2012-01-16, 08:08
Bannlyst
Tjena! Jag har ett problem som nu har börjat göra mina dagar något sämre...
Det är så att när jag ska äta mat så hindrar jag ofta mig själv att göra det. Hur? Jo, det kommer upp massa sjuka tankar i skallen. Jag tänker direkt på någon polare sOm sitter & skiter, spyr, eller vad som helst äckligt, folks fötter, sura strumpor, navelludd, snor, U name it!

Dessa tankar går inte att stoppa heller, så jag blir sjukt äcklad & struntar helt enkelt i att äta.
Någon som känner igen sig? Några tips för att få det att sluta?
Citera
2012-01-16, 08:15
Medlem
rochsteins avatar
Haha.Påminner om när jag kollade i min första porrtidning det va nån slag gangbang. Åt brunabönor med korv den dan spyan flög över hela jävla bordet.
Citera
2012-01-16, 08:23
Medlem
Nylonarns avatar
Har haft samma problem, det är jävligt obehagligt och jobbigt. Men tror det är ganska vanligt. Mitt gick över med tiden, men nu finns ju risken att det återkommer efter som du drog upp det.
Citera
2012-01-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontlook
Någon som känner igen sig? Några tips för att få det att sluta?
Testa ät mat framför TV:n tittande på en hysteriskt bra komedi.
Borde få tankarna på annat.
Citera
2012-01-16, 09:19
Medlem
Autocratss avatar
Jag har aldrig förstått hur folk kan bli äcklade av saker till den grad att man inte kan äta vidare. Varför blir man det?
Citera
2012-01-16, 09:53
Medlem
Rillvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Jag har aldrig förstått hur folk kan bli äcklade av saker till den grad att man inte kan äta vidare. Varför blir man det?

Här måste jag flika in och säga att jag håller med helt och hållet. Jag skulle praktiskt taget kunna kika på den gamla klassikern 2 Girls 1 Cup och ändå sleva i mig både bruna bönor och en slaffsig köttgryta.

OnT: Jag tycker du precis som nämnt ovan ska försöka göra något medan du käkar, exempelvis kolla film/serier. Svårt att veta hur djupt det där problemet sitter, låter dock som en förbannat bra bantningsmetod om det nu skulle behövas.
Citera
2012-01-16, 14:50
Bannlyst
Jag sitter vid TV:n och äter, det gör jag alltid. Blir lättare då
Men när man ska göra maten så brukar dessa bilder komma upp i skallen & då brukar jag ställa tillbaka det jag har i handen & sedan skita i att äta.

Denna "bantningsmetod" behövs ej! Jag är 190 lång, samt väger 65kg...

Problemet har ju inte försvunnit, snarare blivit värre med tiden.
Citera
2012-01-16, 16:43
Medlem
lithionits avatar
förstår att det känns jobbigt.

Försök fokusera på maten istället, när du äter observera smaken, konsistensen. Vad som försigår kring bordet (mindfullness taktikter) och försök skingra tankarna på dina äckliga bilder som du ser i huvudet) ät även om det känns motbjudande för annars blir det en mental blockering och känslan av att du inte kan äta normalt förstärks.
Citera
2012-01-17, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
förstår att det känns jobbigt.

Försök fokusera på maten istället, när du äter observera smaken, konsistensen. Vad som försigår kring bordet (mindfullness taktikter) och försök skingra tankarna på dina äckliga bilder som du ser i huvudet) ät även om det känns motbjudande för annars blir det en mental blockering och känslan av att du inte kan äta normalt förstärks.

Kan jag få mer info om detta "mindfulness"?
Citera
2012-01-17, 12:49
Medlem
qdqdqs avatar
Laga maten själv.
Citera
2012-01-18, 07:59
Medlem
Skönt att veta andra har likadana problem. Jag personligen brukar oftast tänka på hur dom tillverkat maten, till exempel rom eller leverpastej. Så dessa undviker jag och äter istället dessa som jag ej avskräcks av.
Citera
2012-01-20, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Laga maten själv.

Det är ju det som jag har svårt med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto