Citat:
Ursprungligen postat av pagerune
Det går ju att starta ett telefonsamtal direkt från Google Maps, t ex om man sökt efter närmsta pizzeria. Jag gissar att det är därför...
Ja om jag vill det yes, men den skulle ringa betalsamtal utan min vetskap enligt villkoren. Jag vill ju inte att den börjar ringa upp massa pizzerior helt random!
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Eniro, Maps, SMS-appar och så vidare vill kunna starta samtal direkt ifrån dess funktioner. Det är nästan enklare om du länkar direkt till de appar som du undrar över. Utan att jag har någon som helst expertis inom området lär min logiska reptilhjärna lyckas lista ut det mesta.
Det var framförallt "varningen" om att den okontrollerbart skulle kunna ringa samtal utan min vetskap/godkännande vilket jag kunde få komma att betala för på telefonräkning som jag reagerade mot på googles villkor för hämtning (uppgradering rättare sagt)
Nu skulle jag kolla igen för att se exakt hur det stod och vad den ville men tidsgränsen hade gått ut, det gjorde den förutom också i och för sig så den lär väl komma upp igen såsmåningom får jag kolla då.
Det är iaf:
http://www.google.com/mobile/maps/
Google map inc.
& eventuellt;
Google search (Minns inte om den hade samma eller liknande kriterier för hämtning).
Google har ju å andra sidan "rätt" många hämtningar och godkännanden men man vet ju aldrig vad den där supervärldsövertagande jätten vill ha för sej eller ifrånsäga sig för läckor/skumrask i appen.
Övriga är;
Shazam.Vill:
förhidra att tel stängs i viloläge (ok)
spela in ljud, ändra ljudinställningar (ok)
din plats, gps (ok)
Ja. den var ju okej på punkterna som jag ser det.
Digitally imported radio (audioaddic.com) & Tv4 play
tillgång till internet (ok)
tillgång till telefonstatus & id (ok)
Nätverkskommunikation, fullständig tillgång till internet. skapar nätverkssocketar (???)
De är okså okej som jag ser det förutom den sista, vad sjutton menas med nätvärkssocket

och varför ska den skapa såna vad det nu är?