2012-01-12, 20:09
Medlem
Hej, igår när jag plockade ut processorn av ren nyfikenhet för att kolla lite så fuckade datorn totalt. Den sitter precis som den satt förut. När jag statar datorn kommer det upp Maskin vara sov osv har ändrats vill du starta i felsäkert läge. Efter som att tangentbordet slutade funka efter denna händelse (inte tangentbordetsfel) så kan jag heller inte välja normalt läge. Och inte heller boota skiten då man måste hålla in f12..

VAD SKA JAG GÖRA? SNÄLLA HJÄLP MIG

Ursäkta för sär skrivning osv..
Citera
2012-01-12, 20:50
Medlem
petterkatts avatar
Att plocka ut CPU ska inte kunna orsaka detta, dock ska du tänka på att byta ut kylpasta när du demonterar CPU. Återanvända gammal och ofta intorkad kylpasta kan vara fatalt.

Men till ditt problem, vad är det för ny maskinvara som dyker upp?
Då tangentbordet inte fungerar (som jag misstänker är USB) så låter det som att Windows tappat drivrutiner till chipset.

Kolla i BIOS om du inte kan ställa in så USB-tangenbord kan emulera PS2, då bör du inte ha några problem att använda tangentbordet även utan chipsetdrivers.
Citera
2012-01-12, 20:56
Medlem
Fattar noll, vet inte vad BIOS är heller kan du detaljera?

Tack för svar
MvH
Citera
2012-01-12, 20:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotoped
Fattar noll, vet inte vad BIOS är heller kan du detaljera?

Information om Bios -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Basic_Input/Output_System
Citera
2012-01-12, 21:00
Medlem
st0ckiss avatar
DU bör nog lämna in datorn för att kolla vad som kan vara fel då dina kunskaper om hårdvara, BIOS och annan mjukvara inte verkar sträcka sig så långt.

Så innan du förstör något mer, lämna in den eller be en kompis som är mycket mer kunnig än dig kolla på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in