Citat:
Ursprungligen postat av mrdrutt
Det tar väldigt lång tid i det fria om man odlar utomhus i sverige. Tror att man måste plantera under gynnsamma förhållanden i maj och att eventuell skördning kan ske i början av september. Valet av strain är viktigt...går inte bara att plantera vad som helst i vårat klimat. Sen måste plantorna skötas utomhus också,hanar rensas bort innan dom pollinerar honorna, skyddas mot skadeinsekter och andra eventuellt grässugna djuroch människor. Vissa år är klimatet mer gynnsamt och andra en katastrof. Regioner som skåne är naturligtvis mer lämpade än norra delen av landet. Aldrig provat detta själv men har läst mycket om ämnet

såg inte att mycket av det jag skrivit tidigare nämts i tråden men låter det stå ändå. Lycka till
Satte mina frön i jorden 3 juni 2011. Sista veckan i september skördades ca 200g mogna blommor. Det var väldigt bra sena autoblommare som blev över 1,5 meter höga i sina 50 liters gropar som de delade med en granne. De började blomma runt dag 45, i mitten av juli om jag minns rätt.
Lite mögel och röta som vi var tvungna att kasta bort, men stor skörd endå.
Odlade på andra sidan sjön sett från umeå.
Djur skrämdes bort med hjälp av blodmjöl, och spindeln i toppcolan tog hand om skadeinsekterna.