Det är lite brådis, vilket gör att jag inte hinner forska i andra trådar angående svar kring detta.
Jag bor i Norge, och Viaplay gör tydligt att följande gäller...
6. Geografiska begränsningar
För att kunna använda tjänsterna krävs att användaren befinner sig i Sverige. Det är strängt förbjudet att använda eller försöka använda tjänsterna från utlandet. Användaren ansvarar själv för de kostnader och eventuella krav från tredje part som uppkommer genom att användaren använder eller försöker använda tjänsterna utomlands. Användaren är medveten om att det kan innebära väsentliga kostnader att försöka använda tjänsterna utomlands, såväl vad avser själva användandet som vad avser det intrång i tredje parts rättigheter som sådant användande kan komma att utgöra.
Viasat bär inget som helst ansvar för användarens användning eller försök till användning av tjänsterna utanför Sverige.
----------------------------------
Så, går det att kringå detta? Fick tips om att använda en VPN-tunnel. Kan någon kortfattat beskriva hur detta går till och vars jag finner denna tunnel, och även om det är möjligt för mig att göra detta utan att få skit för det.
Vi vill påpeka att dom som kringgår vår begränsning och blir påkomna kommer att få sitt konto avstängt då det bryter mot avtalet som ni godkänner vid täckning av ett abonnemang.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!