2012-01-17, 02:07
Medlem
pilzans avatar
Hur skulle det bli om jag valde att casha en ny telefon, skiter i och skaffar ett abonnemang och ringer och surfar via skype etc.? Har svårt att föreställa mig kan någon bygga ett scenario?
Citera
2012-01-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilzan
Hur skulle det bli om jag valde att casha en ny telefon, skiter i och skaffar ett abonnemang och ringer och surfar via skype etc.? Har svårt att föreställa mig kan någon bygga ett scenario?

Antar att du menar att du ska köpa en mobil och sen struntar i abonemang?
Om det är så du menar så kommer det inte att gå, du måste ha något abonemang för att du ska kunna använda datatrafik på din telefon.
Citera
2012-01-17, 02:26
Medlem
pilzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unzoomed
Om det är så du menar så kommer det inte att gå, du måste ha något abonemang för att du ska kunna använda datatrafik på din telefon.

Om jag har typ ett surfabonnemang på mobilen, kan jag då komma undan samtal- och smskostnader på något vis?

Duger det som "datatrafik" för att kunna ringa ifrån telefonen?
Citera
2012-01-17, 02:36
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unzoomed

Du kan ju ha kontant kort med fri surf? Rekommenderar Telenor, dom har surf utan begränsning på storlek. Då kan du fylla på Skype och använda till att ringa lokal samtal till billig taxa. Dock kan ljudet hoppa och hacka beroende på uppkoppling osv.

Sen har du ju wiber och wazzup ap där du kan ringa och smsa gratis men du måste ju ha en smartphone då.
Citera
2012-01-17, 09:07
Medlem
cannaBes avatar
Om alla du pratar med har Skype så kostar det ju inget mer än datatrafiken och då är ju Telenors kontantkort som någon nämnde ett bra alternativ. Men behöver du aldrig ringa instanser och folk som inte har Skype? Isåfall måste du ju ladda på ditt Skypekonto med pengar också och är du då på ett ställe där det inte är så bra mottagning, säg att du bara får "Edge", då lär det bli jobbigt att prata över Skype.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in