Citat:
Ursprungligen postat av
Haverism
Har tittat på några avsnitt nu mest i brist på annat, men det här är ingen serie jag kommer att följa. Eller, serie och serie. Det är ett mishmash av bögpropaganda, hipsterhat, nyliberalism, drogliberalism och ett oerhört glorifierande av alla raser utom den vita. Den här serien prickar verkligen in precis alla noter i den antivita lovsången och jag börjar mer tro att det är en del i en medveten hjärntvätt av ungdomen än en allvarligt menad sitcom. Faktum är att jag inte på rak arm kan tänka mig att jag sett en enda mer politiskt korrekt och nyliberal sitcom under de senaste tjugo åren. 2 Broke Girls kombinerar verkligen det sämsta från alla genrer, rullar ihop det i en liten boll och tvångsmatar oss med skiten.
Nu har jag inte följt senaste säsongen, men måste ändå säga att jag tycker du har helt fel. Hipsterhat, javisst, men hatar inte alla hipsters utom de själva? Drogliberalism javisst, men är väl fräscht att se det i en ungdomsserie? Brukar inte droger själv, men uppskattar ändå skämt kring detta.
I övrigt är den väl rätt rasistisk med sina nidbilder av andra raser (Den lösaktiga polskan, den smarta men ensamma kinesen/koreanen, etc etc etc).
jag följer inte serien längre men ser ett avsnitt då och då på tv och jag gillar det tillräckligt mycket för att fortsätta titta. Tycker det är ett av de roligare sit-comen som finns i nuläget, sedan HIMYM spårade ut.