Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Man kan ju undra om toppspelarna tar den här turneringen på allvar eller inte. Robertson åkte i och för sig ut mot Murphy. Inget ont i det. Ding ledde 3-0 men tappade. Hawkins är för övrigt vidare, på Maguires bekostnad.

Jag tror också att det rör sig om mental trötthet. Alla spelare (Ronnie behöver inte) vill ligga på top16 för att slippa spela kval till VM. Antalet turneringar har ökat kraftigt vilket gett många spelare längre ner på rankingen motivation att börja matcha lite hårdare, inte minst av ekonomiska skäl.
Det här gör att konkurrensen ökar kraftigt. Många hinner aldrig träna mellan turneringarna, än mindre vila. Man blir mentalt trött och stressad.
Nu är även Maguire utslagen av Hawkins...en spelare som Maguire i normal form vinner mot 7 gånger av 10. Hawkins är inte dålig men Maguire är i grunden en bättre spelare.
Jag tror att snookerledningen har bitit sig i foten.
EDIT...
Enligt min uppfattning så är det inte heller så lyckat med China Open i Kina precis innan VM. Turneringen innan VM (om VM går i England) borde också gå i England. Hur många har inte blivit förkylda på flygresor? Dessutom problemet med jetlag vid långa flygningar.