2005-01-24, 09:11
Medlem
miklons avatar
Kan man inte tänka sig att Fabian Bengtsson faktiskt har stuckit själv, av fri vilja, men att han försöker få det att se ut som ett ofrivilligt försvinnande? Det var den första tanke som slog mig, men jag har inte sett den teorin få särskilt mycket utrymme nånstans.
Citera
2005-01-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Kan man inte tänka sig att Fabian Bengtsson faktiskt har stuckit själv, av fri vilja, men att han försöker få det att se ut som ett ofrivilligt försvinnande? Det var den första tanke som slog mig, men jag har inte sett den teorin få särskilt mycket utrymme nånstans.

Svar NEJ. Med de faktum som finns är det otänkbart.
Citera
2005-01-24, 10:26
Medlem
BigDukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Javisst men det är helt ologiskt och han skulle vara den störste förloraren själv.
Citera
2005-01-24, 10:58
Medlem
Harry_s avatar
En uppgiftslämnare säger:
– Det finns garanterat personer i den kriminella världen som sitter på information om kidnapparna.

nähä är det sant
Citera
2005-01-24, 11:01
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tycker att dom ska ringa
Tommy Lindström
han vet nog ALLT

"DVD! De vet du" *göteborgsdialekt*

Kanske de kidnappade honom för att de är trötta på den urusla reklamen.

Fy Fabian för den.
Citera
2005-01-24, 11:52
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Svar NEJ. Med de faktum som finns är det otänkbart.

Kan du utveckla?
Citera
2005-01-24, 13:20
Medlem
back flashs avatar
Jag är, å min sida, övertygad om att det inte rör sig om en kidnappning. Ingenstans har någon polis bekräftat att det skulle vara så och inte heller finns något krav på lösensumma.
Att han stuckit själv är en teori som känns trolig, en annan, tragisk, är att han tagit sitt eget liv.
De "fakta" som finns i tidningarna, men anonyma "uppgiftslämnare" är ytterst tveksamma om man kan ta på allvar. Visst ställer den dumpade bilen till teorin lite, men "villospår" är ett ord som poppar upp...
Antingen sitter han och dricker paraplydrinkar i något varmt land, eller så har han tragiskt nog tagit sig själv av daga.
Tror jag.
Vi får väl se...
Citera
2005-01-24, 13:26
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,592820,00.html

Fri lejd och förhandlingsvilliga poliser. Förbered er på en lavinartad ökning av kidnappningar i framtiden.

Tror att det här är ett bevis på den desperation som den (usla) polisen befinner sig i. Kan inte tänka mig att polisen skall kunna frita stackaren. Min gissning är f ö att han är död nu. Jag tror även att det är ett överfall som blev till en kidnappning och inte vidare bra planerad.
Citera
2005-01-24, 13:27
Medlem
jobes avatar
Börjar det inte luta mot att han blivit mördad? En kidnappning som gick snett, annars borde de väl ha hört av sig med några krav. Lite meningslöst att kidnappa någon och sedan inte göra något mer.
Citera
2005-01-24, 13:37
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Börjar det inte luta mot att han blivit mördad? En kidnappning som gick snett, annars borde de väl ha hört av sig med några krav. Lite meningslöst att kidnappa någon och sedan inte göra något mer.

Kanske trafficing
Citera
2005-01-24, 14:32
Medlem
Kidnappad eller mördad

Tycker det är förbluffande att så många här tar tidningarnas uppgiter
på största allvar. Känner familjen lite grann och vet att tex det sk intrånget
på siba tisdagsnatt är felaktig.

Det rör sig om ett rån som gått snett, självmord eller att han skulle försvunnit
frivilligt kan alla som träffat honom utesluta, fast vem hade trot att micke
ijungberg skulle ta livet av sig..
Citera
2005-01-24, 14:50
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lammgamen

Det rör sig om ett rån som gått snett, självmord eller att han skulle försvunnit
frivilligt kan alla som träffat honom utesluta, fast vem hade trot att micke
ijungberg skulle ta livet av sig..

Nej just det. Ofta har ingen i självmördarens eller den frivilligt försvunnes omgivning förstått hur det legat till - förrän i efterhand.

Jag väntar på att kroppen ska hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in