2012-01-11, 18:28
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plixor
har hört motsatsen, plantorna ska tydligen må bra av att "komma i kontakt med naturen"

Sen är även solen den bästa ljuskälla du kan ha.

Såg citaten du smällde upp, tackar som upplyser en
Citera
2012-01-11, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegame1220
skojar du eller . de fett varmt där , på sommaren är det 40+ , det ligger precis under kroatien

autoflower ?

vad orsakar mögel exakt , är det torkningen ?
vad mer fel kan uppstå som man vill undvika
Kan du inte lära dig att använda citat? Inte så svårt.
Som någon sa innan, risk att mögla om du kör med vattenkurering.
Citera
2012-01-11, 22:14
Medlem
MindWalker86s avatar
Lånar tråden lite...

Det är så att jag har 15-20 frön som jag ska så ute, nu till våren..

Har inte odlat utomhus förut, så tänkte bara fråga om jag bör dra upp dem inomhus först i ett drivhus innan jag sätter ner dom utomhus..

Eller kan jag bara lägga ner dem i jorden ute som de är?

Tänkte påbörja det hela i slutet av mars-april, tror ni det är bra tid för utomhus odling?

Mvh MindWalker86
Citera
2012-01-11, 22:26
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Kan du inte lära dig att använda citat? Inte så svårt.
Som någon sa innan, risk att mögla om du kör med vattenkurering.

Mögla vid vattenkurering?

Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Lånar tråden lite...

Det är så att jag har 15-20 frön som jag ska så ute, nu till våren..

Har inte odlat utomhus förut, så tänkte bara fråga om jag bör dra upp dem inomhus först i ett drivhus innan jag sätter ner dom utomhus..

Eller kan jag bara lägga ner dem i jorden ute som de är?

Tänkte påbörja det hela i slutet av mars-april, tror ni det är bra tid för utomhus odling?

Mvh MindWalker86

Vad är det för strain? Det bästa är ju att förvegga någon/några veckor inomhus men funkar att direkt så också.

Sen beror ju allt på om det blir någon frost eller inte i år, vintern kanske kommer sent man vet aldrig.
Men annars är slutet på mars, början på april ett bra riktmärke att gå på!
Citera
2012-01-11, 22:37
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Vad är det för strain? Det bästa är ju att förvegga någon/några veckor inomhus men funkar att direkt så också.

Sen beror ju allt på om det blir någon frost eller inte i år, vintern kanske kommer sent man vet aldrig.
Men annars är slutet på mars, början på april ett bra riktmärke att gå på!

Ok, tack för tipsen..

Vet inte riktigt exakt vad det är för strain, jag har plockat ut fröna från en tidigare odling. Dock var jag ej med själv och odlade, men ska höra med min kompis vad det var det var för strain, vet dock att plantorna var mellan 160-180 cm höga (om det kan vara till hjälp).

Men de var riktigt potent röka, så får hoppas att detta blir det med
Citera
2012-01-11, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Mögla vid vattenkurering?
Wops, fick de lite fel där x) Menade i burk såklart.
Citera
2012-01-11, 23:48
Medlem
thegame1220s avatar
så okej ja lägger in fröna häller på lite vatten sen tittar till det ibland . när större så kanske det blir fett stor och för tung så den lutar lite åt sidan då stabilar jag till den med en träbit. sen efter låter jag dom hänga ett par dagar ( i solen då eller , blir inte för torra då eller ? ) sen lägger jag dom i plast lådor och blandar om dom lite ibland för att undvika möggel .done
Citera
2012-01-12, 00:24
Medlem
plixors avatar
Citat:
så okej ja lägger in fröna häller på lite vatten sen tittar till det ibland . när större så kanske det blir fett stor och för tung så den lutar lite åt sidan då stabilar jag till den med en träbit. sen efter låter jag dom hänga ett par dagar ( i solen då eller , blir inte för torra då eller ? ) sen lägger jag dom i plast lådor och blandar om dom lite ibland för att undvika möggel .done

som neontomte sa tidigare till en annan, bästa är att dra upp dom inomhus, (typ miniväxthus vid ett fönster som släpper in mycket ljus när dom kommit upp liten bit)

Sen har jag för mig (inte helt 100) men tror inte jag sett nån odlingsguide som sagt annat än att man ska torka i ett mörkt o torrt utrymme, gärna lite svalare och med ventilation(typ skafferi)
att snabbtorka kan ge äcklig smak o lukt (typ hö)

blompinnar funkar nog bättre än träbitar.

Sen inte plastlådor, du ska använda lufttäta glasburkar.
(luftigt dom ska inte ligga i överfyllda burkar)

Viktigt att du kollar till burkarna (öppnar, tar ut budsen o lägger i dom för att lufta) minst 1 gång per dag. jag skulle dock föreslå att du gör det 2-3 gånger dag (typ morgon när du vaknar, någon gång efter du ätit middag, och sen innan du går och lägger dig)

du kan även läsa lite mer på denna sidan.
http://www.amsterdammarijuanaseedbank.com/Growguides/general-marijuana-info/drying-curing-marijuana-buds.html
Citera
2012-01-12, 02:25
Medlem
thegame1220s avatar
som det ser ut just nu har jag en lägenhet och massa utrymme utomhus skogsliknande områden perfekt för odling .
skafferi miniväxthus får vänta tillsvidare mina weedplaner succed, de inte direkt billigt.
tack för info´t angående glasburkarna och länken bro
Citera
2012-01-12, 07:10
Medlem
Mommejrs avatar
Önskar dig lycka till med ditt projekt iaf! kommer förvrigt själv snart dra igång ett inomhus projekt inom ett par veckor med följande strains, og kush.white widow.northern light, jack herer. blue mystic. Tråd kommer även startas med bilder etc i odlings delen för dom som kommer vara intresserade av att följa. peace!
Citera
2012-01-12, 15:09
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis > Drogodling

/Mod
Citera
2012-01-12, 15:38
Medlem
plixors avatar
Citat:
som det ser ut just nu har jag en lägenhet och massa utrymme utomhus skogsliknande områden perfekt för odling .
skafferi miniväxthus får vänta tillsvidare mina weedplaner succed, de inte direkt billigt.
tack för info´t angående glasburkarna och länken bro

var en sån här jag menade http://www.fromedposten.se/media/Bloggbilder/2011/file_3.jpg
Kostar ca 100 kr.

Skafferi är väl inte så viktigt, bara du har ett torrt, svalt och mörkt ställe att hänga dom upp och ner i.

med dom sakerna bör du kunna börja inom (ja när man nu kan börja sätta dom utomhus albanien)

Läste på wiki att det tydligen är olagligt att inneha/sälja/transportera och odla i albanien, så tänk på att hålla det snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in