Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
en skinhead är la ett skinnhuvud DVS: nån som klippt av sej allt hår på skallen? brukar själv göra de om sommrarna

Nej, Skinhead är ingen frisyr, det är en livsstil. Att ha snagg o vara skinhead är absolut inte samma sak, förklaring längre ner.
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Den där 18-årsgränsen har jag svårt att tro att du uppfyller.
Att skinnskallar inte skulle ha anknytningar till nationalism vill jag se källa på.
Dessutom borde du nog slutföra SFI-kursen, alternativt söka hjälp för din eventuella dyslexi.
För övrigt är jag rejält fattig själv men jag beter mig inte som ett svin för det.
Den uppfyller jag med marginal, skriver jag så totalkasst tycker du? Vad lessen jag blir, en internet-rasist tycker inte om mig!
Jadu, beror ju på hur man ser det. Såklart det finns skinheads som är nationalistiska ( Ofta kallade bonheads ) men de är en minoritet. Jag säger inte att en nationalist inte kan vara skinhead, det jag säger är att vara skinhead inte pånågot sätt hänger ihop med nationalism, rasism osv.
Skinheads kommer ursprungligen från england, och skapades av Jamaicanska invandrare och engelsk arbetarklass. Skinhead's är från början opolitiska.
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Skinheads? Jag trodde dem bara fanns i hollywood filmer. Jag har varit aktiv nationalist i flera år utan att ha pratat med en. Den som inspireraras av den bild av nationalister som media målar upp bör hålla sig långt borta ifrån politiken tills de har mognat.
Det krävs en ny rörelse och en ny kraft som inspirerar ungdomar att kämpa för sitt folk och sin självständighet. Jag är starkt inspirerad av casapound och andra nationalister nere på kontinenten. De har ett koncept som fungerar och har lockat till sig massor av folk. Själv är jag aktiv i nordisk ungdom.
Rätt självklart att du inte ser så mkt skinnskallar som nationalist, eftersom de flesta inte hänger i sådana kretsar.