2012-01-10, 16:20
Medlem
FabioAugustos avatar
Vafalls är detta, bara en låst tråd från november och inget mer? Vad har hänt?

Måste ju göra någon form av vettigt första inlägg, så första omgången:

31 mars
GAIS - BK Häcken
GIF Sundsvall - Kalmar FF
IF Elfsborg - Djurgården
1 april
AIK - Mjällby AIF
Syrianska FC - IFK Göteborg
2 april
Malmö FF - Gefle IF
Örebro - Åtvidabergs FF
IFK Norrköping - Helsingborgs IF

Känner mig personligen jävligt pepp på att fira en sjundeplacering på Jallavallen i november. En lugn medelmåttlig säsong, tack. Nästnästa år, då jävlar...
Citera
2012-01-10, 16:26
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag skulle ju annars in och hypa Kalmar FF. Sex värvningar, alla (framförallt Diouf och Andersson) ser riktigt bra ut på träningarna, Bertilsson har vaknat till liv och dominerar på träningarna som bara RElm kunde göra, en defensiv centrallinje som är fruktansvärt stark och så helt plötsligt kommer VM-startspelare och gamla Partizanlagkaptener och ber om att få spela för oss. Går bra nu. Sjundeplats, sexa om vi överpresterar.

Vi ska dessutom krossa Öster i första "träningsmatchen", men i första ordentliga träningsmatchen möter vi Cesar Santin. Fin kille.
Citera
2012-01-10, 16:36
Medlem
Karatepungs avatar
Oväntat att en messirunkande popcornfascist skulle vara den första att hitta in till tråden. Klapphatten sitter bra hoppas jag. CL snart.

Själv ser jag fram emot allsvenskan riktigt ordentligt. Abstinensen har precis som vanligt börjat infinna sig och jag är lika segerviss som varje år vid den här tidpunkten. Men det är många lag som kommer göra upp om guldet. Tror nog att MFF, IFK, HeIF, Ellos och AIK kommer vara i topp med Häcken, GAIS och Kalmar som utmanare.

HeIF åker väl på CL-sjukan och det kan nog lätt bli lite storm runt IFK med Stahre vid rodret. Så MFF, Ellos och AIK gäller som mina favoriter!

EDIT: Skönt att man fick slänga in 8 lag i toppstriden.... Fan... håller med Sisenior.
Citera
2012-01-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Allsvenskan är lika ointressant som innebandyns division 3, så jag är inte förvånad att en trådstart inte blivit av. Hade nästan lite förhoppningar om att vi skulle slippa Allsvenskan-tråden enda långt in i Mars, men så väl blev de tydligen inte.
Att följa ett lag på TV med något enstaka årligt besök i London/Madrid/Manchester/younameit är ju sååå mycket mer intressant.
Själv hade jag förhoppningen att alla svenskar skulle ta efter folket i fotbollsländerna dem dyrkar så heligt och faktiskt följa sitt lokala lag, men så blev det tydligen inte.

Tror att det står mellan MFF, EIF och AIK. HeIF faller bort pga europaspel och det faktum att det har visat sig väldigt svårt för svenska lag att försvara sin titel. Är väl bara DIF som mäktat med det sedan IFKs fina period under 90-talet.
Tror på ett turbulent år i Göteborg. Får Stahre en dålig start kan det gå hur som helst.

Drömmen är en direkt avgörande match på Råsunda (den sista dessutom) mellan AIK-MFF.
Senast redigerad av MatsBrun 2012-01-10 kl. 17:00.
Citera
2012-01-10, 18:49
Bannlyst
AIK och IFK Göteborg blir intressanta i år. HIF likt andra mästare med CL-kval osv kommer det gå sämre för. Sundin o Santos/Sörum i anfallet skrämmer ingen backlinje precis.

Topp 4 på pappret för mig är MFF, AIK, Ellos och IFK Göteborg ingen speciell ordning.

Om det går bra för AIK så bör de vinna publikligan ganska enkelt, medvind + sista året på Råsunda.

Bottenlag för mig blir Sundsvall, Syrianska och Mjällby. Vill gärna säga Gefle men de kommer väll klara sig kvar som alltid.

