2013-01-15, 19:18
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag skulle vilja påstå att ingen turnering är lika intressant utan O'Sullivan och Hendry. Trots alla turer runt O'Sullivan och trots Hendrys bristande engagemang på slutet märks det att dom inte är med.

Speciellt The Masters anser jag. Turneringen är väldigt präglad av honom, Paul Hunter och Jimmy White.

Tur att Trump är vidare, kände på mig att Hawkins skulle misslyckas med att knyta ihop det.
Citera
2013-01-15, 21:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Speciellt The Masters anser jag. Turneringen är väldigt präglad av honom, Paul Hunter och Jimmy White.

Tur att Trump är vidare, kände på mig att Hawkins skulle misslyckas med att knyta ihop det.

Jag håller med, speciellt Masters.

Barry Hawkins brukar svikta på slutet men borde självklart avgjort när han ledde med 5-3. Några välkända Hawkins-missar och Trump högg som en kobra.
Citera
2013-01-15, 23:50
Medlem
Moltas666s avatar
Murphy vidare efter vinst mot Rick Walden. Murphy imponerade däremot inte.
Citera
2013-01-16, 12:06
Medlem
kompjuters avatar
Om bara Selby och Williams vinner idag så håvar jag in en tusing allafall

Selby borde väl slå Bingham. Williams vs Stevens är svårare.
Man losar väl som vanligt
Citera
2013-01-16, 13:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Om bara Selby och Williams vinner idag så håvar jag in en tusing allafall

Selby borde väl slå Bingham. Williams vs Stevens är svårare.
Man losar väl som vanligt

Stuart Bingham är en spelare som under sin karriär varit relativt anonym. Han har dock lyft fram sina positioner den senaste tiden och han är definitivt inte ofarlig.

Chansen att vinna mot Selby ligger i att Bingham snabbt skaffar sig ett övertag eftersom Selby är lite av en slowstarter. Selby vinner dom flesta av sina matcher genom att mala ner motståndaren på slutet. Har Bingham ett försprång kan han sno segern innan Selby kommit igång med sitt envisa malande.

Stuart Bingham är definitivt en spelare som är spelvärd om man vill satsa lite pengar. Det förutsätter iofs att man sätter sitt spel innan turneringen startar. När turneringen väl kommit igång, och Bingham spelar bra, så sjunker oddset.

Jag var ytterst nära att vinna riktigt stora pengar på Stuart Bingham för några år sedan. På den tiden var han rätt sunkig och ramlade oftast ur turneringarna ganska snabbt. Han hade spelet men inte psyket. Jag tror det var 2005 (?) som jag satsade 1000:- på att Bingham skulle gå till semifinal i en av rankingtävlingarna. Oddset var fantastiska 89 gånger pengarna innan turneringen hade börjat. Bingham förlorade kvartsfinalen genom en totalt oförklarlig miss på sista svart i sista framet. Jag hade redan tidigare i framet räknat hem pengarna och när Bingham skulle slå i sista svart så hade jag redan dragit i mig ett par whisky för att vara i form inför triumfen.

När han sedan missade svart, och matchen, så gick rullgardinen ner.

Närmare 89000:- kommer man inte...
Citera
2013-01-16, 15:11
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Stuart Bingham är en spelare som under sin karriär varit relativt anonym. Han har dock lyft fram sina positioner den senaste tiden och han är definitivt inte ofarlig.

Chansen att vinna mot Selby ligger i att Bingham snabbt skaffar sig ett övertag eftersom Selby är lite av en slowstarter. Selby vinner dom flesta av sina matcher genom att mala ner motståndaren på slutet. Har Bingham ett försprång kan han sno segern innan Selby kommit igång med sitt envisa malande.

Stuart Bingham är definitivt en spelare som är spelvärd om man vill satsa lite pengar. Det förutsätter iofs att man sätter sitt spel innan turneringen startar. När turneringen väl kommit igång, och Bingham spelar bra, så sjunker oddset.

Jag var ytterst nära att vinna riktigt stora pengar på Stuart Bingham för några år sedan. På den tiden var han rätt sunkig och ramlade oftast ur turneringarna ganska snabbt. Han hade spelet men inte psyket. Jag tror det var 2005 (?) som jag satsade 1000:- på att Bingham skulle gå till semifinal i en av rankingtävlingarna. Oddset var fantastiska 89 gånger pengarna innan turneringen hade börjat. Bingham förlorade kvartsfinalen genom en totalt oförklarlig miss på sista svart i sista framet. Jag hade redan tidigare i framet räknat hem pengarna och när Bingham skulle slå i sista svart så hade jag redan dragit i mig ett par whisky för att vara i form inför triumfen.

När han sedan missade svart, och matchen, så gick rullgardinen ner.

Närmare 89000:- kommer man inte...

Modigt spelat, verkligen. Bingham har ju lyft sig senaste året och är absolut ingen lätt spelare att slå.
Var det inte han som vände ett sjukt underläge i en final mot Williams förra året?

Jag hade gjort likadant (whiskeyn). Fy fan vad jobbigt, i stort sett alla spelare sänker ju den sista svarta 999/1000 om de övriga färgade ligger hyfsat.

Kom du ihåg vem han mötte?
Senast redigerad av kompjuter 2013-01-16 kl. 15:17.
Citera
2013-01-16, 15:53
Medlem
kompjuters avatar
Hmm, det ser ut som att jag får panta burkar istället, Williams är under isen.
Citera
2013-01-16, 15:55
Medlem
Skit i allt jag skrev
Senast redigerad av ApoX.207 2013-01-16 kl. 16:05. Anledning: Idioti
Citera
2013-01-16, 16:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hmm, det ser ut som att jag får panta burkar istället, Williams är under isen.

Du har rätt...Williams ser inte bra ut. 1-3 går ju dock att vända!
Citera
2013-01-16, 17:26
Medlem
Williams har definitivt spelat upp sig.
Citera
2013-01-16, 18:23
Medlem
tråkigt att ronnie avstår från spel. utan han tittar jag inte på snooker

ngn måste dyka upp snart och ersätta hans plats...
Citera
2013-01-16, 18:23
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Du har rätt...Williams ser inte bra ut. 1-3 går ju dock att vända!

Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Williams har definitivt spelat upp sig.

Det ska tydligen vara varning för hjärtattack i alla matcher, vilken vändning av Williams. Det trodde jag aldrig! Burkarna får vänta ett litet tag allafall

Men nu går väl Selby och förlorar mot Bingham bara för att jävlas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in