2005-01-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollet
Fy Fabian för kidnappningar!

Hoho, tack för dagens skratt
Citera
2005-01-27, 22:40
Medlem
Är det förresten fastslaget att det var sms som kommit från Fabian? Vad jag hörde senast var det inte alls sms, utan meddelanden på pappans telefonsvarare.
Citera
2005-01-27, 23:45
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Varför skulle det inte vara lagligt?

kan dom inte dömas för skyddande av brottsling?
Citera
2005-01-28, 03:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan dom inte dömas för skyddande av brottsling?

Skulle föräldrarna skydda Fabians kidnappare? Knappast.
Citera
2005-01-28, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnu
Haha, men herregud människor, vad är det ni skriver? Finns det något som över huvud taget tyder på att det inte är de riktiga kidnapparna som tagit kontakt med Fabians familj?

Ett sms skickades från Fabians mobiltelefon. Den informationen är bekräftad från såväl polis som Fabians familj. Därefter har ni inte fått ett skit från media förutom två meddelanden, ett via tv och ett via sibas hemsida, som riktar sig till kidnapparna.

Med bara den här informationen finns det tydligen vissa som är säkra på att det inte är Fabians riktiga kidnappare, utom någon som bara utger sig för att ha Fabian i sitt förvar. Dessutom tar ni för givet att polisen i det läget är fullständigt bortkopplade, och att familjen Fabian är i lag med att betala ut en summa på 10 miljoner kronor, en summa som kvällstidningen Aftonbladet först gick ut med som en ren spekulation och som nu på senare tid omvandlats till fakta på något mystiskt sätt.

Tror ni verkligen att Fabians familj, helt utan inblanding från polisen, skulle kontakta och göra upp i godo med kidnapparna via svensk media, samtidigt som de vägrar lämna ut uppgifter till polisen? Självfallet är det inte så. Familjen står faktiskt fortfarande under polisbeskydd.

Egentligen finns det aldrig någon anledning till att inte inblanda polismyndigheten. All kontakt mellan polis och familjen Fabian kan ske via mobiltelefon. Det vore omöjligt för kidnapparna att veta huruvida polisen var inblandade eller ej. Vidare sker nästan alltid en överlämning av pengar och gissla innan polisen griper in i ett kidnappninsfall. Således kommer inte polisen att agera så till vida att inte Fabian satts i säkerhet. Det är trots allt efter överlämningen av pengar/gissla som de flesta grips.

Den här tråden påminner fruktansvärt mycket om de som fanns om tsunamin.

"Oj, det där är med största sannolikhet Maxim. Vi borde genast ringa hans familj och berätta att vi hittat hans döda kropp på Internet!!!".

"Titta, jag hittade en till bild! Liknar det här inte den där tjejen som var med i expressen?"

Och ingen reflekterade över det faktum att bilderna som låg ute på internet var cirka femtio stycken, och antalet döda översteg 100.000. Vad är sannolikheten att man hittar en av sina anhöriga där? Och mycket riktigt, plötsligt återuppstod Maxim från de dödas rike för att berätta sin historia i expressen.

Det kanske är dags för någon i den här tråden att ringa polisen och berätta om det gedigna utredningsarbetet ni gjort? Alla de där möjligheterna som varken polisen eller Fabians familj tänkt på, och som bara ni kommit fram till i heeeeela världen. Vore inte det en bra idé?

Näe, allvarligt. Nu får ni fan ta och kamma luggen framåt och lugna ner er. Ni har ingen aning om vad som hänt, och det har ingen annan heller förutom polisen och Fabians familj. Så sluta försök att presentera era spekulationer som högst trovärdiga fakta.

Du har rena fakatfel i ditt inlägg. Sen tror jag att du drar fel slutsats.
Jag tror INTE att det är de riktiga kidnapparna, och även om det skulle vara det så tror jag INTE att Fabian lever tyvärr.
Det är mina spekulationer.
Citera
2005-01-28, 04:25
Medlem
Citat:

Jo, i tron att de på det sättet kan rädda sin son. Rent juridiskt tror jag att de kan göra sig skyldiga till nåt liknande ( skyddande av brottsling) faktiskt. Men sen tror jag inte att de (föräldrarna) blir åtalade för det i alla fall.
Citera
2005-01-28, 12:22
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

svensk lag
behöver jag säga mer???
Citera
2005-01-28, 15:01
Medlem
fnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Du har rena fakatfel i ditt inlägg. Sen tror jag att du drar fel slutsats.
Jag tror INTE att det är de riktiga kidnapparna, och även om det skulle vara det så tror jag INTE att Fabian lever tyvärr.
Det är mina spekulationer.

Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Det var ett röstmeddelande. Och visst, ju längre Fabian är borta destor större är sannolikheten att han är död. Men det är inte speciellt troligt att någon låtsaskidnappare sköter förhandlingarna, och det lär vi bli varse om när allt är löst.
Citera
2005-01-28, 18:39
Medlem
nalle@puhs avatar
ny "Kontakt"
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,595714,00.html
Citera
2005-01-28, 19:07
Bannlyst
Citat:
snarare att de undanhåller information om brottslingarna för polisen. det är i sig olagligt
Citera
2005-01-28, 21:09
Medlem
letsdoits avatar
Senaste meddelandet

borttaget - i sig ett meddelande.
Citera
2005-01-28, 21:26
Medlem
letsdoits avatar
Meddelandet

tillbaka. - Man har problem att skaka av sig polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in