2012-01-12, 16:32
Medlem
mrdrutts avatar
Det tar väldigt lång tid i det fria om man odlar utomhus i sverige. Tror att man måste plantera under gynnsamma förhållanden i maj och att eventuell skördning kan ske i början av september. Valet av strain är viktigt...går inte bara att plantera vad som helst i vårat klimat. Sen måste plantorna skötas utomhus också,hanar rensas bort innan dom pollinerar honorna, skyddas mot skadeinsekter och andra eventuellt grässugna djuroch människor. Vissa år är klimatet mer gynnsamt och andra en katastrof. Regioner som skåne är naturligtvis mer lämpade än norra delen av landet. Aldrig provat detta själv men har läst mycket om ämnet såg inte att mycket av det jag skrivit tidigare nämts i tråden men låter det stå ändå. Lycka till
Senast redigerad av mrdrutt 2012-01-12 kl. 16:37.
Citera
2012-01-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Det tar väldigt lång tid i det fria om man odlar utomhus i sverige. Tror att man måste plantera under gynnsamma förhållanden i maj och att eventuell skördning kan ske i början av september. Valet av strain är viktigt...går inte bara att plantera vad som helst i vårat klimat. Sen måste plantorna skötas utomhus också,hanar rensas bort innan dom pollinerar honorna, skyddas mot skadeinsekter och andra eventuellt grässugna djuroch människor. Vissa år är klimatet mer gynnsamt och andra en katastrof. Regioner som skåne är naturligtvis mer lämpade än norra delen av landet. Aldrig provat detta själv men har läst mycket om ämnet såg inte att mycket av det jag skrivit tidigare nämts i tråden men låter det stå ändå. Lycka till

Satte mina frön i jorden 3 juni 2011. Sista veckan i september skördades ca 200g mogna blommor. Det var väldigt bra sena autoblommare som blev över 1,5 meter höga i sina 50 liters gropar som de delade med en granne. De började blomma runt dag 45, i mitten av juli om jag minns rätt.
Lite mögel och röta som vi var tvungna att kasta bort, men stor skörd endå.
Odlade på andra sidan sjön sett från umeå.
Djur skrämdes bort med hjälp av blodmjöl, och spindeln i toppcolan tog hand om skadeinsekterna.
Citera
2012-01-12, 19:59
Medlem
BananDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Borde inte vara några problem om de är nere i albanien, när jag odlade här i sverige "mitten" behövde jag titta till dom max 1gång i veckan, behövde knappt vattna för de fixade vädret åt mig.
Går ifrån ämnet lite,men finns det frön som hinner blomma klart i sverige ?
Många provar med inomhusfrön och dom funkar inte med våra soltider och klimat.
Mvh BananDanne
Citera
2012-01-12, 21:09
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananDanne
Går ifrån ämnet lite,men finns det frön som hinner blomma klart i sverige ?
Många provar med inomhusfrön och dom funkar inte med våra soltider och klimat.
Mvh BananDanne

Lowryder och Lowryder2 borde vara lämpliga till att blomma klart.
Citera
2012-01-12, 21:18
Medlem
brisingrs avatar
Att odla Cannabis utomhus görs bäst med autoflowers. Andra strains har svårt att hinna blomma klart till hösten när regnet och kylan kommer. Personer som bor i Skåne kanske lyckas men det är tveksamt.

Och förbövelen, köp inte Typhoon! Har odlat dem två år i rad. Dem blir stora som monster på två meter men buddsen är luftiga som moln.
Citera
2012-01-12, 23:39
Medlem
Karmellkungens avatar
Går att snabbkurera i micro som en tidigare sa.
Lägg torrt hushållspapper i botten på en matlåda sen lägger du ditt nyskördade gräs på pappret.
Lägg sedan ett blött hushållspapper (kan vara bra med två ark på varandra) som lock över, sedan tar du matlådans lock och trycker fast det varsamt över det blöta papperslocket.

Sätt micron på ~200w och ta ut den efter ca 20sek för att känna på papperslocket, det kommer antagligen inte vara torrt så fortsätt tills det är torrt för att sedan blöta papperslocket igen.
När den torra pappersbiten som gräset ligger på blir blöt så byter man ut den mot en torr.
När din nyskördade provbit känns krispig/torr så kan du teströka biten.

Rekommenderar inte att göra detta med all skörd, men med denna snabbtorkning så har jag märkt att det smakar bäst.

Edit: En okej metod om du vill testa ditt röka snabbt. Man ska helst göra en ordentlig kurering så kommer det bli mer potent och smaka bättre.
Senast redigerad av Karmellkungen 2012-01-12 kl. 23:52.
Citera
2012-01-13, 05:28
Medlem
thegame1220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plixor
var en sån här jag menade http://www.fromedposten.se/media/Bloggbilder/2011/file_3.jpg
Kostar ca 100 kr.

Skafferi är väl inte så viktigt, bara du har ett torrt, svalt och mörkt ställe att hänga dom upp och ner i.

med dom sakerna bör du kunna börja inom (ja när man nu kan börja sätta dom utomhus albanien)

Läste på wiki att det tydligen är olagligt att inneha/sälja/transportera och odla i albanien, så tänk på att hålla det snyggt.

aa den såg väldigt smidig och praktist ut , fan va kul det börjar bli med odling , känns som ja vill göra en som i videon på luda chris video blueberry yum yum en sak i taget
ska nog besöka en blomaffär där nere och se va ja hittar
Citera
2012-01-13, 21:11
Medlem
thegame1220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmellkungen
Går att snabbkurera i micro som en tidigare sa.
Lägg torrt hushållspapper i botten på en matlåda sen lägger du ditt nyskördade gräs på pappret.
Lägg sedan ett blött hushållspapper (kan vara bra med två ark på varandra) som lock över, sedan tar du matlådans lock och trycker fast det varsamt över det blöta papperslocket.

Sätt micron på ~200w och ta ut den efter ca 20sek för att känna på papperslocket, det kommer antagligen inte vara torrt så fortsätt tills det är torrt för att sedan blöta papperslocket igen.
När den torra pappersbiten som gräset ligger på blir blöt så byter man ut den mot en torr.
När din nyskördade provbit känns krispig/torr så kan du teströka biten.

Rekommenderar inte att göra detta med all skörd, men med denna snabbtorkning så har jag märkt att det smakar bäst.

Edit: En okej metod om du vill testa ditt röka snabbt. Man ska helst göra en ordentlig kurering så kommer det bli mer potent och smaka bättre.

menar du att man ska lägga ett blött papperslapp på gräset ? och gräset på torr papper . håller inte med men menade du så
Citera
2012-01-14, 15:28
Bannlyst
Ska man hålla på med en odling reks att man läser lite.
Nej. Torka och kurera för smakens skull. Jobbigt att röka fuktig gräs.
Vf kan cannabis så lite om odlingen? Enda alternativ att få bra nästan gratis gräs.
Citera
2012-01-15, 00:15
Medlem
thegame1220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Ska man hålla på med en odling reks att man läser lite.
Nej. Torka och kurera för smakens skull. Jobbigt att röka fuktig gräs.
Vf kan cannabis så lite om odlingen? Enda alternativ att få bra nästan gratis gräs.

OK?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in