• 1
  • 2
2012-02-21, 18:12
Medlem
Skaffade oxå ett kontantkort från Vectone i november/december för att ringa min syrra i USA. Skickade en fråga till deras kundtjänst om öppningsavgifter å sånt men fick inget svar... Sen i Januari damp det ner ett mail tillslut. Tydligen har dem bytt ut hela kundtjänsten efter nyår för att många klagade... Sen dess har allt funkat fint för mig iaf. Synd bara att syrrans amerikanska operatör tar betalt för inkommande samtal, men för mig är det billigare än att ringa morsan i Götet
Dem verkar ha ryckt upp sig efter klagomålen. Beställde mitt kort gratis på hemsidan
http://www.vectonemobile.se/view/freesim/freesimorder.aspx. Tog en vecka ungefär innan det kom fram om jag minns rätt, kanske lite längre...
Vart står det att dem använder telia? Hittar inget om det på deras hemsida...
Citera
2012-03-23, 20:31
Medlem
Varning för Vectone Mobile

De tar betalt för 020 nummer, både öppningsavgift och per minut. Det står inget om detta på deras hemsida.
Citera
2012-07-23, 12:50
Medlem
Allt jag kan säga....TUMMEN NED FÖR VECTONE....BIG,BIG NO, NO, NO
Har haft dem sen förra året och har försökt har tålamod med mycket....som tex. med deras kundtjänst (som inte fanns i början) och därför fick man inga svar. Sen deras lurendrejeri när det gäller pris-byte varannan månad. Det som skrevs här tidigare om 1 öre i min, till utlandet...ja, det gällde då och det finns inte längre. Första ändringen var att man minskade antalet länder som det priset gällde till och numera är det vanliga taxor som gäller. Sedan priset inom Sverige (till ej vectone nummer) har ändrats under tiden flera gånger om och det gör en piss-förbannad. Helt plötsligt så har jag inga pengar på kortet, för att de har ändrat priserna...och det får man självklart INTE VETA i förväg.
Samtals kvalite är dålig, det prasslar o stundtvis försvinner, aldrig "kristallklart". Varför?... ingen aning. De använder sig av Telia och 3G, men nån begränsning har de, verkar det så.

For all english speaking people.....DO NOT BUY VECTONE.....BAD, BAD choice

Alltså... WARNING / VARNING = VECTONE = DÅLIG = BAD = UNRELIABLE = OSERIÖST = OPÅLITLIG

ursäkta ni andra medlemar....det var inte meningen att vara så bitchig men nu är det sagt...och det enda sättet att varna andra....tack o lov för Internet
Citera
2012-08-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aastra
Skaffade oxå ett kontantkort från Vectone i november/december för att ringa min syrra i USA. Skickade en fråga till deras kundtjänst om öppningsavgifter å sånt men fick inget svar... Sen i Januari damp det ner ett mail tillslut. Tydligen har dem bytt ut hela kundtjänsten efter nyår för att många klagade... Sen dess har allt funkat fint för mig iaf. Synd bara att syrrans amerikanska operatör tar betalt för inkommande samtal, men för mig är det billigare än att ringa morsan i Götet
Dem verkar ha ryckt upp sig efter klagomålen. Beställde mitt kort gratis på hemsidan
http://www.vectonemobile.se/view/freesim/freesimorder.aspx. Tog en vecka ungefär innan det kom fram om jag minns rätt, kanske lite längre...
Vart står det att dem använder telia? Hittar inget om det på deras hemsida...

Jag har ändrat mig, sketföretag...
Citera
2013-03-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Jo, men det var inte Goyada vi frågade dem om, utan deras egna funktion på hemsidan, som annonserats om så väldigt länge nu.

Jag tror det är Telenor. De är ju de som har flest mvno i sitt nät.
Ni måste vara ute och cyclar! Dom har telia och allting stämmer som dom annonserar. Använder smart rouming när jag reser utomlands. Läs deras hemsida där står ju allting.
Citera
2015-10-20, 16:49
Medlem
Elementarts avatar
Har det blivit någon skillnad på detta? Min pappa använder kontantkort och funderar på att byta till Vectone Mobile? Jag tänkte mest ifall det är någon här som har någonting positivt o säga om dem.
Citera
2015-10-21, 11:17
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har det blivit någon skillnad på detta? Min pappa använder kontantkort och funderar på att byta till Vectone Mobile? Jag tänkte mest ifall det är någon här som har någonting positivt o säga om dem.

Nej dessvärre inga positiva förändringar på Vectone/Delight. Vi har fortfarande inte fått svar på ett 16 månader gammalt ärende!

Fungerar absolut inte korrekt i utlandet. Vi har aldrig fått det att fungera under de år vi haft dessa kort.

Ibland extremt dålig ljudkvalitet på samtal till utlandet.

Väldigt få sms inom Sverige kommer fram just nu.
Citera
2015-10-21, 16:14
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Nej dessvärre inga positiva förändringar på Vectone/Delight. Vi har fortfarande inte fått svar på ett 16 månader gammalt ärende!

Fungerar absolut inte korrekt i utlandet. Vi har aldrig fått det att fungera under de år vi haft dessa kort.

Ibland extremt dålig ljudkvalitet på samtal till utlandet.

Väldigt få sms inom Sverige kommer fram just nu.

Samma erfarenheter här. Det ser väldigt bra ut på pappret, men verkligheten ser helt annorlunda ut. Man kan absolut inte ha det som enda SIM-kort!!! I en mobil med dubbla SIM-kort kan man försöka ha det. Det är absolut inget man kan lita på.
Citera
2015-10-21, 20:56
Medlem
Elementarts avatar
Tackar för svaren, tyckte själv lite konstiga vibbar av deras hemsida, men det ser ut som att min pappa kommer fortsätta använda comviq kompis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in