Min thyphoon-odling var ca 50% delat kön, upptäckte mao inte överskott av hannar, men men
BTW jag vill dela med mig av min erfarenhet på thyphoons: underskatta inte potensen!! Jag lät mina blomma länge i sommar, för länge för min egen smak..som du kanske vet blir ruset tyngre ju längre det får stå i blom, så att ALLA trichomer är röda/bruna, så såg mina thyphooner ut och det har gett mig ett röka jag knappt ens vill ha.. Varför? Jo för det blir så saatans tungt och slår ut mig totalt. Först blir jag lite uppåt i kanske 40-60 min, sen totalsänkt i 3-4 timmar!
Så, enligt min erfarenhet: långt odlat thyphoon är bra för stressade människor som vill ha hjälp att somna in på kvällen..(som avkopplande kvällsjoint). Men skördar man tidigare så blir det ett lättare och mer uppåt rus (rent generellt) vilket jag ännu har att erfara ang thyphoons då jag tog alla mina plantor så sent.
kortfattat: skörda när bara hälften av trichomerna på blommorna blivit röd-bruna..annars lär du få uppleva hur det känns att vara aktivt inaktiv!
Ett smart sätt, när man har så många plantor som TS talar om, så kan man ju experimentera med att ta några blommor tidigt, några halvvägs och några sent