Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-13, 10:18
Medlem
Hej,
för ett par dagar sedan började Spotify krascha när jag skulle börja spela en låt. Kvittar om jag sökt fram en låt eller om jag skulle spela från en spellista. Det fortsatte att göra på det sätt fyra gånger tills det att jag testade logga ut för att sedan logga in igen. Där uppstod ett halvtråkigt problem... Varje gång jag skall logga in på Spotify skriver jag in mina uppgifter och klickar på logga in. Rutan försvinner och när jag klickar på Spotifyikonen i docken står där "programmet svarar inte". Jag har testat installera om fyra gånger, jag har kört programmet "Clean my mac" varje gång samt har jag tagit bort samtliga tilläggsprogram. Det helt utan resultat! Spotify i min mobil fungerar utmärkt.

Jag har följande "dator":
Operativsystem: Mac OS X
Version: 10.7.2
Processor: 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
Minne: 4 GB 1067 MHz DDR3

Tack på förhand!
Citera
2012-01-13, 10:19
Medlem
freXers avatar
http://www.spotify.com/se/about-us/contact/contact-spotify-support/?contact
Citera
2012-01-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
http://www.spotify.com/se/about-us/contact/contact-spotify-support/?contact
Det känns som det är ett problem i min dator och inte problem med Spotify. Jag har googlat runt utan att hitta en enda som har samma problem som mig. Det bli lite svårt för dem att hjälpa mig då kanske? Eller vad tror ni?
Citera
2012-01-13, 10:24
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latituden
Det känns som det är ett problem i min dator och inte problem med Spotify. Jag har googlat runt utan att hitta en enda som har samma problem som mig. Det bli lite svårt för dem att hjälpa mig då kanske? Eller vad tror ni?
Spelar ingen roll använd support om det finns. Bättre med den officiella än tredje-parts hjälp om du förstår.
Citera
2012-01-13, 10:41
Bannlyst
Formatera hårddisken och börja om. Eller ta kontakt med supporten som freXer säger.
Citera
2012-01-13, 11:37
Medlem
Jag har mailat supporten och avvaktar svar. När jag får svar skickar jag upp det här ifall någon annan har ett liknande problem. Om ni skulle komma på en annan lösning på problemet får ni gärna säga till! :-)
Citera
2012-01-13, 11:41
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Formatera hårddisken och börja om. Eller ta kontakt med supporten som freXer säger.

Wat?

TS: formatera INTE om hårddisken. Det är Mac vi pratar om, inte PC.
Citera
2012-01-13, 11:41
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latituden
Jag har mailat supporten och avvaktar svar. När jag får svar skickar jag upp det här ifall någon annan har ett liknande problem. Om ni skulle komma på en annan lösning på problemet får ni gärna säga till! :-)
Bra tänkt

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Wat?

Haha
Citera
2012-01-13, 13:09
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Wat?

Word.

TS: Har du testat att bara göra dig av med programmets plist fil? Ska ligga i bibblan under preferenser. Ta bort, rensa papperskorgen och starta om programmet. Oftast räcker det när ett program strular ordentligt.
Citera
2012-01-13, 15:28
Bannlyst
Citat:
Wat?

Aj fan, mitt fel
Citera
2012-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkMeBaby
Word.

TS: Har du testat att bara göra dig av med programmets plist fil? Ska ligga i bibblan under preferenser. Ta bort, rensa papperskorgen och starta om programmet. Oftast räcker det när ett program strular ordentligt.
Jag testade det precis och utan resultat. Det blir precis samma problem som tidigare, alltså det jag skrev om i mitt första inlägg. Jag har även testat öppna andra program på datorn och samtliga fungerar utan problem. Det är alltså bara Spotify som krånglar.

Citat:
Wat?

Nej fy, formatera kommer jag inte göra! Det tar en sådan tid och jag har köpt en mac för att slippa att just formatera! :-)

Tack för tipsen hittills! Jag har inte fått svar av supporten ännu från Spotify...
Citera
2012-01-16, 08:57
Medlem
Jag har löst problemet!

Jag gjorde följande procedur:
1) Avinstallerade Spotify
2) Installerade en äldre version av Spotify som jag hittade genom Google.
3) När jag märkte att det fortfarande inte fungerade installerade jag om Spotifyremote med tilläggsprogram.
4) Jag startade Spotify, programmet uppdaterade sig till en nyare variant än vad jag tidigare haft.
5) Det fungerar!

Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in