2012-01-11, 00:01
Medlem
andibullas avatar
Detta forum har ju potens att vara ett väldigt intressant forum för oss som intresserar oss för kriminologi.

Dock så får man stå ut med massa jävla skitprat i varje tråd, folk jävlas med varandra som en sandlåda därinne.

Är ett gäng användare som står för mestadels av denna skit !

Idag fick jag en varning för ett sakligt inlägg i mongols tråden där jag kritiserade en person för just detta dagisbeteende som pågår därinne, men jag hade även med saker i inlägget som berörde ämnet och jag avskiljde detta tydligt i inlägget med "ursäkta för ot" Dessutom fick jag hela inlägget raderat..

När jag får en varning för en sån här sak tycker jag ni mods därinne kan tala ni pysslar med?

Ni låter ju rena rama tramsinläggen utan ngn topicrelevans alls vara kvar, det är som en förskola i vissa trådar därinne.
Slappt är vad det är! Kanske blev du som gav mig varningen irriterad över att jag kritiserade forumet och en av de mest flitiga skitpostarna där så öppet?

Hårdmodda detta forum likt dopingsforumet, det är det enda som kommer fungera.

EDIT: Denna post är ett tydligt exempel på vad som sker därinne om och om igen https://www.flashback.org/sp35015516

EDIT 2 : Ja det blev ju lite dubbelmoral eftersom jag själv var OT i tråden dock i ett gott syfte med uppmaning till att lägga av med skitpratet och snacka fakta och diskutera seriöst!
Senast redigerad av andibulla 2012-01-11 kl. 00:19.
Citera
2012-01-11, 00:06
Medlem
micaeles avatar
Varför måste du då skriva osakliga meningar och försöka avskilja detta med "ursäkta för ot"? Varför inte strunta i det oväsentliga och därmed agera för att seriositeten behålls?
Citera
2012-01-11, 00:07
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Varför måste du då skriva osakliga meningar och försöka avskilja detta med "ursäkta för ot"? Varför inte strunta i det oväsentliga och därmed agera för att seriositeten behålls?

Jag ville uppmana till att sluta upp med att tramsa och bara skriva nonsens.

Är jävligt drygt om man vill läsa en tråd och först måste plöjja igenom hälften pajkastarinlägg i den.
Citera
2012-01-11, 00:09
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andibulla
EDIT: Denna post är ett tydligt exempel på vad som sker därinne om och om igen https://www.flashback.org/sp35015516

Jag förstår att den posten är jobbig, du har ju rapporterat den... Nej, det hade du visst inte.

Rapportera inlägg så får du förhoppningsvis mer hjälp.

Men du har rätt, det är mycket småjidder där inne men du gör ju inget för att hjälpa till vilket citatet visar tydligt.
Citera
2012-01-11, 00:13
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag förstår att den posten är jobbig, du har ju rapporterat den... Nej, det hade du visst inte.

Rapportera inlägg så får du förhoppningsvis mer hjälp.

Men du har rätt, det är mycket småjidder där inne men du gör ju inget för att hjälpa till vilket citatet visar tydligt.

Jag rapporter poster ofta, dock måste det tas i med hårdhandskarna där inne !

Vet hur dopingsforumet var för ett par år sen, det var samma skit där med pajkastning. Nu är det mycket bättre därinne.
Citera
2012-01-11, 00:20
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Jag ville uppmana till att sluta upp med att tramsa och bara skriva nonsens.

Är jävligt drygt om man vill läsa en tråd och först måste plöjja igenom hälften pajkastarinlägg i den.

Av en slump ramlade jag in i denna del av forumet och hittar här denna tråd med ett exempel där jag då uppenbarligen figurerar. Utifrån den posten kan man naturligtvis få uppfattningen att majoriteten av mina inlägg håller den nivån och det vill jag nog påstå är en felaktig slutsats.

Dock har du naturligtvis rätt när du påstår att det tramsas en del och jag erkänner ödmjukt att jag låter mig ibland dras med i detta. Då jag av rent egoistiska skäl ändå finner ett visst nöje med en viss "tramskvot" uppmanar jag dig att rapportera dylika meningslösa inlägg, som någon ovan redan helt korrekt påpekat. Inte mig emot.

Sen måste jag nog tyvärr vara lite jobbig och påpeka att en tråd som denna får en gnällig känsla över sig och det är också lite svårt att helt förtrycka känslan att det till viss del handlar om att ditt ego kränks här på något sätt.
Senast redigerad av Mesmero 2012-01-11 kl. 00:49.
Citera
2012-01-11, 00:43
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Jag rapporter poster ofta, dock måste det tas i med hårdhandskarna där inne !
Du har rapporterat fyra poster. Det är inte särskilt många. Rapportera mer, det uppskattas, eftersom vi moderatorer inte kan hålla koll på varenda litet inlägg, tyvärr.

Inlägget du fick en varning för bestod mestadels av OT-tjafs, och jag tycker att varningen var berättigad. Att du skrev ett "ursäkta", gör inte inlägget mer legitimt. Om du tycker att en användare ska skärpa sig, skicka då ett PM till denne, eller kontakta en moderator, istället för att skräpa ner tråden med ytterligare OT.

I övrigt undrar jag om du har följt regelverket, innan du postade den här tråden?

