Citat:
Ursprungligen postat av
pettachi
Mycke missar, inledningen på Allan Walden matchen.
Walden är inte sig lik, ny frisyr kanske dock samma dåliga hållning
Walden har alltid varit en kufisk spelare. Lite udda på något sätt. Rör sig snabbt och nervöst runt bordet utan någon egentlig riktning.
En spelare man inte ser mycket av är Anthony Hamilton...han med getskägget. Han klagade alltid på allting. Missade han en boll så förvreds hans ansikte i plågor och han grimaserade jämt och ständigt.
Nu till mitt syfte med inlägget. Jag har vid flera tillfällen det här året märkt att Kim ibland "tappar kontakten" med verkligheten på något sätt. Han inlåter sig i något mystiskt resonemang som inte mynnar ut i något vettigt och sen är han tyst en lång stund.
Ikväll, ca 21.10, kom Hawkins in i spel när Selby missade. Selby hade 21 poäng och Hawkins hade bara ett par poäng. Plötsligt började Kim prata helt osammanhängande om att Hawkins inte bara kunde nöja sig med några lätta röda utan måste lägga ner ett jättestort jobb för att komma ikapp Selby. Hawkins kom ikapp Selbys poängskörd på 21 poäng på mindre än 1 minut och därefter vann han framet. Så...vad svamlade Kim om egentligen?
Kims ord lät precis som han satt för sig själv och svamlade. Han lät lite borta och isolerad från verkligheten.
Det här är inte enda gången, jag har märkt det här beteendet flera gånger i år. Frågan är...börjar Kim tappa taget?