Citat:
Ursprungligen postat av thegame1220
så okej ja lägger in fröna häller på lite vatten sen tittar till det ibland . när större så kanske det blir fett stor och för tung så den lutar lite åt sidan då stabilar jag till den med en träbit. sen efter låter jag dom hänga ett par dagar ( i solen då eller , blir inte för torra då eller ? ) sen lägger jag dom i plast lådor och blandar om dom lite ibland för att undvika möggel .done
som neontomte sa tidigare till en annan, bästa är att dra upp dom inomhus, (typ miniväxthus vid ett fönster som släpper in mycket ljus när dom kommit upp liten bit)
Sen har jag för mig (inte helt 100) men tror inte jag sett nån odlingsguide som sagt annat än att man ska torka i ett
mörkt o torrt utrymme, gärna lite svalare och med ventilation(typ skafferi)
att snabbtorka kan ge äcklig smak o lukt (typ hö)
blompinnar funkar nog bättre än träbitar.
Sen inte plastlådor, du ska använda lufttäta glasburkar.
(luftigt dom ska inte ligga i överfyllda burkar)
Viktigt att du kollar till burkarna (öppnar, tar ut budsen o lägger i dom för att lufta) minst 1 gång per dag. jag skulle dock föreslå att du gör det 2-3 gånger dag (typ morgon när du vaknar, någon gång efter du ätit middag, och sen innan du går och lägger dig)
du kan även läsa lite mer på denna sidan.
http://www.amsterdammarijuanaseedbank.com/Growguides/general-marijuana-info/drying-curing-marijuana-buds.html