2013-04-20, 12:06
Medlem
Ungefär hur lång tid tar en 19 frames match? Kan man räkna med 2-3 timmar?
Citera
2013-04-20, 12:18
Medlem
3-1 till Ronnie nu.
Hoppas verkligen att the rocket fortsätter såhär!
Citera
2013-04-20, 12:19
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka

Ett frame tar väl i snitt cirka 15 minuter, ibland längre tid.
Citera
2013-04-20, 12:25
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka

2-3 timmar är nog i underkant. Ett genomsnittsframe går på en kvart give or take. Så en 10-1 eller 10-2 match går då på tre timmar. Matcherna är oftast jämnare än så.

Edit, pucktvåa.
Senast redigerad av camejo 2013-04-20 kl. 12:28.
Citera
2013-04-20, 12:47
Medlem
Moltas666s avatar
Kul att se Ronnie igen...

Maria W är bisittare men ärligt talat ser jag inte vilken funktion hon skall fylla. Hon kläcker ur sig en trivial kommentar emellanåt vilket knappast är så upphetsande. Jag hade klarat den bisittarrollen bättre.

Bättre hade det varit med en bisittare med ett förflutet som snookerspelare som kunde komma med vettiga inlägg och synpunkter. I så fall hade det inte heller blivit så tyst när Kim smyger iväg och brer några köttbullemackor och sätter på kaffet...

Enda fördelen med Maria W är att hon fått Kim att skratta lite lågt i sändning vilket inte har hänt på 10 år.
Citera
2013-04-20, 13:29
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Kul att se Ronnie igen...

Maria W är bisittare men ärligt talat ser jag inte vilken funktion hon skall fylla. Hon kläcker ur sig en trivial kommentar emellanåt vilket knappast är så upphetsande. Jag hade klarat den bisittarrollen bättre.

Bättre hade det varit med en bisittare med ett förflutet som snookerspelare som kunde komma med vettiga inlägg och synpunkter. I så fall hade det inte heller blivit så tyst när Kim smyger iväg och brer några köttbullemackor och sätter på kaffet...

Enda fördelen med Maria W är att hon fått Kim att skratta lite lågt i sändning vilket inte har hänt på 10 år.

Det känns som Maria Wetterstrand funderar så det knakar på vad hon ska säga innan hon säger något. Kim är mer spontan och genuin och kan ta tystnaden. Det är en svår konst att inte behöva prata.
Citera
2013-04-20, 14:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Det känns som Maria Wetterstrand funderar så det knakar på vad hon ska säga innan hon säger något. Kim är mer spontan och genuin och kan ta tystnaden. Det är en svår konst att inte behöva prata.

Det är så jag känner också. Marias infall känns lite forcerade. Jag är av den bestämda uppfattningen att är man med som bisittare eller kommentator så får det inte vara i rollen som mys-pysfigur som gör Kim glad.
Citera
2013-04-20, 14:37
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det är så jag känner också. Marias infall känns lite forcerade. Jag är av den bestämda uppfattningen att är man med som bisittare eller kommentator så får det inte vara i rollen som mys-pysfigur som gör Kim glad.

Jag kände igen Kim när hon åkte. Han verkar dock trivas ypperligt med henne.

Siffrorna i matchen speglar inte resultatet. Nästa omgång tror jag kan bli jäkligt tuff för Ronnie där mest troligt Ali Carter väntar. Han kan göra livet surt för honom.
Citera
2013-04-20, 14:52
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Jag kände igen Kim när hon åkte. Han verkar dock trivas ypperligt med henne.

Siffrorna i matchen speglar inte resultatet. Nästa omgång tror jag kan bli jäkligt tuff för Ronnie där mest troligt Ali Carter väntar. Han kan göra livet surt för honom.

Visst känns Ronnie aningen ringrostig, men han spelar ändå tillräckligt bra för att vinna komfortabelt mot Campbell. Tippar att det blir 10-4 till slut. Men Ali Carter kan bli en obehaglig överraskning för Ronnie O'Sullivan. Är ju lite skillnad på Campbell och Carter i hårdhet.
Citera
2013-04-20, 16:49
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Visst känns Ronnie aningen ringrostig, men han spelar ändå tillräckligt bra för att vinna komfortabelt mot Campbell. Tippar att det blir 10-4 till slut. Men Ali Carter kan bli en obehaglig överraskning för Ronnie O'Sullivan. Är ju lite skillnad på Campbell och Carter i hårdhet.

Sen är Carter och Selby lite lika med defensivspelet så Carter kan nog dra ner Ronnie i träsket om det inte stämmer och han kommer undan p.g.a. den där fingertoppskänslan saknas är jag är rädd att det rinner iväg till Carters favör.
Citera
2013-04-20, 21:38
Medlem
Schizofrenens avatar
Vill bara instämma och säga att det är riktigt roligt att Ronnie är tillbaka!
Citera
2013-04-20, 22:08
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Någon som vet om White fortsätt spela pga love for the game eller om han möjligtvis inte har det så bra ekonomiskt? Det måste vara lite segt att spela kval inför en handfull personer när man varit med i över trettio år.

Att spela flera stenhårda kvalmatcher är inget drömläge. Tyvärr är man tvungen om man har rasat på rankingen som Jimmy White har gjort.

JW har dragit in 4,717,290 pund sen han blev proffs (säsongen 1980/81) vilket sannolikt betyder att han har lite undanstoppat i madrassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in