Finns GAIS kvar vid årets slut om de behåller Wanderson?
Citera
2012-01-10, 19:00
Medlem
feldgraus avatar
Om man bara håller till i den här tråden för att man vill berätta att man inte bryr sig om dess ämne, ja då är man fel ute. /MOD

/feldgrau
Citera
2012-01-10, 19:14
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
AIK och IFK Göteborg blir intressanta i år. HIF likt andra mästare med CL-kval osv kommer det gå sämre för. Sundin o Santos/Sörum i anfallet skrämmer ingen backlinje precis.

Topp 4 på pappret för mig är MFF, AIK, Ellos och IFK Göteborg ingen speciell ordning.

Om det går bra för AIK så bör de vinna publikligan ganska enkelt, medvind + sista året på Råsunda.

Bottenlag för mig blir Sundsvall, Syrianska och Mjällby. Vill gärna säga Gefle men de kommer väll klara sig kvar som alltid.

Finns GAIS kvar vid årets slut om de behåller Wanderson?
Nej, vi kom femma enbart p.g.a. Wanderson, annars hade vi slutat tok-sist
Citera
2012-01-10, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Nej, vi kom femma enbart p.g.a. Wanderson, annars hade vi slutat tok-sist

Nu menade jag inte kvar i allsvenskan utan som klubb. Tänkte mer på ekonomin har ni råd att ha han kvar?

HIF var ute efter en argentinsk anfallare som det inte verkar bli något med nu. Så jag tror att HIF kan komma göra en offensiv på att försöka fixa Wanderson igen.
Citera
2012-01-10, 19:32
Medlem
LikeAGloves avatar
Själv vågar jag inte tro på något i år, chansen att Stahre som huvudtränare lyckas ta två guld på två säsonger får nog anses som ganska marginella. Om han nu lyckas med en sådan bedrift får vi knappast behålla honom till nästa år ändå

Ser hellre att han lyckas med något här och etablerar oss som ett topplag än att vi tar guld i år, blir av med allt och får spendera ytterliggare tid i mitt/bottenskiktet. Det ena behöver ju dock inte utesluta det andra

Missförstå mig rätt nu, jag menar inte att jag hellre blir något nytt Ellos som nöjer sig med att vara ett etablerat topplag. Det jag eftersöker är en vinnarkontinuerligtet
Senast redigerad av LikeAGlove 2012-01-10 kl. 19:35.
Citera
2012-01-10, 19:47
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Nu menade jag inte kvar i allsvenskan utan som klubb. Tänkte mer på ekonomin har ni råd att ha han kvar?
Haha, ja du, det var nog ett mer berättigat påstående. GAIS är ju känt för att kunna trolla med knäna, men skulle t.ex. Wanderson skadas så ligger vi ju jävligt pyrt till.

Citat:
HIF var ute efter en argentinsk anfallare som det inte verkar bli något med nu. Så jag tror att HIF kan komma göra en offensiv på att försöka fixa Wanderson igen.
HIF har inte degen, deras senaste bud var närmast ett skambud tolkat som att de ville dra sig ur affären. De har i övrigt skött sig remarkabelt oproffsigt. Men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2012-01-10, 19:52
Medlem
PacmanSwes avatar
12 april gubbar dagen då Stahre sätter sig på bussen mot stockholm för att ge sitt gamla lag det så hårt i röven så dom kommer vara hjulbenta resten av säsongen
Citera
2012-01-10, 20:02
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsBrun
Att följa ett lag på TV med något enstaka årligt besök i London/Madrid/Manchester/younameit är ju sååå mycket mer intressant.
Själv hade jag förhoppningen att alla svenskar skulle ta efter folket i fotbollsländerna dem dyrkar så heligt och faktiskt följa sitt lokala lag, men så blev det tydligen inte.

Tror att det står mellan MFF, EIF och AIK. HeIF faller bort pga europaspel och det faktum att det har visat sig väldigt svårt för svenska lag att försvara sin titel. Är väl bara DIF som mäktat med det sedan IFKs fina period under 90-talet.
Tror på ett turbulent år i Göteborg. Får Stahre en dålig start kan det gå hur som helst.

Drömmen är en direkt avgörande match på Råsunda (den sista dessutom) mellan AIK-MFF.

Hade varit så jävla mäktigt med 35 000 på läktarna när den sista matchen spelas på råsunda,
Får rysningar bara när jag tänker på det, Tänk vilka jävla invasion av skåningar det skulle bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in