2012-01-16, 13:28
Bannlyst
Blir sjukt irreterad, vart jag än är i lägenheten så kommer den alltid krypandes likaså när jag är i soffan närmar sig den gång på gång och när jag går in i datarummet och sätter igång högtalarna för att slippa dess frusterande löpljud så höjer den tonen ännu mer iaf ett par minuter.
Ska jag bara ignorera den tills perioden är slut? sist höll den mig vaken hela natten för den stog alltid utanför dörren och mjaowade och skrek trots jag gick ut och schasade iväg den flera gånger
Haha och andra katten den springer alltid iväg och är olydig, sist pissade den på en handduk jag lagt vid badkaret för där var blött vid kanten då kom den och hade pissat där (Inte den som löper då) men jag tog den och höll framför huvudet och det gillade den inte, nä just det haha kul nu eller?
Citera
2012-01-16, 13:37
Medlem
Kastrera?

Min äldre katt är könsmogen nu med, men han visar inget sånt beteende ännu (som tur). Han jamar så han låter som en ko lite på nätterna, men så leker han av sig detta med den andra katten. Så dom balanserar varandra bra. Helst vill jag vänta tills båda är 1 år till kastrering, men blir han väldigt jobbig, samt skvätter så blir de av med bollarna på en gång.
Citera
2012-01-16, 13:48
Bannlyst
Nu är det inte min katt då jag bor inneboende hos en tjej och hon har tre katter.
Den som är olydig kommer inte överens med dom andra två och den tredje som inte löper är bara allmänt lugn.
Jag får väl härda ut det bara
Dagarna brukar dom vara hyfsat lugna då dom oftast ligger och sover endå
Citera
2012-01-16, 13:49
Medlem
WERYs avatar
Morsan hade en katt som jamade så där många gånger på natten. Hon skrek flera gånger åt katten att hålla käft och det lyckades till slut. Saknar den katten för han var riktigt speciell. Han fick sin bollar knipsade men jag vet inte hur det påverkade resultatet
Citera
2012-01-16, 13:50
Bannlyst
Tidelag?

nä skoja bara, du får väl vänta ut perioden
Citera
2012-01-16, 14:05
Medlem
Extras avatar
Har hört att sådana här problem kan lösas med tops och lite "fingerkänsla".
Citera
2012-01-16, 14:20
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Har hört att sådana här problem kan lösas med tops och lite "fingerkänsla".

HAHAHAHA sjukaste idag

Ett tips är att ge den alkohol, bara lite i taget tills den blir såpass full att den däckar. Katter brukar gilla öl.
Citera
2012-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
HAHAHAHA sjukaste idag

Ett tips är att ge den alkohol, bara lite i taget tills den blir såpass full att den däckar. Katter brukar gilla öl.

Vet inte om det ens krävs ett svar här, men det är givetvis en mycket dålig idé.

Drick bärs själv istället tills hon slutar löpa så blir det nog bra
Citera
2012-01-16, 16:29
Medlem
Benkkes avatar
Är det inte lika att erkänna att du redan vart därnere och eggat upp honan lite och nu är hon sugen på mer. Du vet hur det är mannen, man ska inte lämna jobb ogjorda så lika du tar och gör ett bra jobb nu ikväll efter någon vinflarra!
Citera
2012-01-16, 18:41
Bannlyst
Jag glömde att det var flashback jag frågade om råd på hahahaha
Den där med bärsen tills det är över var ju iofs inte en dålig idè haha!.
Ja alltså nu ignorerar jag bara kattfan tills det är över så man slutar ge ehm *Signaler* men när man kollar mot den så direkt är röven uppe och viftar man bara, okeeeeej *avoid eye contact, its based on movements like a t-rex *
Citera
2012-01-16, 19:02
Medlem
Häll en trea vispgrädde över katten, så håller hon sig sysselsatt några timmar.
Citera
2012-01-16, 19:13
Medlem
T-Paxs avatar
Kastera katten! Säkert därför den andra katten pissar inne också, för att den är okastrerad. Så jävla trött på folk som inte kan ta hand om sina djur ordentligt! Jaja jag hörde att det inte var din katt så jag vänder moig mot kattägaren då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in