2012-01-10, 12:11
Medlem
Är intresserade av vad ni med nedsatt arbetsförmåga arbetar med då jag själv har en del såna.

Är 20 år, fullbordade en elektrikerutbildning på gymnasiet vid 18, efter ett halvår fick jag reumatism. Reumatismen är ganska lindrig och med det menar jag att jag KAN gå/röra mig, inte alla som kan det, även om det gör ont, riktigt ont på dåliga dagar. Det jag har störst problem med är att stå/gå längre perioder, lyfta tunga saker (vissa dagar 1l mjölk) och kan absolut inte krypa omkring på knäna.

Fick även en högfungerande autism diagnos när jag var yngre och är ganska så kass med det sociala samspelet och gillar generellt inte att umgås med eller vara runt människor.

Har inte fått diagnos, men en läkare ansåg att jag led av irritable colon, vilket i praktiken innebär att när jag är nervös (vilket jag brukar vara runt människor) så blir jag dålig i magen och illamående. Fast egentligen kanske det inte räknas som nedsatt arbetsförmåga även om det är förjävla jobbigt.

Det är väl främst inom dessa områden jag är intresserad av att höra vad ni med liknande symtom arbetar med, men är såklart även intresserad av att höra från personer med andra problem. Om arbetet kräver utbildning uppskattar jag om det nämns vilken, utbildningens längd osv.
Har själv inte haft något arbete att dela med mig av tyvärr.

För förtydligande så kan jag lägga till att det vore trevligt om ni beskrev symtom eller diagnos, hur mycket ni orkar arbeta, vilket yrke ni har och kanske hur arbetsplatsen ser ut.
Jag letar nämligen förslag på rimligt arbete som skulle passa.
Senast redigerad av Dudelidude 2012-01-10 kl. 13:03.
Citera
2012-01-10, 12:49
Medlem
burfogels avatar
Jag jobbar som bagare men extraknäcker som vice försvarsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in