Fan! Mitt bland alla skräppapper mitt rum furnerats med på sistone hittade jag ett försäkring som skulle betalats senast 1 januari 2012.
På pappret står det ju att IF Metall är avtalsslutande part och de betalar jag alltid i tid långt innan fallodagen (redan gjort denna månaden) så det borde väl inte vara någon fara om jag betalar folksam idag.
Tror ni jag blir tvungen att ringa upp folksam?
Senast redigerad av StefPhoenix 2012-01-10 kl. 13:35.
Missade precis att betala en försäkring hos DinaFörsäkringar.
Fick en påminnelse där det stod att betals den inte inom (14 dagar tror jag) så upphörde försäkringen att gälla.
Ja det tycker jag du ska göra och be om bekräftelse på att din försäkring ändå gäller.
Jag vet någon som inte hade betalat i tid, hans hus brann ner och han fick ingen ersättning.
Alltid bäst kolla när gäller försäkringar om du inte vet vad som gäller.
Missade precis att betala en försäkring hos DinaFörsäkringar.
Fick en påminnelse där det stod att betals den inte inom (14 dagar tror jag) så upphörde försäkringen att gälla.
Ring och kolla, inte svårare än så!
Ja jag tycker ju att jag borde fått en påminnelse men får väl ringa sen. Ska först äta och ta en pilsner framför datorn.
Äsch tog det nu istället. Det var ingen fara. Han sa att så länge det inte är mer än 14 dagar + att jag fått påminnelse så blir det inga "straffsummor". Han sa att de dessutom är väldigt slöa på att registrera så chansen finns t.o.m. att de fortfarande inte sett att jag betalar för sent. Ska betala nu och sen blir det mat..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!