2012-01-13, 13:06
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Så skalan är typ: Tillsägelse < varning < avstängning <bannlysning?
Säg att jag blir avstängd i 6 månader, blir jag då bannlyst från forumet i 6 månader till om jag missköter mig eller permanent?

3-6 varningar inom ett år blir en omröstning om ohörsamhet. Åker du dit i omröstningen så åker du på en avstängning.
Första avstängning är en vecka, en till inom ett år blir en månad, en tredje så blir du bannlyst.
Blir du bannlyst så är du permanent avstängd, däremot kan du söka amnesti efter 6 månader. Dvs bannlysning är inget tidsbegränsat straff, bara att du har en möjlighet att få bannen hävd efter 6 månader.

Varning -> en veckas avstängning -> en månad -> bann -> du kan söka amnesti 6 månader senare.
Citera
2012-01-13, 13:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
3-6 varningar inom ett år blir en omröstning om ohörsamhet. Åker du dit i omröstningen så åker du på en avstängning.
Första avstängning är en vecka, en till inom ett år blir en månad, en tredje så blir du bannlyst.
Blir du bannlyst så är du permanent avstängd, däremot kan du söka amnesti efter 6 månader. Dvs bannlysning är inget tidsbegränsat straff, bara att du har en möjlighet att få bannen hävd efter 6 månader.

Varning -> en veckas avstängning -> en månad -> bann -> du kan söka amnesti 6 månader senare.
Rör inte till det för mycket nu...
Amnesti upphör!
Citera
2012-01-13, 14:56
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Rör inte till det för mycket nu...
Amnesti upphör!

Ja helvete, där får man för att man inte kollar i det forumet ofta nog.

Edit: helvete, det inntebär att Lemasive får komma tillbaks med jämna mellanrum.
Citera
2012-01-13, 19:29
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Så skalan är typ: Tillsägelse < varning < avstängning <bannlysning?
Säg att jag blir avstängd i 6 månader, blir jag då bannlyst från forumet i 6 månader till om jag missköter mig eller permanent?
Det skedde lite förändringar i systemet för ett litet tag sedan.
Tidigare så fick man tillsägelser och en varning innebär att man stängdes av.
Detta ansågs som lite onödigt invecklat och svårförståeligt och systemet och benämningar revideras.
Tillsägelser blev varningar.
Varningar blev avstängningar.

Tillsägelse existerar inte längre utan är en kvarleva från det gamla.

Så varningar, som inte ger något straff, därefter avstängning, vilket är precis vad det låter som och längden på avstängningen ökar desto fler aktiva avstängningar du har sedan tidigare.
Bannlysning är tydligen, om jag läste länken till admins inlägg rätt, numera endast något ett fåtal får och är inte lingvistiskt utbytbart med 6 månadersavstängning.
Citera
2012-01-14, 06:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ja helvete, där får man för att man inte kollar i det forumet ofta nog.

Edit: helvete, det inntebär att Lemasive får komma tillbaks med jämna mellanrum.
Nja det vet jag inte precis, ingen regel utan undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
[...]Undantag är extrema fall där vi anser att man har förbrukat sina rättigheter. Dessa blir bannlysta på livstid.

[...]
Citera
2012-01-15, 01:27
Bannlyst
Citat:
helvete, det inntebär att Lemasive får komma tillbaks med jämna mellanrum.
Vissa är dock hopplösa fall. Att provocera och göra det under flera års tid för att det är kul för att sedan avsluta med en fråga om hur man bäst bränner ner en stenbyggnad känns som en relativt ostabil person som jag helst inte skulle vilja ha tillbaka till mitt forum om Flashback hade varit mitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in