2012-01-16, 22:58
Medlem
kiittys avatar
Jag ska göra en tatuering på hela mitt smalben efter mitt ex som tyvärr tog livet av sig.
Har tänkt litegrann, men är inte helt säker på vad jag borde göra. Ibland överväger jag att tatuera in hans ansikte, ibland funderar jag på att tatuera in nåt japanskt tecken (han älskade Japan och skulle dit som utbytesstudent), men jag vet inte vilket. Har även funderat på att tatuera in mottot han hade på sin blogg (wysiwig), men jag är verkligen inte alls säker!
Skulle gärna ta emot tips. Vill ju att det ska vara i storlek större och på så sätt ta upp hela smalbenet, så jag är inte alls säker på vad det blir.
Tacksam för alla möjliga svar
Citera
2012-01-16, 23:02
Medlem
Sombreromannens avatar
Jag vill inte verka känslokall, men när du i framtiden, möjligen har gått vidare från ditt ex och hans död. Hur ska du förklara för din framtida man att du har en bild på ditt ex på benet?

kör hellre på tecken eller något!
Citera
2012-01-16, 23:02
Medlem
Clawdeens avatar
ansikte känns inte kanske så smart, menar framtida män kan bli svartis, så ta isf text enligt. mig.
Citera
2012-01-16, 23:05
Medlem
kiittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Jag vill inte verka känslokall, men när du i framtiden, möjligen har gått vidare från ditt ex och hans död. Hur ska du förklara för din framtida man att du har en bild på ditt ex på benet?

kör hellre på tecken eller något!

Jag hade redan gjort slut med honom då han dog, men vi var väldigt nära vänner. Ingen av oss hade känslor för varandra längre utan hade gått vidare på varsitt håll. Jag är nu mer förlovad och sambo med en annan kille och han accepterar och förstår att han alltid kommer vara speciell då han var en nära vän till mig som tyvärr gick bort på tok för tidigt.
Citera
2012-01-16, 23:12
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Men snälla nån, avbryt tanken på att gadda in hans ansikte eller dylikt, bara ett medmänskligt råd. Bättre då att du gör en scysst gaddnind till hans ära, då slipper du en massa jävla förklarande inför din framtida partner om du nu får nån sån.
Citera
2012-01-16, 23:14
Medlem
wallchars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiitty
(wysiwig)
Du menar inte wysiwyg - what you see is what you get? (tänkte rädda dig från eventuella stavfel som tydligen är populärt på gaddningar i dagsläget)
Citera
2012-01-16, 23:18
Medlem
kiittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallchar
Du menar inte wysiwyg - what you see is what you get? (tänkte rädda dig från eventuella stavfel som tydligen är populärt på gaddningar i dagsläget)

what you see is what I got
Citera
2012-01-16, 23:47
Medlem
PORSCHE21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiitty
Jag ska göra en tatuering på hela mitt smalben efter mitt ex som tyvärr tog livet av sig.
Har tänkt litegrann, men är inte helt säker på vad jag borde göra. Ibland överväger jag att tatuera in hans ansikte, ibland funderar jag på att tatuera in nåt japanskt tecken (han älskade Japan och skulle dit som utbytesstudent), men jag vet inte vilket. Har även funderat på att tatuera in mottot han hade på sin blogg (wysiwig), men jag är verkligen inte alls säker!
Skulle gärna ta emot tips. Vill ju att det ska vara i storlek större och på så sätt ta upp hela smalbenet, så jag är inte alls säker på vad det blir.
Tacksam för alla möjliga svar
Du kan skriva initialer och sen när han föddes och när han gick bort
Citera
2012-01-17, 09:18
Medlem
TGTNs avatar
Tycker att det är fint av dig att vilka hylla ditt bortgångna ex. Men jag skulle föreslå att du gör något litet och enkelt.
Citera
2012-01-17, 09:50
Avstängd
Lacerdas avatar
Lägg dom där tankarna på hyllan ett tag. Ok ditt ex har dött, kan du inte hänga en tavla på väggen med ett motiv i stället för att tattuera det. Om min morsa tex hade gjort det du är på väg att göra så hade jag inte varit helt bekväm med det. Och inte heller om jag vore din sambo, du tattuerar något på ett ex som tog livet av sig men inget relaterat på mig som sambo?
Att ta livet av sig är faktiskt jävligt fegt, man ger upp för lätt. Att ta bort den största gåvan som man någonsin blev given...
Hur gammal är du TS?
Citera
2012-02-15, 20:28
Bannlyst
Tatuera datum när han föddes och dog.
Citera
2012-02-16, 21:45
Medlem
Canisamanss avatar
Tatuera inte namn nej, tänk på framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in