pannan.

Jag säger inte att man behöver rensa ut någon, det är mer ett fall av självsanering
Citera
2012-01-17, 12:46
Medlem
hlemmurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Var inne på reddit för första gången i mitt liv nu. Min första spontana tanke: En sån satans röra! Min andra spontana tanke: Ska det se ut så här? Min tredje spontana tanke: Har jag kommit rätt?
Fy fan så sidan ser ut. Det går ju inte få en vettig överblick överhuvudtaget! Designmässigt känns reddit väldigt 1999.

Det är en helt annan form av forum! Jag vill minnas att jag tyckte flashback var väldigt klyddigt när jag kom hit första gången.
Citera
2012-01-17, 12:58
Medlem
Nej fy vilket dåligt förslag. Det kanske skulle vara bra i rena frågetrådar, som "Är det lagligt att lukta i folks underkläder på offentliga badhus?", eftersom det då är ganska lätt att avgöra vilka svar som är mest relevanta, men till största delen är det här ett diskussionsforum, och det gör det mycket svårare att komma fram till vilka inlägg som är de relevanta. Det är även så att ett inlägg kanske är helt meningslöst taget ur sin kontext, men extremt värdefullt om man har läst tio andra inlägg innan.
Citera
2012-01-17, 13:02
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Jag skulle vilja säga att flashback är precis lika mycket skit som reddit, om det är det man är ute efter

Jag skulle vilja säga motsatsen och säga att deras politik, vetenskap, teknologi, nyheter, gaming, etc etc är mycket mer levande. Detta av den anledningen att de mest relevanta nyheterna syns direkt och de mest relevanta posterna i trådarna också syns, pga röstningssystemet...

Jämför detta med flashbacks motsvarighet och säg mig vad du får ut mest av...
http://www.reddit.com/r/science/
Får knappt ut ett skit av den där röran, i mångt och mycket p.g.a det här:
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vill jag ha länkar till artiklar inom naturvetenskapliga ämnen så finns det bättre siter än Reddit, och kommentarssektionen på Reddit får nära nog I&I här på FB att verka som ett högkvalitativt forum.

För övrigt så har FB ett utmärkt fysikforum med många bra skribenter(forumiter kanske? skribent är väl kanske att ta i även om vissa poster börjar närma sig mindre romaner när det handlar om t.ex kvantmekanik).
Citera
2012-01-17, 13:07
Medlem
Salorms avatar
Nej tack, jag trivs bra med Flashbacks struktur som den är.
Det enda vettiga förslaget hittills i den här tråden om man måste göra något vore isåfall Imbapwnn00b's förslag.
Citera
2012-01-17, 13:08
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nej fy vilket dåligt förslag. Det kanske skulle vara bra i rena frågetrådar, som "Är det lagligt att lukta i folks underkläder på offentliga badhus?", eftersom det då är ganska lätt att avgöra vilka svar som är mest relevanta

Inte ens i den typen av frågeställningar är det självklart vad som är rätt svar eller inte. Eftersom du är en van FB-besökare så vet du att folk svarar uppåt väggarna på de mest enkla frågor.

Förslaget är med andra ord dödsdömt på förhand av olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in