2012-01-11, 14:55
Medlem
azwethinkweizs avatar
Jag har haft planer att illustrera en målarbok som jag nu tänkte realisera.
Målarboken ska vara en standard sådan (Sådan här stil). Alltså svartvita illustrationer som man själv får färglägga. Men själva grejen är att den ska rikta sig till vuxna och inte barn.

Jag har lite olika idéer om motiv, men jag skulle vilja ha lite hjälp om tankar till uppslag ni skulle vilja se i den.

En annan fundering. Skulle ni vara intresserade av att köpa en sådan, till dig själv kanske eller som en present? Tror ni det finns en marknad för en sådan produkt?

Hej!

Hoppas jag la denna tråd i rätt del.
Citera
2012-01-11, 15:18
Medlem
azwethinkweizs avatar
Jag funderar också på att göra en variant med enbart porrscener som man får färglägga.
Citera
2012-01-11, 15:24
Medlem
brewslees avatar
Det kom en målarbok för vuxna för några år sedan och den blev en succé, så visst finns det en marknad! Googla gangsta rap coloring book! Enbart porrscener känns väl något tveksamt va?
Citera
2012-01-11, 15:39
Medlem
Jag skulle faktiskt vilja ha en målarbok för vuxna. Tycker det är väldigt avkopplande att sitta o färglägga. Min äldsta blir lite sur när jag målar i hennes böcker. Men jag skulle vilja ha mer detaljrika bilder, med mycket att färglägga. Finns iofs Mandalaböcker att köpa.
Fast porr vete tusan om jag skulle vilja ha... Blir inte så mycket variation i färger kanske...
Citera
2012-01-11, 15:48
Medlem
azwethinkweizs avatar
Jag förstår vad du menar. Enbart porr kanske är lite overkill, men ett par 2-3 bilder kanske är bättre?

Jag vill göra den humoristisk med "vuxna" ämnen som inte förekommer i barnböcker så att säga (sex, knark, vapen etc..). Även popkulturella inslag. Typ denna bild fast vit bakgrund med svarta konturer.
Citera
2012-01-11, 17:12
Medlem
Chinaboxs avatar
Om du ska göra en med endast porr, tror jag anime/manga stil kan bli riktigt bra. Där lär ju finnas en stor kundkrets, alla de som gillar just anime/manga porr, dvs, mycket asiater och skumma vita.

I en annan vuxen målar bok hade jag nog velat se, lite sköna scener från filmer som du själv länka, klassiska mord-fall genom åren, fast utan grov gore, gärna samma sak med olika krig, efter det kanske lite bilar, motorcyklar, vapen, ett par bröst, osv. Allt som vuxna barn tycker är kul.

Fast det måste nog vara lite vinklat åt något håll, vet dock inte vilket, tror inte en mainstream snubbe köper en målarbok i första taget, hade nog varit det sista jag skulle komma på att köpa om jag inte haft något att göra, men det kanske bara är jag?
Citera
2015-04-20, 21:59
Medlem
Elementarts avatar
Det har släppts ett par målarböcker för vuxna nu såg jag. Är det någon här som har testat någon utav dem? Försöker hitta någon som skulle kunna passa mig men när jag har bläddrat i böckerna online så verkar vissa av dem ganska tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in