Citat:
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
https://www.flashback.org/regler
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2012-01-11 kl. 00:48.
Citera
2012-01-11, 01:04
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Av en slump ramlade jag in i denna del av forumet och hittar här denna tråd med ett exempel där jag då uppenbarligen figurerar. Utifrån den posten kan man naturligtvis få uppfattningen att majoriteten av mina inlägg håller den nivån och det vill jag nog påstå är en felaktig slutsats.

Dock har du naturligtvis rätt när du påstår att det tramsas en del och jag erkänner ödmjukt att jag låter mig ibland dras med i detta. Då jag av rent egoistiska skäl ändå finner ett visst nöje med en viss "tramskvot" uppmanar jag dig att rapportera dylika meningslösa inlägg, som någon ovan redan helt korrekt påpekat. Inte mig emot.

Sen måste jag nog tyvärr vara lite jobbig och påpeka att en tråd som denna får en gnällig känsla över sig och det är också lite svårt att helt förtrycka känslan att det till viss del handlar om att ditt ego kränks här på något sätt.

Hehe, nog för att jag kände mig lite kränkt men jag startar inte en tråd för det om du tror det.
Det finns helt klart problem i forumet.
Jag har varit påväg att skriva detta ganska länge, och har kommenterat detta förut.

En viss tramskvot säger du, ja visst säger jag. Sålänge det är relevant humor och inte bara massa trams och hackande på varandra.
Citera
2012-01-11, 01:10
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead

I övrigt undrar jag om du har följt regelverket, innan du postade den här tråden?

https://www.flashback.org/regler

Ja det anser jag att jag har gjort, huvudsaken med min tråd är att ta upp problemen som finns i organiserad trams forumet

EDIT: Visst var jag lite sur på varningen i trådstarten kan jag se nu i efterhand.. Men Det jag vill diskutera här är vad vi ska göra åt nivån på forumet.
Senast redigerad av andibulla 2012-01-11 kl. 01:13.
Citera
2012-01-11, 01:19
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ja det anser jag att jag har gjort, huvudsaken med min tråd är att ta upp problemen som finns i organiserad trams forumet
Så du har:
1) Kontaktat någon av de moderatorer som sköter OB-forumet och ifrågasatt din varning?
2) Inte fått något tillfredsställande svar och därför...
3) ... kontaktat någon av forumets administratörer och ifrågasatt din varning?
4) Inte heller där fått något tillfredsställande svar...
5).... och därför startat denna tråd?

Har händelsekedjan sett ut så?

Jag tror inte på det. Varningen fick du nämligen för ungefär tre timmar sedan. Troligtvis har inte berörd moderator hunnit svara dig på den korta tiden, om du ens har skickat ett PM, vilket jag inte tror att du har gjort. Det här är fel väg att gå, och gissningsvis låses din tråd inom kort.

Att det finns problem i Organiserad brottslighet-forumet, det tror jag säkert, men din tråd verkar utgå ifrån att du kände dig kränkt över varningen du fick i samband med ditt OT-inlägg, och att du startade denna tråd i affekt för att klaga på moderatorerna i det berörda forumet.

I övrigt rekommenderar jag dig, som innan, att rapportera varje inlägg du anser är OT och trams, eller andra regelbrott.
Citera
2012-01-11, 01:24
Medlem
andibullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Så du har:
1) Kontaktat någon av de moderatorer som sköter OB-forumet och ifrågasatt din varning?
2) Inte fått något tillfredsställande svar och därför...
3) ... kontaktat någon av forumets administratörer och ifrågasatt din varning?
4) Inte heller där fått något tillfredsställande svar...
5).... och därför startat denna tråd?

Har händelsekedjan sett ut så?

Jag tror inte på det. Varningen fick du nämligen för ungefär tre timmar sedan. Troligtvis har inte berörd moderator hunnit svara dig på den korta tiden, om du ens har skickat ett PM, vilket jag inte tror att du har gjort. Det här är fel väg att gå, och gissningsvis låses din tråd inom kort.

Att det finns problem i Organiserad brottslighet-forumet, det tror jag säkert, men din tråd verkar utgå ifrån att du kände dig kränkt över varningen du fick i samband med ditt OT-inlägg, och att du startade denna tråd i affekt för att klaga på moderatorerna i det berörda forumet.

I övrigt rekommenderar jag dig, som innan, att rapportera varje inlägg du anser är OT och trams, eller andra regelbrott.

Ser du inte vad jag skriver? Det vi ska diskutera är problemen i forumet. Bortse från mitt gnäll om varningen eller radera denna tråden så ska jag skriva en ny ok ?

Och ja jag har kontaktat honom, för den saken. Men det tar vi inte här !
Citera
2012-01-11, 01:43
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nivån i OB kan vissa stunder vara oerhört låg, ja. Samtidigt finner jag att rapporteringen av OT kommer stötvis. Det är inte förrän en tråd har spårat rejält som det börjar RP:as ordentligt och 30+ rapporter hamnar i lådan. Medlemmar som är mer intresserade av att föra metadiskussioner åker på varningar, det behöver du inte tvivla på. Fler RPs är en nödvändighet för att forumet ska ligga på en någorlunda nivå.

/Mod OB
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in