2012-01-10, 15:31
Medlem
Jag har en fråga om någon av er fått ett mejl från mobilhjalpen.se som ser ut så här:
"Bäste konsument,

Varmt välkommen till Mobilhjälpen.

Just nu håller vi på att skapa en hemsida för att hjälpa er konsumenter där ute i mobilvärlden. Som kan vara rena djungeln för dem flesta. Här kommer vi presentera tips & trix, rekommendera olika kampanjer, göra olika kundundersökningar som visar hur nöjda ni faktiskt är med er telefon och operatör. Detta och massa annat skoj som tävlingar med fina priser kommer kontinuerligt presenteras på vår hemsida och i vårt nyhetsbrev.

Klicka för att bekräfta din e-post
*HÄR STÅR DET EN LÄNK*
Jag garanterar att ni inte kommer ångra er.

Välkommen in i värmen du också.

Mvh Sebastian Börjeson"

Jag har själv inte registrerat mig på denna sida och undrar då om någon annan gjort det i mitt namn och med min mejladress? Jag har självklart inte klickat på länken och verifierat detta, det finns inget telefon nr som de kan nås på, jag svarade endast på mejlet jag fick och skrev att jag inte registrerat mig och att ta bort min information, då det var den enda kontaktinfon jag fick.

Har ni fått liknande mejl och det kanske rör sig om ett massutskick? Har någon öppnat ett konto/beställt något i mitt namn?

TILL MOD: Ta inte bort tråden om den ligger fel utan flytta den!!

tack på förhand
Citera
2012-01-10, 17:31
Bannlyst
Polisanmäl honom för att ha skickat spam, det är olagligt att skicka e-post reklam till icke juridiska personer om man inte har något affärs-relation med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Jag har en fråga om någon av er fått ett mejl från mobilhjalpen.se som ser ut så här:
"Bäste konsument,

Varmt välkommen till Mobilhjälpen.

Just nu håller vi på att skapa en hemsida för att hjälpa er konsumenter där ute i mobilvärlden. Som kan vara rena djungeln för dem flesta. Här kommer vi presentera tips & trix, rekommendera olika kampanjer, göra olika kundundersökningar som visar hur nöjda ni faktiskt är med er telefon och operatör. Detta och massa annat skoj som tävlingar med fina priser kommer kontinuerligt presenteras på vår hemsida och i vårt nyhetsbrev.

Klicka för att bekräfta din e-post
*HÄR STÅR DET EN LÄNK*
Jag garanterar att ni inte kommer ångra er.

Välkommen in i värmen du också.

Mvh Sebastian Börjeson"

Jag har själv inte registrerat mig på denna sida och undrar då om någon annan gjort det i mitt namn och med min mejladress? Jag har självklart inte klickat på länken och verifierat detta, det finns inget telefon nr som de kan nås på, jag svarade endast på mejlet jag fick och skrev att jag inte registrerat mig och att ta bort min information, då det var den enda kontaktinfon jag fick.

Har ni fått liknande mejl och det kanske rör sig om ett massutskick? Har någon öppnat ett konto/beställt något i mitt namn?

TILL MOD: Ta inte bort tråden om den ligger fel utan flytta den!!

tack på förhand
Citera
2012-01-12, 00:27
Medlem
Pilsnerologs avatar
Känner till detta företaget, det är en liten del i ett större företag. Hur dom har fått tag i din e-post kan jag inte svara på, kanske har du handlat på någon sida som sedan sålt adressen? Troligast är att någon annan har reggat din adress.
Senast redigerad av Pilsnerolog 2012-01-12 kl. 00:40.
Citera
2012-01-12, 07:15
Bannlyst
Liten del? Domänen ägs av en Sebastian Börjeson och skapad 2011-10-24. E-post? Det läcker väl lite här och där epost adressen allt från hackade hemsidor till folk som skicka till hela sin adress lista.

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Känner till detta företaget, det är en liten del i ett större företag. Hur dom har fått tag i din e-post kan jag inte svara på, kanske har du handlat på någon sida som sedan sålt adressen? Troligast är att någon annan har reggat din adress.
Citera
2012-01-12, 09:00
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Liten del? Domänen ägs av en Sebastian Börjeson och skapad 2011-10-24. E-post? Det läcker väl lite här och där epost adressen allt från hackade hemsidor till folk som skicka till hela sin adress lista.

Själva domänen ja, som är ett sidoprojekt i ett annat företag.
Citera
2012-01-12, 10:04
Bannlyst
Då bör domänen ägas av det företaget?

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Själva domänen ja, som är ett sidoprojekt i ett annat företag.
Citera
2012-01-12, 17:44
Medlem
Vad ska jag ta mig till då? För det känns som en polisanmälan inte kommer göra någon nytta, de har väl bättre saker för sig än att ta hand om detta gissar jag, men det kanske är bäst att göra det ändå? Är det någon som kan testa regga sig och se om de får samma meddelande till sin mejladress, för i så fall är det till 100% säkert att någon använt mig mejladress? Förstår om ingen vill göra det, men jag testar i alla fall! Tack på förhand
Citera
2012-01-12, 17:58
Medlem
Citat:
Vad ska jag ta mig till då? För det känns som en polisanmälan inte kommer göra någon nytta, de har väl bättre saker för sig än att ta hand om detta gissar jag, men det kanske är bäst att göra det ändå? Är det någon som kan testa regga sig och se om de får samma meddelande till sin mejladress, för i så fall är det till 100% säkert att någon använt mig mejladress? Förstår om ingen vill göra det, men jag testar i alla fall! Tack på förhand

jag kan regga mig men jag kommer inte in på sidan..
Citera
2012-01-12, 19:34
Medlem
Ska be Sebastian titta hit och svara på era frågor...
Citera
2012-01-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
jag kan regga mig men jag kommer inte in på sidan..

Fick du något mejl som liknade mitt?
Citera
2012-01-13, 14:55
Medlem
Citat:
Fick du något mejl som liknade mitt?

nä inget mejl, fick för mig att man skulle kunna regga sig via hemsidan men så gick inte.
Citera
2012-01-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaspappa
Ska be Sebastian titta hit och svara på era frågor...

Om du är seriös så vore det kanon eftersom jag inte får tag på någon som jobbar där som kan svara på mina frågor :P

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
nä inget mejl, fick för mig att man skulle kunna regga sig via hemsidan men så gick inte.

hmm okej, för går man in Här: http://www.mobilhjalpen.se/order.html Så kan man ju "regga" sig och välja ett erbjudande där man fyller i E-post osv.. men vafan varför fick jag ett mejl trots att jag inte reggat mig och du får inget mejl.. wtf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in