2012-01-13, 00:38
Medlem
Jonassons avatar
Hittade en artikel i DN om två doktorander på SU som blivit avstängda i 2 mån pga slagsmål:

Citat:
Doktoranderna, som båda är i 30-årsåldern, har olika berättelser om vad som har hänt. Enligt den ene började bråket på deras gemensamma arbetsrum med att han bad den andre att gå ut, eftersom han störde sig på dennes visslingar. Efter en häftig ordväxling ska han därefter ha blivit slagen i ansiktet, varvid han i sin tur använde ett slagträ för att slå tillbaka.

http://www.dn.se/sthlm/doktorander-avstangda-efter-slagsmal

Är det någon som kan berätta mera om denna historia? Någon som haft dem som föreläsare? Att ta med sig ett slagträ till universitetet låter iaf planerat.
Citera
2012-01-13, 00:45
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
slagträ för att slå tillbaka.

Vem fan slår tillbaka med ett slagträ? Fast detta kanske inte är ett baseballträ utan kan vara närmaste "träbit" och sen används som vapen som försvar?

Förstår dock inte varför personen inte hotade mannen utan slagträ, jag skulle i alla fall backa med tanke på att ett slagträ kan skada en del - detta verkar vara som mannen med slagträt var ute efter mannen utan, fast jag kanske har missat något.

Får hoppas att detta löser sig!
Citera
2012-01-13, 00:46
Medlem
Vi ska alltså inte diskutera utbildning och studier?
Citera
2012-01-13, 01:02
Medlem
bombaccis avatar
Haha lite roligt bråk. Men ibland kan det vara irriterande med folk som på olika sätt väsnas. I vilket ämne var de doktorander i?
Citera
2012-01-13, 01:20
Medlem
Tlagnojs avatar
U&S=>ABoK

/mod
Citera
2012-01-13, 02:19
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
I vilket ämne var de doktorander i?

Internationell ekonomi. Sannolikt minst en muselman inblandad.
https://www.flashback.org/t1766769
Citera
2012-01-13, 08:39
Medlem
Jonassons avatar
Tack för länken!
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Vi ska alltså inte diskutera utbildning och studier?
Jag var mer intresserad av om någon haft dem som lärare och hur stämningen på institutionen var än av själva kriminalfallet, så det bidde en felpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in