2005-01-19, 22:58
Medlem
lepetitbazookas avatar
Tänk om (jag antar att det är de vanligaste två orden i den här delen av forumet), men tänk om vi hade, helt omedvetna, levt under ytan i en kolossal, jätte stor u-båt, eller något liknande.
Att hela vår värld var egentligen en inglasad artificiell värld där vi i god tro lever som vi brukar.
Men så en dag, så kommer den här u-båten upp till ytan, och vi får då se "Den riktiga världen". Hur skulle den sett ut?
Citera
2005-01-19, 22:59
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepetitbazooka
Tänk om (jag antar att det är de vanligaste två orden i den här delen av forumet), men tänk om vi hade, helt omedvetna, levt under ytan i en kolossal, jätte stor u-båt, eller något liknande.
Att hela vår värld var egentligen en inglasad artificiell värld där vi i god tro lever som vi brukar.
Men så en dag, så kommer den här u-båten upp till ytan, och vi får då se "Den riktiga världen". Hur skulle den sett ut?
Beror på var du drar gränsen för u-båten. Tekniskt sett skulle den få vara rätt stor i och med att vi typ åkt flera planeter bort utan att "komma upp ur ytan"...
Citera
2005-01-19, 23:23
Medlem
lepetitbazookas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Beror på var du drar gränsen för u-båten. Tekniskt sett skulle den få vara rätt stor i och med att vi typ åkt flera planeter bort utan att "komma upp ur ytan"...

Min spekulation råder kring att vi åker runt i en ubåt lika stor som våran planet, i ett hav lika stort som universum, men på något ställe, är du Star Trek fan så kan du kalla det ett "Svart Hål" eller vad det nu är såna kallar det.
Jag kallar det mer "ytan".
Citera
2005-01-19, 23:27
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Min spekulation råder kring att vi åker runt i en ubåt lika stor som våran planet, i ett hav lika stort som universum, men på något ställe, är du Star Trek fan så kan du kalla det ett "Svart Hål" eller vad det nu är såna kallar det.
Jag kallar det mer "ytan".
Skillnaden från vår nuvarande universumsuppfattning - förutom att du kallar svarta hål ytan, universum havet och jorden u-båten - är alltså..?
Citera
2005-01-19, 23:32
Medlem
lepetitbazookas avatar
Citat:
Skillnaden från vår nuvarande universumsuppfattning - förutom att du kallar svarta hål ytan, universum havet och jorden u-båten - är alltså..?

Nej, Makehaste du missförstår mig. Svaret på min ursprungliga fråga var "Hur skulle den riktiga världen se ut?"
Du får se på universum precis som du behagar.
Citera
2005-01-19, 23:32
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Nej, Makehaste du missförstår mig. Svaret på min ursprungliga fråga var "Hur skulle den riktiga världen se ut?"
Du får se på universum precis som du behagar.
Det som är utanför universum alltså?
Citera
2005-01-19, 23:40
Medlem
lepetitbazookas avatar
Citat:
Det som är utanför universum alltså?

Precis. Så man skulle kunna säga att universum behöver inte vara oändligt. Universum agerar bara rollen som det hav där vi och alla andra ubåtar (planeter) färdas.

Detta är en ganska otrolig teori men vem kan bevisa att den inte stämmer?
Citera
2005-01-20, 15:42
Medlem
som bubblor i en läskedrycksflaska

men det är än så länge för stora frågor för oss, då vi inte har lärt oss ens en bråkdel av hur universum egentligen hänger samman.
Citera
2005-01-21, 09:22
Medlem
lepetitbazookas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
som bubblor i en läskedrycksflaska

men det är än så länge för stora frågor för oss, då vi inte har lärt oss ens en bråkdel av hur universum egentligen hänger samman.

you got it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in