Citat:
Ursprungligen postat av fnu
Då är det dags att tillsätta en utredning om Flashbacks kriminologkår. Hur duktiga är ni som kriminologer egentligen? Ja, med facit i hand kan man se ganska klart att de flesta av spekulationerna var fullständigt felaktiga. Att ni ens orkar fortsätta att gissa på vilka förövarna är blir bara märkligt.
I en genomgång av samtliga inlägg som postats i den här tråden finns det bara ett par som stämde överense med verkligheten, och det var mina. Jag antar att en smula sunt förnuft räcker ganska långt trots allt. Synd att ni inte begåvats med detta. Se bara nedan:
Försvunnit frivilligt? Ja, om man ändå är inne på konspirationer så...
Första inlägget om Fabians påstådda död kom efter endast en dag.
Dom tog sig aldrig in på Sibas kontor ö.h.t.
Tydligen gjorde dom det...
Ryktet om Fabians påstådda död är betydligt överdrivet...
Men, polisen ljög. Allt dom tänkte och gjorde stod inte i tidningarna. Bara en mycket liten, och välregisserad, del.
Spekulationer och åter spekulationer. Ingen substans.
Ja, andrakonspiratonsteorin. Vad ska man säga? Så klart, fullständigt felaktig.
Nej, dom hörde av sig men polisen berättade det inte. Varför skulle dom?
Nej, som jag sa redan då filmen visades: "Håll inte heller för omöjligt att alla utspel från familjen Fabians sida är en välregisserad polisinsats. Med tanke på hur media behandlat informationen om fallet i ett tidigare skede vore det bara dumt att medge att polisen fortfarande, och i alla högsta grad, är väl insatta i vad som händer."
Misslyckat kanske, men han lever...
Jag skrattar åt dig.
Det var de riktriga kidnapparna. Du hade fel.
Ja, men tji där fick du.
Det senaste meddelandet var skrivet av en rutinerad förhandlare från Scotland Yard. Men du kanske är bättre?
Och resten av Sverige...
I en genomgång av samtliga inlägg som postats i den här tråden finns det bara ett par som stämde överense med verkligheten, och det var mina. Jag antar att en smula sunt förnuft räcker ganska långt trots allt. Synd att ni inte begåvats med detta. Se bara nedan:
Försvunnit frivilligt? Ja, om man ändå är inne på konspirationer så...
Första inlägget om Fabians påstådda död kom efter endast en dag.
Dom tog sig aldrig in på Sibas kontor ö.h.t.
Tydligen gjorde dom det...
Ryktet om Fabians påstådda död är betydligt överdrivet...
Men, polisen ljög. Allt dom tänkte och gjorde stod inte i tidningarna. Bara en mycket liten, och välregisserad, del.
Spekulationer och åter spekulationer. Ingen substans.
Ja, andrakonspiratonsteorin. Vad ska man säga? Så klart, fullständigt felaktig.
Nej, dom hörde av sig men polisen berättade det inte. Varför skulle dom?
Nej, som jag sa redan då filmen visades: "Håll inte heller för omöjligt att alla utspel från familjen Fabians sida är en välregisserad polisinsats. Med tanke på hur media behandlat informationen om fallet i ett tidigare skede vore det bara dumt att medge att polisen fortfarande, och i alla högsta grad, är väl insatta i vad som händer."
Misslyckat kanske, men han lever...
Jag skrattar åt dig.
Det var de riktriga kidnapparna. Du hade fel.
Ja, men tji där fick du.
Det senaste meddelandet var skrivet av en rutinerad förhandlare från Scotland Yard. Men du kanske är bättre?
Och resten av Sverige...
Det är väll ingen som säger sig ha en doktorand i kriminologi. Vi är mer glada amatörer som delar tankar och funderingar. Iaf i denna tråd då man bara kan spekulera. Förstår inte varför det skall göras sån stor sak utav det. Skillnad på trådar där folk söker rena fakta då är det bara dumt med gissningar.