2005-01-25, 23:32
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
En kittlande tanke, men ack så orimlig, är att dom arrangerar försvinnandet för att företaget ska få uppmärksamhet. Hur många har varit inne på siba.se idag och hur många kommer att knappa sig in där den närmsta tiden? Antar att det är extremt mycket mer än i vanliga fall. En ny och extremt skum form av marknadsföring skulle man kunna tänka sig.

Det är så mycket skumma omständigheter. Inga vittnen, lyckas skicka sms, päronen träder fram i tv och ser inte sådär jätteknäckta ut, skiver meddelande på hemsidan så folk måste gå dit för att läsa det. Och varför skriva det bara på svenska? Om det hade varit genomtänk och om de hade velat ha ett syfte med det hela så hade ju engelska varit på sin plats också.

Någon som vet hur Siba gått ekonomiskt de senaste åren?
knappast troligt..de har tom stängt sin sida för köp nu
Citera
2005-01-25, 23:37
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
knappast troligt..de har tom stängt sin sida för köp nu
Jag har inte testat att handla, men där finns fortfarande en länk till http://www.siba.se/index.aspx när man går in på www.siba.se.
"Till Internetvaruhuset www.siba.se!"

Jag tror ju inte att det hjälper att skriva på hemsidan att de vill ha kontakt med kidnapparna. Det är ju ganska självklart att dom vill. Pga att dom lagt upp detta på Sibas startsida så har detta blivit förstasidesstoft för ab och expressen. Som sagt, ur marknadsföringssynpunkt tror jag att det funkar utmärkt.
Citera
2005-01-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
Jag har inte testat att handla, men där finns fortfarande en länk till http://www.siba.se/index.aspx när man går in på www.siba.se.
"Till Internetvaruhuset www.siba.se!"

Jag tror ju inte att det hjälper att skriva på hemsidan att de vill ha kontakt med kidnapparna. Det är ju ganska självklart att dom vill. Pga att dom lagt upp detta på Sibas startsida så har detta blivit förstasidesstoft för ab och expressen. Som sagt, ur marknadsföringssynpunkt tror jag att det funkar utmärkt.

Den länken fanns inte tidigare.
Men nej, jag tror inte det är något marknadsförings-trick.
Citera
2005-01-26, 01:58
Medlem
Harry_s avatar
kan det inte va så att
dom ser FB åka i en fin bil
dom har ingen aning vem FB är
dom ser bara att han har fin bil
då måste han ha pengar

sen när dom får reda på vem det är
får dom panik o kill him
Citera
2005-01-26, 02:19
Medlem
Tuesdays avatar
Vad är det som säger att de(n) som har hört av sig till pappa Bengt är kidnappare? Kan ju vara vem som helst som passar på att försöka efter all mediaexponering.

Jag undrar fortfarande när sjörövar-Fabbes kropp ska återfinnas.
Citera
2005-01-26, 02:34
Medlem
fnus avatar
Med största sannolikhet är Fabian kidnappad. Att det skulle röra sig om ett självmord eller frivilligt försvinnande vore fullständigt otänkbart med tanke på sms:et som skickades till Fabians far, och där polisen bekräftat att uppgiften stämmer. Allt annat som florerat i media under de senaste dagarna är rena spekulationer och vilda gissningar.

Håll inte heller för omöjligt att alla utspel från familjen Fabians sida är en välregisserad polisinsats. Med tanke på hur media behandlat informationen om fallet i ett tidigare skede vore det bara dumt att medge att polisen fortfarande, och i alla högsta grad, är väl insatta i vad som händer. Att koppla bort polisen kan också ha varit ett krav från kidnapparnas sida, och familjen Fabian vill nu påvisa att dom gjort detta. Men med största sannolikhet är detta en kroppsfint.

Tror ni verkligen att Fabians familj, helt utan inblanding från polisen, skulle kontakta och göra upp i godo med kidnapparna via svensk media, samtidigt som de vägrar lämna ut uppgifter till polisen? Självfallet är det inte så. Glöm inte bort att polisen har duktiga förhandlare, och även om familjen Fabian fått för sig att koppla bort polismyndigheten skulle de snart bli övertygade om det motsatta.

Egentligen finns det aldrig någon anledning till att inte inblanda polismyndigheten. All kontakt mellan polis och familjen Fabian kan ske via mobiltelefon. Det vore omöjligt för kidnapparna att veta huruvida polisen var inblandade eller ej. Vidare sker nästan alltid en överlämning av pengar och gissla innan polisen griper in i ett kidnappninsfall. Således kommer inte polisen att agera så till vida att inte Fabian satts i säkerhet. Det är trots allt efter överlämningen av pengar/gissla som de flesta grips.
Citera
2005-01-26, 08:10
Medlem
Om Fabians pappa har haft kontakt med kidnapparna så vet han ju vilket språk dom pratar då är det väl inte så konstigt att han skriver på Svenska dom pratar ju det då.
Citera
2005-01-26, 08:59
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad är det som säger att de(n) som har hört av sig till pappa Bengt är kidnappare? Kan ju vara vem som helst som passar på att försöka efter all mediaexponering.

Skulle ju inte förvåna mig om det var någon tomte som läst denna tråden och hört av sig till mobilen...
Citera
2005-01-26, 09:19
Medlem
letsdoits avatar
Business as usual

Nu har dramat avancerat framåt - frågan är bara hur?
Citera
2005-01-26, 09:50
Medlem
Flinta82s avatar
Hur stor är chansen att det inte alls är kidnapparna som tagit kontakt med Bengt Bengtsson, utan andra kriminella som inser vilken chans dom har att roffa åt sig lösensumman framför ögonen på dom riktiga kidnapparna?
Vem som helst kan ju utge sig för att vara kidnapparna i nuläget.

Tror ni Bengt Bengtsson fått något bevis i form av videofilm/telefonsamtal eller liknande som säkerställer att Fabian Begtsson är vid liv och att det är dom riktiga kidnapparna som Bengt har att göra med eller agerar han desperat och riskerar att bli blåst?
Citera
2005-01-26, 10:50
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tycker att dom ska ringa
Tommy Lindström
han vet nog ALLT

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=233569

Citera
2005-01-26, 11:22