Spelar själv Snooker då och då. Dock så gick det sådär senast. Var några veckor sen jag och en polare tränade så vi gick över till lite trevlig 9 och 8ball istället. Fan vad skärpan kan försvinna fort om man inte spelar snooker på ett tag. Kommer stadigt upp till 40-50 då jag är i form.
Jag och ett par polare spelar ganska ofta.
Men vi är alla på nivån spelar "hellre än bra"*
Min högsta serie är imponerade...röd-svart-röd-rosa-röd.
Jag får det till 16 poäng. Det blir sällan mer än ett par tre
bollar i rad. Men det är kul som fan.
Jag har väl lirat 15-20 ggr kanske, och skjutit 70 poäng som bäst...maybe
Visst, jag lirar sa ofta jag hinner. Dock ar jag medioker, sa det skulle aldrig falla mig in att tavla (sarskilt som bade Mark Allen och Joe Swail tillhor de lokala formagorna.)
Ser dock Alex Higgins pa gatan emellanat. Enligt uppgift lirar han mot en om man betalar for hans alkohol under tiden. Det kanske vore nagot.
Komfortabel seger idag för Ronnie över Bingham. Så vad tror ni? Är O'Sullivan storfavorit att försvara titeln i år? Någon som tror på någon annan? Själv tror han på en uppgörelse mellan han själv och Higgins.
Vill höja ett varningens finger för Selby som jag tror blir vass detta mästerskap. Men jag tror ändå The Rocket drar det längsta strået..
Jag och ett par polare spelar ganska ofta.
Men vi är alla på nivån spelar "hellre än bra"*
Min högsta serie är imponerade...röd-svart-röd-rosa-röd.
Jag får det till 16 poäng. Det blir sällan mer än ett par tre
bollar i rad. Men det är kul som fan.
Väldigt sällan för mig också, konstigt nog..
Var och spelade snooker första gången för inte allt så länge sen. Började med en riktigt nice undanläggning vid första framet efter sprängning så kö-bollen hämnade alldeles längs kortvallen. Polaren får sneträff och jag ser ett hyfsat läge...
På min andra stöt någonsin i snooker lyckades jag sätta en röd boll OCH komma bra till svart. Sänker sedan svarta och är hur nöjd som helst.. Inte nog med det, sänker såklart en röd till och kommer perfekt till svart igen!
Då tänkte man ju, det här är ju hur lätt som helst! Maximum-Break i första framet någonsin
Klarade jag av det!?
Nej såklart inte! 9 blev min bästa serie under dagen Började nog tänka att det skulle bli pro-touren nästa, så jag blev distraherad..
Sen har jag en fråga som någon som vet gärna får svara på. Hur är det egentligen med poängen vid foular. Man får väl inte hur många som helst antar jag?
Men tanke på att jag läst att det är möjligt att få 155p på ett frame som allra max, och då under speciellt omständigheter. Att motståndare foular vid tidigt skede när alla 15 röda ligger kvar och man inte får något bra läge att sänka röd, så man får välja en valfri färgad boll som en 1p-röd (om jag fattat det rätt? och naturligtvis kommer man ner med kö-bollen till svart och kör på därifrån...?)
Iallafall, till ursprungsfrågan. Kan man få över 155p genom att foula en massa? (Givietvis är ju dessa två spelare riktigt usla spelare) Rent teoretiskt alltså? Säkerligen har Herr Hartman svarat på liknande frågor under matcherna när det är Fråga-Kim-Tajm, men jag har inte hört något svar på denna fundering.
Anledningen till att jag undrar detta är för att jag fick 88p ett frame vi spelade. Och hade läge på rosa och svart på slutet också (101 om jag hade lyckats. Hade det räknas som ett century? knappast). Men av dessa poäng var ju en hel del missar av oss båda.
Reserverar mig för eventuella stavfel, konstiga meningar och konstiga funderingar, då jag har varit rätt så sömnlös de senaste dagarna. (läs: är trött, orkar inte gå igenom det här inlägget)
Senast redigerad av t0tt3 2009-04-19 kl. 01:15.
Vet faktiskt inte hur mycket högsta möjliga poäng kan bli då man inte får foula hur mycket som helst. 155p är den högsta poäng du kan få en serie men då måste du som sagt ha tilldelats en freeball när alla bollar är på bordet.
Anledningen till att jag undrar detta är för att jag fick 88p ett frame vi spelade. Och hade läge på rosa och svart på slutet också (101 om jag hade lyckats. Hade det räknas som ett century? knappast). Men av dessa poäng var ju en hel del missar av oss båda.
Ett century är när du har fått över 100p i en följd, i ett så kallat break. Foulpoäng räknas ALDRIG in i ett break, utan det är bara summan av bollarna du sänker som räknas till ditt break.
Kan för övrigt tipsa alla andra om ett mycket bra spel (enligt mig själv)
Stephen Hendry står i 80ggr pengarna som vinner i VM. Visst är hans karriär på väg mot sitt slut, men en sjufaldig världsmästare skall man aldrig räkna ut. Glöm heller inte av hans starka spel i Cruicible förra året då han lyckades med att ta sig till semifinal, där han sen fick spö av The Rocket.
Senast redigerad av Tessla33 2009-04-19 kl. 15:59.
Ett century är när du har fått över 100p i en följd, i ett så kallat break. Foulpoäng räknas ALDRIG in i ett break, utan det är bara summan av bollarna du sänker som räknas till ditt break.
Kan för övrigt tipsa alla andra om ett mycket bra spel (enligt mig själv)
Stephen Hendry står i 80ggr pengarna som vinner i VM. Visst är hans karriär på väg mot sitt slut, men en sjufaldig världsmästare skall man aldrig räkna ut. Glöm heller inte av hans starka spel i Cruicible förra året då han lyckades med att ta sig till semifinal, där han sen fick spö av The Rocket.
Gamle Ebdon verkar ju hittat tillbaka till gamla gode formen efter att ha tvålat dit Higgins i China Open. Ingen spelare jag håller särskilt högt, men han kan bli farlig.