2012-01-15, 07:10
Medlem
sebnies avatar
Vad sägs om en autoban baserat på en ordlista. Ordlistan innehåller då ord förkippade med ett 100%igt brott mot regel 1.02

Anledningen till att jag ger detta förslag är att flashback har ju googleannonser.
Om någon börjar diskutera om förbudet om 1.02 eller skriva vissa ord som har med 1.02 att göra, så kommer google automatiskt att sätta in annonser som omfattas av vitesförbudet mellan inläggen, och därmed kommer flashback få åka på vite.

Flashback har ju ingen kontroll över googleannonserna, därmed tycker jag man bör förbjuda vissa ord helt och hållet.

De som vill föra en saklig och tillåten diskussion (läs: diskutera om förbudet och om varför det finns) om ämnet 1.02 får helt enkelt censurera ordet med en/flera stjärnor så att i alla fall googles annonssystem inte plockar upp ordet, eller göra som jag, inte skriva ordet alls, då kommer googles annonssystem inte plocka upp ordet.

Vad sägs om det?
Senast redigerad av sebnie 2012-01-15 kl. 07:15.
Citera
2012-01-15, 08:59
Medlem
soulreapers avatar
Nej tack. Automatiska avstängningsfunktioner som utgår ifrån en ordlista känns inte ett dugg säkert. Jag föredrar att ha kvar systemet där vi moderatorer röstar om de inlägg som kan vara ett regelbrott, det är heller inte ett brott mot regel 1.02 att nämna att det finns något som heter piratkort, dreambox osv. Man får t.o.m föra en teknisk diskussion om dessa, det man inte får göra är att diskutera illegal avkodning och hur denna går till.
Citera
2012-01-15, 11:22
Medlem
epost72s avatar
Nja det verkar vanskligt att använda automatfunktioner till saker som leder till avstängning.
Det bör endast avgöras genom omröstning 1.02 är dessutom för komplicerad att ha automatfunktion på.
De vanligaste regelbrotten mot 1.02 skulle förmodligen slippa igenom filtret, efterfrågande av stream samt länkande till stream, detta är tillåtet ibland och ibland inte.
Dessutom så spänner straffskalan mellan allt från inget till bann beroende på förutsättningarna.

Möjligen att inlägg flaggas likt rapporterade inlägg så att moderatorer tittar närmare på just de inläggen men även där känns det onödigt, jag tror att rätt många rapporterar i vilket fall som helst.
Citera
2012-01-15, 12:41
Medlem
ChristianXs avatar
Flashback har inga Googleannonser, så det är ett ickeproblem.
Citera
2012-01-15, 16:37
Medlem
sebnies avatar
ChristianX:
hmm? Som jag ser det kom det en googleannons i denna tråd. Missade du den?

http://i.imgur.com/A59KH.png

Det var dem jag tänkte på.
Citera
2012-01-15, 20:39
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
ChristianX:

Det är ingen googleannons. Kolla på url:en. FB använder inga externa annonssystem eftersom det skulle registrera användarnas IP-nummer med mera.
Citera
2012-01-15, 20:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
ChristianX:

Intressant att du definierar dessa som Google Adsense, löst baserat på liknande utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in