2012-01-11, 16:50
Medlem
kzthzs avatar
Hej. Var och skaffade mig en iPhone 4S 16GB idag. Kom precis hem och har aktiverat den som man ska igenom iTunes och allt. Problemet är att jag inte hittar någon service. Wifi fungerar bra, men där på mottagningstrecken så står det bara "ingen service" någon som vet hur man åtgärdar detta?

Jag har halebop förövrigt.
Citera
2012-01-11, 17:05
Medlem
Är det en ny telefon på befintligt abonnemang kan det bero på att simkortet inte är aktiverat. Har du testat att starta om telen annars?
Citera
2012-01-11, 17:15
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-lucky-strike
Är det en ny telefon på befintligt abonnemang kan det bero på att simkortet inte är aktiverat. Har du testat att starta om telen annars?

Jo jag kom på det nu. Eftersom jag vill ha mitt gamla nummer antar jag att det tar en stund för mitt nya mini-sim att börja fungera? Min gamla mobil med det gamla simmet fungerar fortfarande så.
Citera
2012-01-11, 17:15
Medlem
danzos avatar
håll in lås och hemknappen tills den startar om, kanske löser problemet?
Citera
2012-01-11, 17:55
Medlem
kzthzs avatar
Kan passa på att fråga en till sak:

Hur F*N ändrar jag så jag har en egen låt som ringsignal?
Citera
2012-01-11, 18:39
Medlem
Dynamitards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kzthz
Kan passa på att fråga en till sak:

Hur F*N ändrar jag så jag har en egen låt som ringsignal?
Tanka hem Iringer från appstore,, dur kan du ladda in en låt,, klippa den som du vill ha den och grejja.
It´s for freeeeeeee.......
Citera
2012-01-11, 19:24
Medlem
Citat:
Jo jag kom på det nu. Eftersom jag vill ha mitt gamla nummer antar jag att det tar en stund för mitt nya mini-sim att börja fungera? Min gamla mobil med det gamla simmet fungerar fortfarande så.

Det är Halebops kundservice som måste lägga in en aktivering. För 3 vet jag att aktiveringen bara tar några minuter. Dock har Halebop ingen kundservice man kan ringa till så det kan nog ta ett tag.
Citera
2012-01-12, 07:07
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamitard
Tanka hem Iringer från appstore,, dur kan du ladda in en låt,, klippa den som du vill ha den och grejja.
It´s for freeeeeeee.......

Citat:
Det är Halebops kundservice som måste lägga in en aktivering. För 3 vet jag att aktiveringen bara tar några minuter. Dock har Halebop ingen kundservice man kan ringa till så det kan nog ta ett tag.

Tack, Iringer fungerade bra.

Nu har det gått ett dygn utan att det har blivit aktiverat. Får väl vänta lite till då. Tror du jag får det aktiverat idag?
Citera
2012-01-12, 08:58
Medlem
Citat:
Tack, Iringer fungerade bra.

Nu har det gått ett dygn utan att det har blivit aktiverat. Får väl vänta lite till då. Tror du jag får det aktiverat idag?

Vi kan alltid hoppas, dock som sagt så brukar man behöva be operatören aktivera kortet. Fick du med något brev för aktivering så kan det finnas ett nummer man behöver ringa.

Tror dock inte att det kommer hända utan att du gör något
Citera
2012-01-12, 17:50
Medlem
kzthzs avatar
Citat:
Vi kan alltid hoppas, dock som sagt så brukar man behöva be operatören aktivera kortet. Fick du med något brev för aktivering så kan det finnas ett nummer man behöver ringa.

Tror dock inte att det kommer hända utan att du gör något

Det började fungera efter klockan 9 imorse. Tack alla för hjälpen!
Citera
2012-01-14, 00:02
Medlem
Fina Gubbens avatar
Mobiltelefoner -> Felsökning & Problem

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem