2012-01-10, 15:39
Medlem
nosleepbluess avatar
Angenämt, angenämt. Behöver lite råd av er flashbackare gällande en tillbakagång till ssri/snri igen. Har tidigare tagit flouxetin, sertralin och venlafaxin mot generell ångest, depression samt panikångest. Även ett antal sorters benso varav det senaste jag gick på var xanor depot och därefter vanlig xanor.
Slutade med alla mediciner självmant p.g.a avtrubbning känslomässigt och att jag faktiskt är sjukt misstänksam mot läkarna på psyk i allmänhet och deras utsättning av medicin.
Men nu har jag årergått till svår ständig ångest samt ökad depression och överväger att återgå till venlafaxin/ något annat.
Så nu vill jag fråga er vad för psykofarmaka jag ska börja med igen? Samt hur ni upplever känslomässig avtrubbning med/utan dessa små piller?
Att börja med benso igen är för övrigt helt uteslutet för mig då jag börjar missbruka dem på stört.
Citera
2012-01-10, 15:47
Medlem
RadikalFails avatar
Sluta mixtra med mediciner för 17!!!

Det är inte vidare smart, för det kan ficka upp hjärnan mer än nödvändigt.

Testa att bara ta venlafaxin.

Jag är glad att jag hade venlafaxin, det hjälpte då mig, och jag har då slutat med det(efter samtal med läkare)
Fast då går jag i terapi med så det var ju inte enbart tabletterna som hjälpte mig om jag säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in