2005-01-22, 13:04
Medlem
jobes avatar
Hej svejs!
Röjde bort en jävla massa ot-inlägg i den här tråden. Fortsätter ot-inläggen så far tråden rätt ner i papperskorgen. Ämnet är intressant men tappar focus när sida upp och sida ned fylls av rasistiska vinklingar och inlägg som inte handlar om ett skit.

Tjipp
Jobe
Citera
2005-01-23, 07:53
Medlem
Sjätte dagen, om det är så att kidnapparna ej kan styrka att Fabian lever så gör han nog inte det. Enda livstecknet kom ju i måndags (mobilsamtalen till pappan) efter det har det varist tyst. I alla fall så vitt vi vet, hoppas jag har fel.
Citera
2005-01-23, 08:54
Medlem
asterix112s avatar
Jag är riktigt glad att man inte är en rik affärsman.

Med Aftonbladets och expressens jättebevakning om fallet så blir man väll nackad ganska fort.

Polisen borde väll veta bättre än att läcka till kvällstidningarna.. (om man kan kalla det för tidningar)

jag såg en fin bild i aftonbladets nätupplaga häromdagen som visade hur tekninkerna letade fram bevis i bilen, var man tog fingeravtryck, sätets placering osv..
En ren guide för kommande kidnappare vad de ska tänka på att inte göra.

I dagens upplaga så Analyserar aftonbladet en videofilm som familjen gjort till kidnapparna.

Analysen handlar om vad som egenteligen sägs i videon..

Seriöst. polisen måste ju lägga locket på. innan media har död på killen.
om de nu inte redan har gjort det.

/asterix112
Citera
2005-01-23, 10:01
Medlem
Senators avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,592918,00.html

"– Allting verkar vara helt oplanerat, kidnapparna har agerat i panik. De verkar vara riktiga superklantar och inga proffs, säger en källa."

Ja, men borta är han, defacto, likafullt.
Citera
2005-01-23, 11:26
Medlem
letsdoits avatar
Proffs

som lagt ut villospår och vill få nerverna i dallring. - Hög lösensumma.
Citera
2005-01-23, 12:22
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterix112
Jag är riktigt glad att man inte är en rik affärsman.

Med Aftonbladets och expressens jättebevakning om fallet så blir man väll nackad ganska fort.

Polisen borde väll veta bättre än att läcka till kvällstidningarna.. (om man kan kalla det för tidningar)

jag såg en fin bild i aftonbladets nätupplaga häromdagen som visade hur tekninkerna letade fram bevis i bilen, var man tog fingeravtryck, sätets placering osv..
En ren guide för kommande kidnappare vad de ska tänka på att inte göra.

I dagens upplaga så Analyserar aftonbladet en videofilm som familjen gjort till kidnapparna.

Analysen handlar om vad som egenteligen sägs i videon..

Seriöst. polisen måste ju lägga locket på. innan media har död på killen.
om de nu inte redan har gjort det.

/asterix112

Och så har Sveriges tekniker tackat nej till att göra en svensk version av CSI för att inte avslöja sina hemligheter. [Fnys!]
Citera
2005-01-23, 12:32
Medlem
Wittgensteins avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,592820,00.html

Fri lejd och förhandlingsvilliga poliser. Förbered er på en lavinartad ökning av kidnappningar i framtiden.
Citera
2005-01-23, 12:48
Medlem
Jag tror att kidnapparna fick ett medelande via tv-sändningen eftersom polisen inte ville komentera det hela kan det betyda att kaparnas meddelande kommit fram till familjen. Det är inte bra att det inte förekommer något livstecken sedan i onsdags men vi får hoppas att det beror på att rikskrim är inkpplade och skvallerbyttorna är bortkopplade. Det måste vara drömmen att vara brottsling i Sverige när allt vad polisen gör och tänker står att läsa i tidningen. Det skulle vara intressant att veta vem de intervjuat om Norrmalmstorgs dramat,mej vetligt ville inte gisslan lämna lokalen för de var rädda för att polisen skulle skjuta förövarna.
Citera
2005-01-23, 13:22
Medlem
Harry_s avatar
tycker att dom ska ringa
Tommy Lindström
han vet nog ALLT
Citera
2005-01-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,592820,00.html

Fri lejd och förhandlingsvilliga poliser. Förbered er på en lavinartad ökning av kidnappningar i framtiden.

Japp, nu har Bodström återigen befäst sin ställning som JustitieKlåpare, större idiot får man leta efter....
Citera
2005-01-24, 05:50
Medlem
Jag tror att det är kört. Han är nog dött kött vid det här laget. Frågan är om det varit någon kidnappning överhuvudtaget i ordets rätta bemärkelse? Visst, dom förde bort honom, men det var nog för att slippa ha honom som vittne sen. Förmodligen fick dom så det räckte när de tömde bankkontot och var inne på SIBA. Så pass mycket att de ansåg det vara värt att döda för och därmed undanröja en stor risk för dom själv. Skulle tro att de var väldigt medvetna om vilka straff de riskerade när de fört bort en person. En annan variant jag kan tänka mig är att de kört honom till skogs, långt åt helvete, släppt honom i oländlig terräng i hopp om att vinna tid, och att killen där totalt irrat bort sig och frusit ihjäl. Jag tror tyvärr inte att han lever i detta nu och jag tror att de som har gjort det befinner sig utomlands.
Citera
2005-01-24, 09:08
Medlem
Tyvärr, tyvärr.
"Att det inte kommit några krav på lösesumma efter så lång tid är väldigt illa, säger en uppgiftslämnare." / anonym polisman. Om detta stämmer så tror jag att killen är död.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=232573
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in