2012-01-13, 22:50
Medlem
tjena

hade tänka att plantera mina 100 frön purple thyphoom detta året.

har ett bra ställe och allt sånt fixat.

av 100 frön som planteras direkt ner i marken utomhus (med svans) hur många kommer upp då?

om man sedan tar bort 50% av alla som kommer komma upp, hur mycket skör kan man få ut torkat. kommer nog hälla piss på dom en gång i månaden eller hur ofta ska man det?.

hur stor chans är det sen om någon upptäcker det att dom faktiskt ringer till vår gemensame vän farbror blå?

lite tips och fakta är jag också tacksam för.

tack!
Citera
2012-01-14, 00:13
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miche00
tjena

hade tänka att plantera mina 100 frön purple thyphoom detta året.

har ett bra ställe och allt sånt fixat.

av 100 frön som planteras direkt ner i marken utomhus (med svans) hur många kommer upp då?

om man sedan tar bort 50% av alla som kommer komma upp, hur mycket skör kan man få ut torkat. kommer nog hälla piss på dom en gång i månaden eller hur ofta ska man det?.

hur stor chans är det sen om någon upptäcker det att dom faktiskt ringer till vår gemensame vän farbror blå?

lite tips och fakta är jag också tacksam för.

tack!
* går inte svara på.. beror väl på hur mkt näring dom får o om platsen i sig är bra osv..
* vf 50%?
* piss..lät kul ..
*de me la hora, de beror ju heeelt på platsen. de kan nog ingen av fb:arna o svara på direkt

sj e ja inte så insatt dock men vafan...
Citera
2012-01-14, 00:25
Medlem
gömde skriva 50 % bort för det blir hanar, men vill inte veta vaad jag kommer få ut. utan kanske från efrarenhet eller om jag kommer få 20g minst per planta eller 50g mins vill itne veta att jag kommer få ut 23g planta . bara vad det minsta kan vara. även om det ligger på 5g per planta blir jag inte bisviken det är ju 250g totalt om man har tur sen tror jag jag kommer få kanske 20g + på varje vilken är ett kilo skulle jag säga , vill inte har några exakta siffror bara tip, råd , svar genom erfarenhet och så klart info
Citera
2012-01-14, 15:37
Bannlyst
Ha inte så stora förväntningar.
Thyphoon är känd för att bli hanar så räkna med 65% hanar minst.
Beror på hur mkt du får, sol näring temp regn osv zon du odlar i.
Ingen kan svara på din fråga, tänk bara att du pejlade 1lax för ökänd mängd röka.
1 lax får man ca 10 gram för, så be happy
Citera
2012-01-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Ha inte så stora förväntningar.
Thyphoon är känd för att bli hanar så räkna med 65% hanar minst.
Beror på hur mkt du får, sol näring temp regn osv zon du odlar i.
Ingen kan svara på din fråga, tänk bara att du pejlade 1lax för ökänd mängd röka.
1 lax får man ca 10 gram för, så be happy

blir att inskaffa så man har 200 frön då kanske, och vem sa att jag la ner 1lax på ökad mång röka?
har lagt 500kr på 100 purple thyphoon som är AF. fattar inte vad du snackar om . ända som var intressant är att 65% blir hanar
Citera
2012-01-15, 20:43
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miche00
blir att inskaffa så man har 200 frön då kanske, och vem sa att jag la ner 1lax på ökad mång röka?
har lagt 500kr på 100 purple thyphoon som är AF. fattar inte vad du snackar om . ända som var intressant är att 65% blir hanar

Typhoon är inte 100% AF utan semi AF.
Citera
2012-01-17, 11:36
Medlem
Sirfnasks avatar
Min thyphoon-odling var ca 50% delat kön, upptäckte mao inte överskott av hannar, men men

BTW jag vill dela med mig av min erfarenhet på thyphoons: underskatta inte potensen!! Jag lät mina blomma länge i sommar, för länge för min egen smak..som du kanske vet blir ruset tyngre ju längre det får stå i blom, så att ALLA trichomer är röda/bruna, så såg mina thyphooner ut och det har gett mig ett röka jag knappt ens vill ha.. Varför? Jo för det blir så saatans tungt och slår ut mig totalt. Först blir jag lite uppåt i kanske 40-60 min, sen totalsänkt i 3-4 timmar!

Så, enligt min erfarenhet: långt odlat thyphoon är bra för stressade människor som vill ha hjälp att somna in på kvällen..(som avkopplande kvällsjoint). Men skördar man tidigare så blir det ett lättare och mer uppåt rus (rent generellt) vilket jag ännu har att erfara ang thyphoons då jag tog alla mina plantor så sent.

kortfattat: skörda när bara hälften av trichomerna på blommorna blivit röd-bruna..annars lär du få uppleva hur det känns att vara aktivt inaktiv!

Ett smart sätt, när man har så många plantor som TS talar om, så kan man ju experimentera med att ta några blommor tidigt, några halvvägs och några sent
Senast redigerad av Sirfnask 2012-01-17 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in